Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 411 reacties, has 110 deelnemers, and was last updated by Semmad 14 hours, 7 minutes geleden.

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 412)
  • Gebruiker

Semmad
    Bijdrager

Ik heb een vraag over het bouwjaar van mij vespa ciao. Ik heb een ciao uit het jaar 1973 staat op het kenteken. Maar ik wil weten als dat ook zo is. ik kan in de tabellen er niks over vinden. Kenteken is D-478-JR het frame nummer is C7E1T199910X De originele kleur is donker groen Het blok nummer is C1M250961XIMG_3651

1974 is deze.

Gr. Wim.

Daniello
    Bijdrager

C7E2T0202108 1981 is die. Gr. Wim.

Bedankt Wim

Sten38
    Bijdrager

Hoi allemaal,

Kan iemand het bouwjaar van mijn Piaggio Ciao Mix met ZAP-code ZAPC0300000028930 inschatten?

Groet,
    Sten

Martino
    Bijdrager

Dag Sten38, op de beginpagina van deze post vind je lijsten waar je jou framenummer mee kunt vergelijken. 1996 of 1997 dus. Tevens zal je op bepaalde onderdelen van je brommer een jaartal kunnen terug vinden.

Sten38
    Bijdrager

Bedankt Martino voor je reactie. Ik had deze inderdaad bekeken, maar wist niet zeker of ik er vanuit kon gaan dat deze nummers ook daadwerkelijk op volgorde waren. Maar het is nauwkeurig genoeg voor mij, nogmaals bedankt!

Daan
    Bijdrager

Ik heb een brommer uit de lijst overgenomen kan die worden aangepast dan? 🙂

Semmad
    Bijdrager

Quote:Ik heb een brommer uit de lijst overgenomen kan die worden aangepast dan? 🙂:Quote

.
    .
    .
    .Alles blijft toch gewoon het zelfde??

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weeks, 4 days geleden door Semmad.

C-2
    Bijdrager

@Wim, niet helemaal,

Ik heb vandaag een ‘oldtimer’ ciao 1978 (rood) verkocht aan Daan.
    In de lijst kan je zien, dat de mijne geen info had van de vorige eigenaar.
    Wilk1985 kan dit wijzigen in bv ex -сеть-2, zo blijft de lijst wel ge-update 🙂

Ik zie dat er nog meerdere oldtimers onder mijn voorheen login staan, enkle zijn al lang geleden verkocht. De 2 die ik nog heb is de groene (tsjernobyl), blauwe  (Italia-Zandvoort) en nog een recent donkerblauwe die ik binnenkort aanbied teab, hier /mp

• Deze reactie is gewijzigd 3 weeks, 4 days geleden door C-2.

RedCiao050
    Bijdrager

Hallo mensen

Weet iemand ook het bouwjaar te achterhalen van mijn Ciao?
    Framenummer: C7E2T172234

Mvg Jurgen

mean-machine
    Bijdrager

Maar in de velgrand staat het productie jaar van de velg (maand – jaar) dat is het makkelijkst te vinden. Aan de onderkant van de remhendels zou je ook een jaartal moeten vinden.

Hallo FonS,

Ik heb bij mijn Ciao gekeken.
    Maar zowel bij de (voor)velg als de hendels kan ik nergens datum vinden.
    (achtervelg heb ik een jaar of 15 terug een keer vervangen)

Of is het op de velg aan de buitenzijde.(onder de band)
    En voor de hendels, mss aan de binnenzijde?

Semmad
    Bijdrager

@Wim, niet helemaal, Ik heb vandaag een ‘oldtimer’ ciao 1978 (rood) verkocht aan Daan. In de lijst kan je zien, dat de mijne geen info had van de vorige eigenaar. Wilk1985 kan dit wijzigen in bv ex -сеть-2, zo blijft de lijst wel ge-update 🙂 Ik zie dat er nog meerdere oldtimers onder mijn voorheen login staan, enkle zijn al lang geleden verkocht. De 2 die ik nog heb is de groene (tsjernobyl), blauwe (Italia-Zandvoort) en nog een recent donkerblauwe die ik binnenkort aanbied teab, hier /mp

.
    .
    Ah oké, ik doelde op de voertuig info,
    type, bouwj, kleur af fabr. enz.

Gr. Wim.

FonS
    Bijdrager

Hallo FonS, Ik heb bij mijn Ciao gekeken. Maar zowel bij de (voor)velg als de hendels kan ik nergens datum vinden. (achtervelg heb ik een jaar of 15 terug een keer vervangen) Of is het op de velg aan de buitenzijde.(onder de band) En voor de hendels, mss aan de binnenzijde?

Bouwjaren werden pas in de velgen en andere onderdelen gezet in de jaren 80. Aangezien jouw Ciao ouder is, zul je nergens een jaartal vinden.

Semmad
    Bijdrager

Hallo mensen Weet iemand ook het bouwjaar te achterhalen van mijn Ciao? Framenummer: C7E2T172234 Mvg Jurgen

Ja dat moet wel lukken.
    Doe ter oriëntatie ook eens een foto van de ciao?

Gr. Wim.

RedCiao050
    Bijdrager

Hallo Wim

Bedankt alvast! Ik zal als het mij lukt een foto plaatsen.

Mvg Jurgen

Gratje
    Bijdrager

Ik heb er nu ook 1 voor de zoektocht en daarna het archief.
    Mijn blauwe ciao. Lijkt toch vroeger zwart te zijn geweest.
    Of ben ik nu gek aan het worden…. Lijkt toch echt dat ze het afgetaped hadden tijdens het spuiten.
    Maar. Benieuwd naar het echte jaartal.
    IMG_20200526_194952

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 412)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.