Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 445 reacties, has 118 deelnemers, and was last updated by Magnus01 10 hours, 8 minutes geleden.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 446)
  • Gebruiker

Semmad
    Bijdrager

@ gratje:
    Ik denk 1994.
    Dan ben ik heel warm.
    Kan ook net aan ’95 zijn.
    Maar zeker niet van vóór ’94.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Semmad.

Semmad
    Bijdrager

Hallo mensen Weet iemand ook het bouwjaar te achterhalen van mijn Ciao? Framenummer: C7E2T172234 Mvg Jurgen

De foto zal wel nooit komen zoals gewoonlijk.
    Deze is 1990.

Gr. Wim.

Gratje
    Bijdrager

@semmad bedankt! toch benieuwd hoe je aan het jaartal komt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Gratje.

RedCiao050
    Bijdrager

@semmad Bedankt! Ook ik ben benieuwd hoe je aan het jaartal komt.

Mvg Jurgen

Semmad
    Bijdrager

Ik heb er nu ook 1 voor de zoektocht en daarna het archief. Mijn blauwe ciao. Lijkt toch vroeger zwart te zijn geweest. Of ben ik nu gek aan het worden…. Lijkt toch echt dat ze het afgetaped hadden tijdens het spuiten. Maar. Benieuwd naar het echte jaartal. IMG_20200526_194952

Het frame id nr staat vaak in een zwart rechthoekig vlak.
    Vandaar dat zwart dat je ziet.

ciao nummer voorbeeld

Bij jou is dat zo te zien nogmaals afgeplakt en is het frame weer gespoten.
    Gespoten is hij zeker want zo mooi glimmend is een brommer meestal na bijna 30 jaar niet meer.
    En de lak zit er zo dik/vet op dat is ook niet origineel.
    Deze blauwe kleurtint kan ik ook niet herinneren uit de jaren ’90.
    Wel uit de ’70 ’80s

Gr. Wim.

Gratje
    Bijdrager

@semmad net gekeken in de velg en onder de remhendel. Beide 1994!
    en of het de originele kleur is.  Ik weet het niet. Op de foto’s ziet ie er beter uit dan in het echt. Sommige plekken zou ik zeggen dat het de originele lak is. Puur hoe de roesting en zo is. Maar dat framenummer zwart maakt weer twijfels. Maar onder het zwart zit weer het blauw. Marja dat boeit niet. Ziet er nog goed genoeg uit voor nu.

weer eentje voor bij het lijstje dus.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Gratje.

Semmad
    Bijdrager

Ik heb toch uitgelegd waarom dat zwart is.

Ja dat bouwjaar in de remhandles zegt ieder geval dat hij niet jonger is dan ’94
    maar is geen bewijs voor het bouwjaar.

Piaggio maakte zelf geen handles maar kocht die gewoon in, met een vrachtwagen vol tegelijk.
    Dus als zij 100.000 handles kochten met bijv. ’88 er in geslagen, en ze deden daar 3 jaar mee eer die op waren is het ’91.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Semmad.

Daan
    Bijdrager

Beste allemaal,

Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een Ciao. Helaas komt in mijn stad de milieuwetgeving eraan, en zal ik moeten gaan kijken of ik in aanmerking kom voor ontheffingen. Vooralsnog staat mijn DET op 2005… Ik heb al een hoop speurwerk gedaan, maar zonder succes. Ook aan de hand van de lijst kwam ik nog niet veel verder. Als ik een idee van het bouwjaar heb kan ik gaan kijken of het het geld waard is om bij Piaggio een bouwjaarverklaring op te vragen.

Type: Vespa Ciao p 25
    Framenummer: C7e2T1934xx

image1

Daan
    Bijdrager

–  edit: excuus, dubbele post –

mean-machine
    Bijdrager

Jouw stad………………? Eeeeh, waaro?
    Waar gaan ze nu weer milieu-blokkades opwerpen?

Effe ingezoomd op de foto. KATWIJK is het dus!
    (maar is dat tegenwoordig ook al een stad?)

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door mean-machine.

Semmad
    Bijdrager

Beste allemaal, Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een Ciao. Helaas komt in mijn stad de milieuwetgeving eraan, en zal ik moeten gaan kijken of ik in aanmerking kom voor ontheffingen. Vooralsnog staat mijn DET op 2005… Ik heb al een hoop speurwerk gedaan, maar zonder succes. Ook aan de hand van de lijst kwam ik nog niet veel verder. Als ik een idee van het bouwjaar heb kan ik gaan kijken of het het geld waard is om bij Piaggio een bouwjaarverklaring op te vragen. Type: Vespa Ciao p 25 Framenummer: C7e2T1934xx image1

Deze is van 1993.

Gr. Wim.

Daan
    Bijdrager

@mean-machine Gaat om Den Haag (maar de foto is inderdaad in Katwijk gemaakt). Er was geloof ik al een milieuzone in het centrum, maar vanaf 31 december dit jaar mag je met een 2T snorfiets van voor 2010 de hele stad niet meer in (mits je kan bewijzen dat je brommer ouder is dan dertig jaar). Voor info, zie: https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/verkeer-en-vervoer/milieuzone-oude-brom-en-snorfietsen.htm

@semmad Dankjewel voor je antwoord! Dan zit er voor mij helaas niets anders op dan verkopen of nog drie jaar wachten…

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Daan.

Semmad
    Bijdrager

Als je m inlevert krijg je gewoon 400,- hoor.

Gr. Wim.

Magnus01
    Bijdrager

Een milieuzone is hier ook al 2 jaar, ik ken een gozer die rond rijdt op een citta met een ketting over zn kenteken zodat het slecht leesbaar is, werkt prima zegt hij.

Pastoortje
    Bijdrager

Beste allemaal, sinds kort ben ik eigenaar van een Vespa SI, een ‘barn-find’ van een vriend van me. Heb de brommer van hem overgenomen en ben van plan hem weer mooi en netjes te maken! Er zit ook niks geen papierwerk of kenteken bij, dus dat wil ik rond zien te krijgen. Het bouwjaar heb ik nog niet kunnen achterhalen, maar ik gok 1993.

WhatsApp Image 2020-05-08 at 13.32.00

Type: Vespa SI (25km/h)
    Framenummer: SIM1T *2330xx*

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 1 week geleden door Pastoortje.
    Je moet ergens beginnen
15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 446)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.