KeesKameel's Perso

Home Forums Perso’s Projecten KeesKameel's Perso

This topic contains 14 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 3 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #792223

    KeesKameel
    Topic starter
    Berichten: 17

    Hallo forumleden, Nu ik bijna mijn Citta af heb denk ik toch maar dat ik het ga delen met jullie.
    Ik heb hem eind februari 2019 gekocht. Goed gebruikt en alles (slecht) zwart gespoten.

    De bedoeling was dat ik hem ging gebruiken voor school als vervoer. Al gauw kon ik veel mintgroene delen voor weinig geld krijgen en zo begon ik aan dit project.
    Ik had wat ideetjes wat ik graag wou realiseren en heb dit eerst getest voordat ik serieus bezig ging.
    Hieronder zie je het prototype “Voetrem schakelaar”

    Het voetrem mechanisme kennen we denk ik wel. Ik heb er alleen een schakelaar bij gemaakt.

    Ik heb een goedkoop Homoet uitlaatje kunnen kopen maar helaas was de bocht doorgeroest en de expansie was gedeukt. Ik heb hem open gemaakt zodat ik hem vanbinnen kon schoonmaken en kon uitdeuken.

    En vervolgens heb ik de bocht nagemaakt, Ook heb ik de vernauwing in de bocht weggehaald. Heb het spul gestraald en weer in mekaar gelast
    De pijp ligt nu klaar om een keer goed gespoten te worden.
    De frame delen heb ik ondertussen wel gestraald en laten coaten.
    Ik heb helaas geen foto van de delen toen ze terugkwamen van de coater.
    Dus toen was de wederopbouw begonnen
    Klok gereviseerd en een achterwiellager van moparts erop.
    En een zaterdagmiddag verder kwam ik al een heel eind
    voorvork in mekaar en frisse lagers overal in.
    Hier kun je ook zien hoe de andere kant van het voetremmechanisme zit. De trekstang kwam van een of andere Zundapp. Het blokje was hier nog on-gereviseerd.

    Aangezien ik de bocht van mijn Homoet wat had veranderd moest ik ook de ophaning van de demper veranderen. en aangezien ik hier voetstepjes wou hebben kwam dit goed uit.
    Het stepje kwam hier nog met het uitklappen tegen de demper aan en de demper zat te dicht op de achterbrug en er was geen ruimte voor de brugkap.
    Hier zie je ook de stepjes die ik heb gemaakt. Ze komen oorspronkelijk van Kreidler. Ik heb het alleen omgedraait zodat hij omhoog kan klappen (normaal kan die alleen naar beneden) en heb er een buisje aangelast zodat mijn voetrubbers erop passen.

    Ook heb ik het voetrem mechanisme er weer opgezet
    Vervolgens het stuur en wat andere delen gemonteerd:

    De veren van de schokbrekers heb ik gespoten in het mintgroen ook en ook de harleybeugel.
    Hier zie je ook de mintgroene voetrubbers die ik heb.
    De harleybeugel in de zelfde kleur als de veren vergeleken met de kleur van de koplampspoiler
    De kleur komt best overheen lijkt mij.

    Het motorblokje die ik heb gebruikt was een snorblok. Hierop heb ik een nieuwe DR65 gekocht en heb de inlaat en carters aangepast zodat het maximale van de cilinder benut kan worden. Hierachter zit een nieuwe 13/13 carb.
    En heb de kabelboom zelf gemaakt aangezien ik er wat custom dingetjes in wil hebben. De ontsteking heb ik ook op mijn eigen manier gemonteerd: zie foto
    Nu komt het. de ontsteking zijn contactpunten, De contactpunt is weg en in plaats daarvan zit een condensator die ik links op de bobine heb geplaatst.
    De aansluiting van de lichtspoel gaat in de gelijkrichter van aliexpress (rechts onder de trapas op de foto). De stroom die hier uit komt word verdeeld naar achteren voor de achterlicht en remlicht (6V) De andere helft gaat naar het grijze blokje die je onder de bobine ziet. Dit is een kastje van aliexpress die 12V levert. De uitgang van deze gaat naar mijn koplamp waar mijn 12V led koplamp zit en mijn toeter.

    Dit heb ik zo gedaan nadat ik meerdere dingen heb getest. de gelijkrichter gaf stationair 3V In plaats van 1.5V zonder gelijkrichter. en aangezien ik led gebruik betekent dit ook een meer constante lichtbron. Mijn koplamp wou stationair niet branden en mijn toeter werkte ook nauwelijks. Met de omvormer naar 12V had ik deze problemen niet.

    Of dit blijft werken zie ik nog wel. Maar na mijn testritjes volgas werkt het nog steeds.

    Voor het testen heb ik een andere Homoet gepakt die niet 100% past, Maar aangezien mijn eigen homoet nog gespoten moet worden is dit eerst e beste optie.
    Dit is het resultaat As of 24-12-2019. Ik moet nog wat kleine details afmaken zoals de harleyrek, De homoet uitlaat, Stickers en een betere poelie.Β  ook moet de afstelling nog gebeuren.

