Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Malossi MP-One
This topic contains 93 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by Gratje 5 years geleden.
-
Gebruiker
-
29 april 2018 om 13:18 #771583
Wat is dit als ik mag vragen? Hoort dat niet netjes in elkaar over te lopen net als de rechter zijde?
17 mei 2018 om 18:45 #774529Wederom met dank aan si-sivrano, de montagehandleiding van de MP-one carters (pdf).
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.18 augustus 2018 om 13:38 #777712Gisteren de nieuwe Malossi MP-One carters in ontvangst mogen nemen.
Wat opvalt is het gewicht van de carterset, deze lijkt een stuk zwaarder te zijn dan de oldskool (tot ‘96) carters. Heb ze nog niet gewogen.
Zoals het nu lijkt een mooi product, hopelijk ondervind ik geen problemen tijdens montage.
18 augustus 2018 om 22:36 #777727Ik ben nog wel erg benieuwd wat ze met die extra bevestigingsgaten van plan zijn. Kunnen we dat niet vragen :)?
19 augustus 2018 om 00:42 #777728In hun promotie filmpje hebben ze het over een eventueel nieuwe (nog te ontwikkelen) cilinder.
Heb het carter ook in handen gehad, lijkt me heel degelijk spul. Ben benieuwd naar de bevindingen (hint hint).
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.19 augustus 2018 om 11:11 #77773219 augustus 2018 om 13:24 #777742Was even zoeken maar toch gevonden.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.19 augustus 2018 om 21:13 #777763Tof filmpje, ik ben benieuwd wat voor uitdagingen je tegen gaat komen Florian!
19 augustus 2018 om 21:58 #777765Wel jammer dat ze niet de 5 tapgaten op dezelfde plek hebben als de nieuwe 46mm Pinasco hebben gemaakt…
19 augustus 2018 om 23:20 #777767Bedankt AA-T
De moderators zijn weer goed bezig12 december 2018 om 00:57 #781568Rare jongens die van Malossi, de vragen waarom de extra gaten in hun carter zijn gekomen? Zal voor in de toekomst nieuwe cilinders zijn, maar nu dan ook eindelijk de nieuwe peperdure DEPS cilinder er is heeft deze nog gewoon de 3 gaten voor een 3-taps aansluiting. Overigens iets wat nog wel de charme van een Vespa behoud.
Door het verlengen van black friday etc. bij Mopshop kon je voor de prijs van een nieuwe Speed Engine een Malossi MP-one carter kopen. En hiervoor kon ik hem echt niet laten liggen. Wel weer opmerkelijk is de handleiding. We weten en zien al wel dat de jongens bij Malossi veel onzin schrijven, maar de plaatjes en tekst zijn ook weer tegenstrijdig of in ieder geval verwarrend te noemen. Zo zal je volgens de tekst bij een originele krukas 2x 0,2 shimringen moeten gebruiken. Maar het plaatje laat dan weer een Malossi krukas zien waar dit niet zal moeten!
18 januari 2019 om 17:39 #783091
Even ter verduidelijking waar Martino het over heeft en ik nu dus twijfel tijdens de opbouw…
Ze kunnen natuurlijk ook een originele
Malossi krukas bedoelen
18 januari 2019 om 17:59 #783094Meet anders even met een schuifmaat de dikte van de krukas op, pal naast de kruktappen.
Die van mallosie zou 0,2 x 0,2 = 0,4mm dikker moeten zijn dan een orginele vespa krukas,
dan hoeven er geen shims tussen.
Is hij even dik als de orginele vespa krukas, dan wel met schimringen monteren.18 januari 2019 om 18:08 #783097
Malossi kruk is dus zelfs 0,1mm smaller dan een originele gemeten op het opstaande randje..18 januari 2019 om 18:43 #783108Is dat wel een echte orginele piaggio krukas waar je 33,25 op meet?
Want ik meet hier bij twee orginele krukassen 33,06 op.
Maar goed, ik zou zeggen shims er op. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.