Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

This topic contains 1,766 reacties, has 173 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 3 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,741 tot 1,755 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
  • #789979

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Mooi perso, en goed dat alles nu weer loopt na al die perikelen.

    #791677

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Tussen de drukte van werk door heb ik soms wat tijd. Afgelopen weekend de gele qua blok helemaal klaar gemaakt.

    helaas had ik geen plaatje om de speedengine inlaat af te sluiten. Heb nu 2 pakkingen (dicht) gebruikt.

    Echter wil het blokje niet starten. Nu doet de kickstart ook extreem lastig helaas. De boel loopt een beetje scheef en bij terugschieten in de ruststand knalt de ketting eraf. Ik kan dus telkens maar 1 kick uitvoeren. Zit helaas nu geen teken van leven in.

    Wordt vervolgd.

    00994A5B-9998-4A36-9B87-65241CD4C2801FE12F5D-E94B-40E2-AF2A-BD311A1B7A77

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #791682

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Lekker bezig herr flick! Hoe gaat dit lopen :))

    #791687

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Staat de gele frikandel goed:thumb
    Mooi deksel ook op de gas schuif, stuk beter dan die plastic dekseltjes.
    Deze toevallig ergens los weten te kopen? Want zoek er naar namelijk.

    #791691

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Dit is een imitatie carb vanuit China. Nog niet kunnen testen – hier komt wel de deksel van:
    17,5mm phbg
    https://s.click.aliexpress.com/e/sBXRo4UF1

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #791710

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Dus wordt een beetje uitlijnen ? Om te starten zou je natuurlijk even een trekker kunnen monteren.

    #791711

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dit is een imitatie carb vanuit China. Nog niet kunnen testen – hier komt wel de deksel van: 17,5mm phbg https://s.click.aliexpress.com/e/sBXRo4UF1

    Ik weet dat ze op imi carbs zitten. Enige goede aan z,on carb:D
    Maar had hoop dat jij hem misschien los wist te vinden, omdat ik er niet vanuit ging dat je met een imi carb ging/gaat rijden.
    Waarom ook? Setup en blok is er niet naar om hierop te bezuinigen.
    Ze zijn niks voor niks cheaper en imi. Waarschijnlijk dus nooit zo goed als een origineel.

    #791715

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Ik heb ook een originele liggen, ook een 17,5mm. Ik wilde eigenlijk het verschil wel eens proberen. Als dit verschil er is, kan ik dat delen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #791729

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dat is een strak plan, meten is weten:thumb of testen is weten in dit geval 🙂
    Maar zou dan wel eerst de originele afstellen en dan de imi daar 1 op 1 op overnemen/zetten.

    #793373

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Gisteren samen met FrankP even gekeken naar de gele. Goed nieuws! : hij doet het.

    Het enige wat nu problemen oplevert is het kick systeem. Ik kan 1 goede kick geven en daarna vliegt de complete ketting van het tandwiel af. De ketting staat niet te strak, of te slap. Dit wordt even goed uitvogelen hoe ik dit ga oplossen, want nu is de brommer aankrijgen een hele operatie.

    Als de storm weer ligt, ga ik hem weer aantrappen en zal een filmpje maken hoe hij klinkt. De eerste slagen waren echt heerlijk!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #793375

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Dus Ciara is gaan rusten, waar blijft dat filmpje? Staat de ketting wel mooi recht in lijn?

    #793385

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Klopt de uitlijning nog wel van de ketting?
    edit: ik zie nu dat het idd de uitlijning is.. 🙄

    #793400

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik denk dat het aan de spanner ligt, is het niet beter om een wieltje te maken met een groef waar de ketting door heen loopt?

    #793562

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Ik denk dat ik met de spanner heel wat kan oplossen. Neemt niet weg dat het nog niet zo werkt als ervoor.

    Kan er nog geen vinger op leggen waar het hem exact in zit. Wordt vervolgd.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #794972

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Ik ben weer afgestapt van het blok op de vorige foto’s. Het is gewoon niet ideaal allemaal en krijg hem ook niet aan de loop. De carburateur aan de zijkant en het totaal plaatje was niet wat ik in gedachten had.
    Ook ben ik afgestapt van de Polini watergekoelde cilinder. Ik mistte (op de Reedvalve) toch de 80cc power.

    Daarom heb ik het Reedvalve blokje met 19mm weer opgebouwd, en daar de bewerkte 46 Pinasco onder gezet. Deze had ik al nieuw aangeschaft maar nog nooit echte kilometers mee kunnen rijden. Deze rij ik even 1 tank wat rustiger in – en ga ik  daarna testen wat hij doet. Maar het verschil is er zeker, de power die ik altijd met de DEPS had is terug.

    Ook heb ik via Florian nog een DBR pijp kunnen scoren. Vind deze erg uniek en zocht nog een leuke toerenjager. Helaas past hij niet met de originele DBR demper, dan komt hij tegen mijn schijfrem aan. De Simonini demper moet wat ruimer gemaakt worden zodat hij op de pijp past en dan kan ik hem testen. Het gaat allemaal echt nét met die DBR pijp.

    IMG_9232
    IMG_6993IMG_8361IMG_3891

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
15 berichten aan het bekijken - 1,741 tot 1,755 (van in totaal 1,767)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.