KeesKameel's Perso

Home Forums Perso’s Projecten KeesKameel's Perso

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door KillerNoway 3 weken, 2 dagen geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #792223

    KeesKameel
    Topic starter
    Berichten: 8

    Hallo forumleden, Nu ik bijna mijn Citta af heb denk ik toch maar dat ik het ga delen met jullie.
    Ik heb hem eind februari 2019 gekocht. Goed gebruikt en alles (slecht) zwart gespoten.

    De bedoeling was dat ik hem ging gebruiken voor school als vervoer. Al gauw kon ik veel mintgroene delen voor weinig geld krijgen en zo begon ik aan dit project.
    Ik had wat ideetjes wat ik graag wou realiseren en heb dit eerst getest voordat ik serieus bezig ging.
    Hieronder zie je het prototype “Voetrem schakelaar”

    Het voetrem mechanisme kennen we denk ik wel. Ik heb er alleen een schakelaar bij gemaakt.

    Ik heb een goedkoop Homoet uitlaatje kunnen kopen maar helaas was de bocht doorgeroest en de expansie was gedeukt. Ik heb hem open gemaakt zodat ik hem vanbinnen kon schoonmaken en kon uitdeuken.

    En vervolgens heb ik de bocht nagemaakt, Ook heb ik de vernauwing in de bocht weggehaald. Heb het spul gestraald en weer in mekaar gelast
    De pijp ligt nu klaar om een keer goed gespoten te worden.
    De frame delen heb ik ondertussen wel gestraald en laten coaten.
    Ik heb helaas geen foto van de delen toen ze terugkwamen van de coater.
    Dus toen was de wederopbouw begonnen
    Klok gereviseerd en een achterwiellager van moparts erop.
    En een zaterdagmiddag verder kwam ik al een heel eind
    voorvork in mekaar en frisse lagers overal in.
    Hier kun je ook zien hoe de andere kant van het voetremmechanisme zit. De trekstang kwam van een of andere Zundapp. Het blokje was hier nog on-gereviseerd.

    Aangezien ik de bocht van mijn Homoet wat had veranderd moest ik ook de ophaning van de demper veranderen. en aangezien ik hier voetstepjes wou hebben kwam dit goed uit.
    Het stepje kwam hier nog met het uitklappen tegen de demper aan en de demper zat te dicht op de achterbrug en er was geen ruimte voor de brugkap.
    Hier zie je ook de stepjes die ik heb gemaakt. Ze komen oorspronkelijk van Kreidler. Ik heb het alleen omgedraait zodat hij omhoog kan klappen (normaal kan die alleen naar beneden) en heb er een buisje aangelast zodat mijn voetrubbers erop passen.

    Ook heb ik het voetrem mechanisme er weer opgezet
    Vervolgens het stuur en wat andere delen gemonteerd:

    De veren van de schokbrekers heb ik gespoten in het mintgroen ook en ook de harleybeugel.
    Hier zie je ook de mintgroene voetrubbers die ik heb.
    De harleybeugel in de zelfde kleur als de veren vergeleken met de kleur van de koplampspoiler
    De kleur komt best overheen lijkt mij.

    Het motorblokje die ik heb gebruikt was een snorblok. Hierop heb ik een nieuwe DR65 gekocht en heb de inlaat en carters aangepast zodat het maximale van de cilinder benut kan worden. Hierachter zit een nieuwe 13/13 carb.
    En heb de kabelboom zelf gemaakt aangezien ik er wat custom dingetjes in wil hebben. De ontsteking heb ik ook op mijn eigen manier gemonteerd: zie foto
    Nu komt het. de ontsteking zijn contactpunten, De contactpunt is weg en in plaats daarvan zit een condensator die ik links op de bobine heb geplaatst.
    De aansluiting van de lichtspoel gaat in de gelijkrichter van aliexpress (rechts onder de trapas op de foto). De stroom die hier uit komt word verdeeld naar achteren voor de achterlicht en remlicht (6V) De andere helft gaat naar het grijze blokje die je onder de bobine ziet. Dit is een kastje van aliexpress die 12V levert. De uitgang van deze gaat naar mijn koplamp waar mijn 12V led koplamp zit en mijn toeter.

    Dit heb ik zo gedaan nadat ik meerdere dingen heb getest. de gelijkrichter gaf stationair 3V In plaats van 1.5V zonder gelijkrichter. en aangezien ik led gebruik betekent dit ook een meer constante lichtbron. Mijn koplamp wou stationair niet branden en mijn toeter werkte ook nauwelijks. Met de omvormer naar 12V had ik deze problemen niet.

    Of dit blijft werken zie ik nog wel. Maar na mijn testritjes volgas werkt het nog steeds.

    Voor het testen heb ik een andere Homoet gepakt die niet 100% past, Maar aangezien mijn eigen homoet nog gespoten moet worden is dit eerst e beste optie.
    Dit is het resultaat As of 24-12-2019. Ik moet nog wat kleine details afmaken zoals de harleyrek, De homoet uitlaat, Stickers en een betere poelie.  ook moet de afstelling nog gebeuren.

    Ik zal binnenkort nog wel meer posten met eventueel een video.

    Ik wil Brandweer Erwin van Cittashop.nl bedanken voor het leveren van veel onderdelen op mijn citta en de gastvrijheid die hij gaf bij het ophalen van deze onderdelen.

    Als je vragen hebt stel ze alsjeblieft hieronder. Ik reageer graag met foto’s.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door KeesKameel.
    #792229

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3658

    Mooi begin van je perso. Zo te zien pak je het allemaal grondig en goed aan!

    #792238

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 185

    Heel mooi gedaan man! Ben benieuwd naar de nieuwe fotos en filmpjes als die de stickers erop heeft!

    Alleen ben ik niet zo fan van dat kroonsteentje. 😈 Persoonlijk had ik ook nog krimpkous om de stekkertjes en de kabels gedaan voor wat betere water bestendigheid.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door KillerNoway.
    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.