Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 727 reacties, has 160 deelnemers, and was last updated by Rodecitta 1 week, 1 day geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 728)
  • Gebruiker

Boyan
    Bijdrager

@Wilk1985 Zoiezo dacht ik dat beide C24’s een originele kleur hebben, over het oude frame weet ik dat die vroeger rood was. Althans m’n zus reej er vroeger op en die zei dat die ooit eens overgespoten was. Hij is nu paars maar ik zag nog oude lakresten van toen die rood was:lol

Het zou kunnen dat dat een ”0” was ipv een ”D” ik ga morgen nog eens ff tegoei kijken 😀

Broezert
    Bijdrager

vespa ciao mix. ZAPC0300000016261. kleur: rood.

coda
    Donateur

Oude rode ciao, bouwjaar weet ik niet exact:

Frame: C71ET*1012570*

Blok: T4-M148
    C1M
    *290570*

Andere Ciao:

Frame: C7E2T*146529* ik weet dat hij origineel grijs was.

Martino
    Bijdrager

Ik zal je nog even een framenummer opsturen van een nieuw type Citta. Deze is naar mijn broer gegaan.

Gilera Citta Eco zapc170000000473X

coda
    Donateur

De mijne zouden van 1970 ( rode ciao ) en 1987 ( grijze ciao ) moeten zijn als ik de nummers zoek in de lijst.

pepko
    Donateur

ik heb net een uur van mijn leven gespendeerd aan het proberen te lezen van mijn framenummer, (vooral de eerste 3 tekens zijn onleesbaar)

maar ik denk dat dit de uitkomst is:

T0M19800 0M

C7E2T

kan dit uberhaupt kloppen?

gr. pepko

Martino
    Bijdrager

Volgens mij moet je nog even verder zoeken. De nummers die jij opgeeft zijn niet het unieke framenummer namelijk. Pak je kentekenpapieren er anders bij daar staat het nummer waarnaar je opzoek moet.

Volgens mij zal je dat TOM ook als DGM kunnen lezen. 😉

pepko
    Donateur

mijn framenummer staat niet op de papieren :con

edit:

E. Identificatienummer

155228

dat lijkt er in de verste verte niet op…

moet ik het dan op een andere plek gaan zoeken?

Volgens mij is dat wel de juiste, voluit C7E2T155228.

heel apart, waarom staat dit niet in mijn frame?

Jelle
    Moderator

@pepko,

Is je ciao gecoat? zo ja, dan hebben ze je framenummer dicht gecoat…
    En anders is het er uitgevijld o.i.d. 😕

citta1234
    Bijdrager

Ik heb hier een Citta maar ik kan niet achterhalen wat het bouwjaar is.
    Frame nummer: 053043827

Onder de zadel staat: DGM 1936-2-OM

Zoals bij iedereen staat op de papieren staat er bij bijzonderheden dat de bromfiets eerder in gebruik is genomen.
    Graag een antwoord:)

pepko
    Donateur

@jelle hij is gecoat, het is de oude van hansieb (zie de foto een paar posts terug)

lightlord
    Donateur

Hier heb je mijn gilera eco citta framenummer *053*088946.
    nl s0002
    Onder het zadel gilera-eco dgm1936-2-0m.
    Jaartal is mij helaas niet bekend 😉
    Ben wel benieuwd als we een jaartal kunnen uitvinden.

Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi

Wilk1985
    Topic starter

@Degene die vandaag nummers hebben doorgegeven waarvoor dank: Ik heb de lijst geupdate dus je kunt nu min of meer zien van welk jaar hij zou moeten zijn!

@Martino: bedankt voor het eerste nieuwe Citta nummer in de lijst, zou je eens kunnen kijken of het Italiaanse goedkeuringsnummer hetzelfde is? Lijkt me wel maar ik ben toch benieuwd aangezien een modernere Citta toch op wat punten verschild van de oudere types.

Als ik nu kijk naar de Citta lijst valt het op dat die van EJ bovenaan staat, maar er moeten nog veel oudere nummers zijn! Ik heb het motornummer van Mike’s Citta uit het oldtimer forum gehaald en die zou dan het oudste zijn wat naar mijn theorie ook moet kloppen want hij heeft 1983 in zijn velg staan. Als ik kijk naar het bloknummer zou ik zeggen dat het bloknummer hetzelfde is als het framenummer bij deze Citta? Dit is niet gebruikelijk voor zover ik weet maar het lijkt er wel op.

Mike heb jij deze Citta nog en zou je eens kunnen kijken naar het framenummer?

Verder is mij gevraagd om deze lijst ook op het Duitse PMT forum te posten, en ik denk dat ik dat eerdaags ga doen want met hun toevoeging zal er vast wel weer het een ander duidelijk worden.

! Joor !

hier heb je ook de mijne:

Gilera Citta ECO.
    053040119
    bouwjaar 1984
    orriginele kleur weet ik niet, maar nu is die zwart

Wilk1985
    Topic starter

Heb hem geupdate Joor, je staat nu bovenaan maar ik weet zeker dat er nog wel oudere Cittas boven zullen komen drijven.

Nog even over het Duitse PMT forum; ik heb wat contact gehad met een member daar, heb hem verteld dat ik dit topic daar niet ga aanmaken, aangezien ik denk dat ze het heel goed zelf kunnen. Dus ik hoop dat ze dit idee daar oppikken zodat we in ieder geval wel info kunnen uitwisselen.

De tijd zal het leren, net zoals de tijd zal leren hoeveel van deze framenummers over enkele tientallen jaren nog steeds de straten zullen berijden!! Als het aan mij ligt de volle 100% haha.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 728)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.