Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Dit onderwerp bevat 208 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Daniello 19 uur, 23 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 209)
  • Gebruiker

Daniello
    Topic starter

Thnx mannen, ik ga een en ander eens nalopen en ook Joor eens een berichtje doen.

Daniello
    Topic starter

Ik had mezelf voorgenomen pas aan de Ciao te beginnen als de Citta klaar zou zijn….maar kon het toch niet laten om hem lopend te maken (Ciao liep niet door lang stilstaan). Ik vind het maar niks als iets makkelijk op te lossen is en het dan te laten wachten….

Carburateur gereinigd, wd40 via bougiegat gespoten en nachtje laten trekken, nieuw bougietje, frisse tank benzine, een poetsbeurtje en de Ciao staat er weer toonbaar en bovenal lopend! bij 😆

IMG_20200127_195814IMG_20200127_195732

Hij heeft wel dringend nieuwe bandjes nodig om iig veilig te kunnen rijden, daar de oude helemaal poreus zijn. Na even zoeken wat voor banden ik wilde gaan monteren heb ik een setje Deestone D822 in 70-90/16 gekocht. Deze maat zou gelijk staan aan 2.5″ breedtemaat, welke als maximale maat zonder aanpassingen op een Ciao gemonteerd kan worden.

d822

Hier zal ik nog even een tip over posten, ze zijn namelijk in de aanbieding bij Jos Dijkman!

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Daniello.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Bedankt voor de tip Daniello,

PS.  Je voorrem kabel zit niet in het kabel-geleidertje.

Daniello
    Topic starter

Ik kon het niet laten…..ik ga de Ciao toch alvast enigsinds onder handen nemen.

Momenteel geen heel snelle setup, gewoon een lekker tourbrommertje, snel gedaan.

Hier al wat verwenspul 😎

IMG_20200130_155956

KillerNoway
    Donateur

Lekker man!

Binnenkort ff ritje doen zie ik! ;-p

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!

Daniello
    Topic starter

Aangezien het toch wachten is op de juiste Gates riem voor de Citta, verder gegaan met de opbouw van het blokje voor de Ciao.

Setje elektrische carters voorzien van booster kanalen en de poortjes gematched met de Alfaerre 43mm cilinder. Alles netjes gelakt en voorzien van nieuwe hardware.

IMG_20200131_195338
    IMG_20200131_194702
    Binnenkort verder…..

Daniello
    Topic starter

En hij loopt :mrgreen:

Zo’n Giannelli pruttelt toch nog lekker. Ik ben nog niet met hem buiten geweest, want het weer was niet echt goed te noemen. Even stationair afgesteld en de rest komt komende week.

IMG_20200201_131423IMG_20200201_131438

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Dat ziet er zeker goed uit. Polini filter die best wel wat stiller is dan die malossi hehe. Blokje is ook niet mis – zeker mooi tourblok. Ga je bijv. De vct/tukkertour rijden in juni?

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Daniello
    Topic starter

Dat ziet er zeker goed uit. Polini filter die best wel wat stiller is dan die malossi hehe. Blokje is ook niet mis – zeker mooi tourblok. Ga je bijv. De vct/tukkertour rijden in juni?

De Polini is idd wat stiller als de Malossi versie. Ik denk dat de Malossi niet eens veel verschil geeft aan het vermogen en enkel meer benzine verbruikt door een grotere sproeier. Correct me if I’m wrong.

De tukkertour ligt niet echt om de hoek en ook de komende locatie van de VCT 2020 Tour zal wat verder van de deur zijn….dus kleine kans dat ik erbij ben.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door Daniello.

Daniello
    Topic starter

Schommelvork revisie, altijd een leuk klusje  😯

IMG_20200202_131207

En gelijk even de telleraandrijving wisselen met die van de Citta, dat bleek een Ciao versie te zijn want de teller rees de pan uit op de Citta en dat had niks met het blokje te maken 😆
    IMG_20200202_130759

De bandjes ook maar vast omgelegd. Je hebt er flink wat zeepsop bij nodig, want erg soepel gaan ze niet om de velg. Het zijn tubeless versies, dat zal het wel verklaren.

IMG_20200202_132711

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door Daniello.

Daniello
    Topic starter

Ik was eigenlijk aan plan om de Ciao met poulie te gaan rijden….maar gisteren stond bijna om de hoek een variosetje te koop voor een prijs waar ik hem niet voor kon laten liggen.

Originele koppeling + klok met 100mm schijven, gele drukveer en witte trekveren, oud type Malossi multivar met bijna geen loopsporen en een Malossi 1:9 vertanding in de klok.

Vandaag even alles nagelopen, schoongemaakt en opnieuw in elkaar gezet met frisse olie, alles ziet er nog perfect uit… .hier word ik blij van!

IMG_20200203_122922

Ik denk dat het het beste is om deze klok met 1:9 vertanding te gebruiken op de Citta icm de 108mm schijven en de 1:10,5 klok van de Citta icm de 100mm schijven op de Ciao….

Wat denken jullie?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door Daniello.

speedbuxy
    Bijdrager

Dat is een mooi vers setje:thumb
    Ik zou de klok idd uitwisselen zoals je benoemd.
    Lekker bezig ook 2 mooie dames al in de schuur:thumb En echte heer met nummer 84 :mrgreen:

Daniello
    Topic starter

Net even een rondje getourt met de brommert. De bougie was na de rit nog wat licht, dus de sproeier mag een maatje groter. Top ligt op een 68kmh met poulie 70. Hij doet het iig goed ’n ben benieuwd hoe het dalijk met de vario setup gaat lopen.

Hier nog een kiekje bij een maat van me, waar ik heen was gereden.

IMG_20200205_162656
    IMG_20200205_162638

Trouwens, ik heb het Gilera zadel gemonteerd wat ik nog liggen had (vaag geworden Gilera verwijderd met thinner). Zit er nog verschil in het Ciao en Citta zadel?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door Daniello.

speedbuxy
    Bijdrager

Chill zit hoekje heeft je maat daar en nette snelheid de 68:thumb
    Zadel van een Ciao/Citta is volgens mij wat anders qua zadel pen, maar voor de rest hetzelfde voor zover ik weet.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Supermooi.
    Je een Citta zadel is wel wat anders, had zadel zit in feite wat meer naar achteren. Voor langere mensen zit dit wel lekkerder. Ik had zelf echter wel (als je wat zwaarder bent) dat hij toch wel kan ombuigen, omdat hij minder raakvlak heeft in het frame – dus ik zou het zadel niet hoger zetten dan hij nu is.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 209)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.