    Ik zal binnenkort nog wel meer posten met eventueel een video.

    Ik wil Brandweer Erwin van Cittashop.nl bedanken voor het leveren van veel onderdelen op mijn citta en de gastvrijheid die hij gaf bij het ophalen van deze onderdelen.

    Als je vragen hebt stel ze alsjeblieft hieronder. Ik reageer graag met foto’s.

    #792229

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Mooi begin van je perso. Zo te zien pak je het allemaal grondig en goed aan!

    1
    #792238

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Heel mooi gedaan man! Ben benieuwd naar de nieuwe fotos en filmpjes als die de stickers erop heeft!

    Alleen ben ik niet zo fan van dat kroonsteentje. 😈 Persoonlijk had ik ook nog krimpkous om de stekkertjes en de kabels gedaan voor wat betere water bestendigheid.

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #795921

    KeesKameel
    Topic starter
    Berichten: 17

    Met oud en nieuw had hij zijn eerste meters gemaakt, Naast een loslopende achterwielmoer liep hij super!

    #795923

    KeesKameel
    Topic starter
    Berichten: 17

    Nu een paar maand verder en mijn Citta is af!

    Alles is gereviseerd en aangepast naar mijn wens.
    De inspiratie voor de stickers kreeg ik van een oude Porsche 935 van Vaillant-Kremer.
    De kleuren combinatie sprak mij erg aan en ik had zelf al het geluk dat ik veel mintgroen op mijn Citta had.
    Ik had de kleurplaten van Dustin gedownload en ben het gaan uitwerken in paint:
    Deze schets had ik opgestuurd naar onze sticker koning Andrew en hij heeft alles naar mijn wens gemaakt!

    Een middagje aan het plakken geweest en blanke lak eroverheen en dit is het resultaat:
    Zoals je kunt zien draag ik ook een trui met dezelfde kleuren samenstelling, Dit is een trui van FLGNTLT, Dit duitse automotive kleding bedrijf had ook een trui gemaakt in de stijl van de Vaillant-Kremer Porsche.

    De volledige Buddyseat en passagiers stepjes worden goed benut πŸ˜€

    Zo loopt hij, Mooi rustig in de toeren rond de 30km/h Ideaal om rustig te touren
    En ook mijn Voetremlicht werkt πŸ˜‰

    #795924

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ha wat vet zeg. Ook echt mooi gelukt die kleuren combo.
    Vind het zadel minder gelaagd – zit dat lekker? Is een originele plus buddyzitje niet mooier?

    Ga zo door 👍🏻

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #795933

    KeesKameel
    Topic starter
    Berichten: 17

    Vind zelf een “bananenzadel” Buddyseat prima zitten, In het begin reed ik nog met het originele zadel, maar toen ik dit zadel te koop zag kon ik hem niet laten liggen. Een origineel zadel met extra passagierszadel heb ik in het mintgroen nog niet te koop gezien. Vandaar πŸ˜€

    #796002

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Ik zeg, foto van de maand April.

    Wat een een gave Citta is dit geworden 😎

    #796006

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Heb je al lang gereden met dat LED achterlicht? Vraag me af of hier beveiliging op zit tegen schade door verkeerd aansturen van de diode. De ledjes die ik gereden heb hadden nooit een lange levensduur. Misschien om samen met een condensator (tegen het knipperen) en een omgekeerde diode op de min ervoor te zorgen dat je lampje niet knippert en niet stuk kan gaan door verkeerd aansturen?

    Verder erg mooi brommertje,mooie chick ook πŸ™‚

    #796007

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Aparte brommer mooi gedaan !☀️

    #796008

    KeesKameel
    Topic starter
    Berichten: 17

    Thanks @daniello πŸ˜‰

    @niek1992 Ik rij best al wel lang met led, Ik heb er een gelijkrichter (diode) tussen zitten, Ik denk dat ik hierdoor nog geen problemen heb gehad. Maar als ik aan het rijden bent flikkert het lampje zo snel dat je het met je blote oog niet meer zien flikkeren. Een condensator zal er inderdaad voor zorgen dat hij niet meer flikkert. Maar daar heb ik niet zo veel verstand van.
    Led lampjes en de gelijkrichter zijn allemaal van Aliexpress trouwens.

    Verder erg mooi brommertje,mooie chick ook 🙂

    Bedankt πŸ˜‰

    @brian Thanks πŸ™‚

    #796243

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    mooi project, gave kleurstelling, erg leuke citta geworden zo.

    #796315

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Dit is inderdaad een erg geslaagde Citta geworden, mooi thema en goed uitgevoerd. Persoonlijk ben ik niet zo fan van een noppenband en dit banaabzadel. Het is lastig, maar de monozadeldeckjes in mint zijn er wel. De Homoet heb je trouwens ook erg netjes opgeknapt.

    1
    #797166

    KeesKameel
    Topic starter
    Berichten: 17

    Thanks @smallride en @martino πŸ™‚

    #797268

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Wat een gave Citta!

    Mooi project, goed te zien dat er uitgebreid over nagedacht is, ik heb genoten van het lezen 😎

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.