Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

This topic contains 1,766 reacties, has 173 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 3 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
  • #774724

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Mooi dat je eindelijk weet wat het probleem is Thomas. Kun je straks weer lekker de VCT rijden op je frikadel.

    #774732

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Super inderdaad! Kan je straks weer lekker rijden op dat ding 💪

    #774733

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Fijn dat je het eindelijk gevonden hebt. Ik kreeg het er benauwt van. Met een ultrasoon bad worden ook de mini kanaaltjes brandschoon.
    Kan je weer lekker VTCen op je Tufijzer.

    #778771

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Schaam me er wel een beetje voor, maar kom er met de 46 pinasco niet uit. Op de VCM2018 wel 1.6 kw op de roller gehaald – uiteraard veels te weinig  Zit geen pit in, geen doortrek vermogen maar start en klinkt wel gezond. Martino heeft zelfs nog mijn carburateur ultra soon gereinigd  Enige is dat ik weer opnieuw mag afstellen. Met spr 85 was het roken en sputteren. Met spr 78 niet meer, maar alsnog hetzelfde resultaat.

    @frankp komt hier binnenkort en gaan we een vario van hem proberen. Misschien zit er iets in mijn overbrenging of vario…

    We zitten natuurlijk niet stil, en waarschijnlijk ga ik de pinasco vervangen voor een 41.8mm LC kit. Je leest het goed, punt 8. Ik heb blijkbaar een fabrieks afgekeurd setje die is gehoond,wel splinter nieuw.

    De rest heb ik ook al compleet, behalve nog een pakkingsetje en 2 aansluitingen voor op de radiateur. Weet iemand waar deze zijn te krijgen? De top heeft m6 met een klein tuutje, de onderste is voor de grote slang. Genoeg tekst, foto’s…
    IMG_20180920_193013IMG_20180920_193146IMG_20180920_193100IMG_20180920_193115IMG_20180920_193135

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #778778

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Gaaf weer man ! Jij bent de man die de kar moet trekken :p
    Zie uit naar een goed lopende gele frikandel broodje.
    Naar al je tegenslagen weer goed lopend te hebben.
    Kunnen er zij aan zij het IJsselmeer rond.
    Veel succes met de speurtocht naar de laatste onderdeeltjes

    #778781

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    78 sproeier ? Ik zat op 96 met m’n rv met een malossie,, heb je al eens een andere carb geprobeerd ?

    Wat je ook kan doen is rollen eruit laten en dan eens voelen tot hoever het blok wilt gaan. Zo probeer ik altijd erachter te komen waar het vermogen zit

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #778790

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Kijk eens aan een mooi geel koplampglaasje. Maar ga je de Polini LC cilinder op je Malossi MP carters zetten? Niet een mooi setje andere carters voor de LC set aanschaffen om dit huidige blokje even rust te gunnen en later weer eens op te pakken?

    Volgens mij was ik nog vergeten even de ophangbusjes voor de radiator op te meten. Ik zal dit morgen even doen.

    #778807

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    @ritze Met spr 85 was hij gitzwart, vettig en alleen maar stotteren. Een spr 96 zal hem geen goed doen. Ik kan nog wel een beetje afstellen 😉

    Ik heb zeker al een andere carb geprobeerd. Deze is nu goed. Ik zal je manier van ‘geen rollen’ eens proberen, thanks.

    @martino ja ik heb niet zomaar meer blokjes liggen. Dus de bedoeling is wel op de RV carters inderdaad. Liefst met een 17mm carb, genoeg voor deze 41.8 cilinder. Busjes opmeten hoeft op zich niet meer hoor. Hij zit nu goed met zelfs een beetje adem ruimte achter de radiateur – met nog genoeg ruimte bij het spatbord.

    Ik mis dus nog wel 2 van die aansluitingen in de radiateur. Universeel of?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #778811

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Ik ben eens benieuwd want ik weet wat de phbg carb kan doen op zo een blok, van 55kmh naar 92kmh door alleen de sproeiers te veranderen. Ik hoop dat je er uit komt want de pina is gewoon een beest cilinder,, wellicht dat deze beter werkt op een polini Evo maar moet zeker goed kunnen lopen op een rv engine. Mja er zijn zoveel dingen wat roet in het eten kunnen gooien. Succes man 🙂

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #778817

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Gooi er gewoon eens een originele Vespa vario koppeling op.
    Er is vast wel iemand in Grunn die er even 1tje te leen heeft.
    Want ik vond hem bij de meeting echt overkomen alsof daar wat mee mis is.

    #778843

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Bedoel je 2x slangpilaren of slangtules? Deze zullen vast universeel zijn, maar welke precies durf ik niet te zeggen. Radiator mee naar de bouwmarkt of betere ijzerwarenshop en passen en meten zal vast uitkomst bieden.

    En je zal toch ook voor een ander extra setje carters kunnen gaan voor de Polini LC kit. Hiermee leg je de problemen met de Malossi MP even naast je neer. Ik vroeg mij namelijk nog af of je ook je oude DEPS cilinder nog weer hebt getest op dit blokje?

    En mocht je het in je overbrenging zoeken, zoals speedbuxy al zegt, je weet mij te vinden.

    #778848

    Anoniem

    Ik heb    wel een nieuwe  lc pakingset voor je thomas

    #778849

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    @speedbuxy ga ik doen. Kijken of het in de overbrenging zit

    @martino zal even nadenken wat ik qua carters wil, en of het daar wel aan ligt. Heb al zoveel geprobeerd. En de oude deps heb ik allang verkocht helaas..

    @erikNL top! Heb je een bericht gestuurd!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #779101

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Afgelopen zondag met Frank het een en ander aan koppelingen geprobeerd. Sterkere drukveer en ook andere segmenthouder met strakkere trekveren. Ook de spiebaan gecontroleerd in de poelies. Niks raars aan te zien.

    Nu ook net gecontroleerd of de lange as van de kruk verdraaid is. Dit lijkt er ook niet op. De spie wijst naar voren als zuiger BDP is. Dit lijkt ook te kloppen dus.

    Er sit gewoon g-e-e-n vermogen in. Zelfs niet zonder rollen.

    2 filmpjes:

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #779105

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Je hebt er niet veel aan, maar de tekst is al erg deprimerend en als ik de filmpjes bekijk wordt dit niets beter.
    Tijd om dit blok aan de kant te leggen en met je Polini LC blokje te beginnen.

15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 1,767)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.