Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

This topic contains 373 reacties, has 94 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 weeks, 1 day geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 374)
  • Gebruiker
  • #775519

    Anoniem

    welke sproeier zou ik nodig hebben op een standaard vespa ciao met een techno circuit uitlaat eronder voor de rest allemaal standaard

    #775521

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Kan je iets meer vertellen over je blokje? Heb je een 12/7 carburateur of 12/10, of 12/12? Is het een brom of snor?

    En weet je ook welke sproeier je nu mee rijdt?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #775555

    Anoniem

    ik heb een sproeier 42 met een 12/12 carb en het is een snor

    #775560

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Iemand enig idee wat voor sproeier hier goed bij past? Dellorto 13/13 Ciao mix electronisch blok City power uitlaat Malossi luchtfilter

    48 – 50.

    @emilio, als je carters ook nog gewoon snor zijn zou ik het rond de 46-48 zoeken.

    #775562

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    38,4 eurocilindro
    13/13
    Flop racing krukas
    Bewerkte elek carters met afgedraaid vliegwiel.
    Leo krul

    heb nu sproeier 62, zit ik hiermee redelijk? want hij trekt nogal traag op wanneer warm.

    #775563

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Ik heb een vergelijkbare setup en rij ook met 62 rond, perfect (voor mij, elk blokje verschilt wel wat natuurlijk).

    De 50cc eurocilindro/athena is gewoonweg niet een cilinder waarmee je denderend hard optrekt vanuit stilstand, maar wel een cilinder die van toeren houdt. Met vario rijdt ie bijvoorbeeld heerlijk.

    #775569

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Ik heb pas een ciao gekocht die volledig origineel is, is van een oud vrouwtje geweest. Loopt op dit moment 25-27 en wil hem graag 40-45 laten lopen. Heb een sitoplus uitlaatje bestelt en ben aan het denken om poelie maat 70 te nemen ( zit nu een 80 op). Als dit setupje niet werkt wil ik graag naar een promacircuit gaan, maar moet ik dan ook sproeier en carb enz. aanpassen?

    #775571

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Sproeier moet je altijd aanpassen als je van uitlaat of carburateur wisselt. Ook als je van een standaard uitlaat naar een standaard imitatie uitlaat gaat zal je vrijwel altijd een andere maat nodig hebben.

    Het zou overigens goed kunnen dat de uitlaat die je nu onder je Ciao hebt al niet de originele is, vaak gaan ze na een tijdje roesten en worden ze al vervangen door een iets snellere, een echte originele uitlaat zie je weinig tot nooit ook niet bij oude vrouwtjes.

    Met welke sproeier carburateur en luchtfilter rijdt je nu?

    #775587

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Ik heb een 12/12 carburateur maar ik weet niet hoe het met de sproeier zit, en standaar luchtfilter denk ik gewoon, er zijn 2 gaatjes dicht en eentje open

    #775615

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Die gaatjes mogen dan ook gelijk open, als ze dicht zitten komt het de snelheid in ieder geval niet ten goede.

    Qua sproeier denk ik zo rond de 48.

    #775679

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Oke dankjewel dus, citypower uitlaatje + eventueel 70 poelie ofzo & sproeier maat 48 ongeveer?

    #775680

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    & mogen de gaatjes nu al opengemaakt worden zonder de sproeier aan te passen?

    #775696

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Met een citypower en de gaten open zou je inderdaad zo rond de 48 moeten gaan zitten, ervan uitgaand dat je blok verder goed dicht zit en geen valse lucht trekt.

    Poeliemaat heeft op een standaard blok niet echt invloed op je sproeier afstelling, het luchtfilter uiteraard wel want met de sproeier regel je de lucht/mengselverhouding. Dus als je die gaatjes openmaakt zal je een grotere sproeier nodig hebben. (als je niet al een te grote hebt natuurlijk)

    #775704

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Oke, ik zal dit eens proberen.
    Alvast bedankt!

    #775732

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Ik heb een citypower uitlaat op mijn ciao gezet en hij liep 25 en loopt nu maar 30, 5km/u verschil. Ik wil nog graag de sproeiermaat verhogen (naar 48 ongeveer) en er zitten nu nog 2 luchtgaatjes van de 3 dicht, ik wil ze allemaal openmaken. Ook wil ik graag een 70 poelie erop zetten ipv 80. Zou ik dan 40-45 km/u kunnen halen? Als dit niet zou lukken wil ik graag een promacircuit uitlaat erop zetten, moet ik dan ook alleen de sproeiermaat aanpassen of nog iets anders? Wat zouden jullie doen?
    Ik heb een 12/12 carb, een standaard luchtilftertje en standaard sproeiermaat 42 denk ik, het is een bromfiets

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 374)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.