Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Dit onderwerp bevat 164 reacties, heeft 47 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 17 uur, 1 minuut geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 165)
  • Gebruiker

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

56 of 58 zou ik zeggen. Wat is je bougiekleur nu?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

LAD78
    Bijdrager

Met 58 stottert ie met weg rijden.
    Bougie licht bruin.

zal 56 is proberen

Sten van der Weij
    Bijdrager

Welke heb ik nodig ?
    Is 13/13 met gewoon filter ,(heb ook een malossi filter . ) met een 65cc dmp voor de rest alles origineel
    Gr Sten

Wilk1985
    Moderator

Hallo Sten, ik zou met gewoon filter beginnen rond de 60 en van daar naar beneden gaan tot je goed zit. Met het Malossi filter zou ik beginnen bij 66 en van daar naar beneden gaan.

Ik ga er dan van uit dat je met een standaard uitgevijld carter rijdt en verder geen valse lucht trekt of iets dergelijks.

KillerNoway
    Donateur

Is een 66 sproeier te groot voor de volgende setup?

Std cilinder aangepast
    Zuiger iets aangepast
    Snorkruk (denk ik) komt van een Citta Crazy Snorblok
    12.5mm inlaat,
    13.13
    Brom filter met uiteboorde gaten + 6 10mm gaten op de achterkant en enkel zeefje
    Leovince Krul
    Lichtere variant van een origineel cp vliegwiel.

Tevens vind ik dat die niet lekker trekt ondanks de 80er poelie en polini groene veertjes. Ja, ik heb de zilvere polini veren gehad maar ik vind die niet veel beter dan de originele.

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wilk1985
    Moderator

Die is zeker te groot, de sproeiermaat die je wel moet hebben valt niet echt vast te stellen aangezien we geen idee hebben hoeveel lucht je filter door zal laten. Maar dat je moet gaan afbouwen vanaf 66 is zeker.

Even er van uitgaand dat je blok verder goed dicht zit en het probleem niet ergens anders ligt als in de afstelling.

Gratje
    Bijdrager

Ik trap hem ook af voor een simpele:
    orginele cilinder
    orginele citta carter. (denk met zon klein gaatje)
    12/7 carb.
    malossi filter
    Leovinci krul
    Welke sproeier?
    en welke sproeier met een bromcarter?

met mijn 12/7 carburateur nu: 39
    daar loopt de leovinci niet lekker op (sito plus wel)
    Al geprobeerd: 53, 54.

Wilk1985
    Moderator

Wat een rare setup, ik weet niet of dit ooit lekker gaat lopen. Je hebt een carburateur die bijna geen lucht doorlaat maar wel een powerfilter, op een carter dat bijna geen mensel doorlaat. Dat in combinatie met een uitlaat die toch wel een beetje toeren wil hebben gaat niet lekker lopen denk ik. Je zal in ieder geval lager moeten als die 53.

Gratje
    Bijdrager

Heb ook een 13 mm liggen. En standaard filter. Op het moment aan het experimenteren.
    Met de 13mm en 53 sproeier lijkt ie te verzuipen. Daarom weer de 12/7 terug gezet.
    Beste combi? Met de orginele snor Carters? (Beetje kennis verroest na 15 jaar)

KillerNoway
    Donateur

13.13 carb en een std filter is al niks… Normaal zit een 10.7 op een snorblok en een 12.7 op een bromblok. Ik denk dat een 12.7 met enkel zeefje (1 vd 3 lagen) en extra luchttoevoer door de filter meer gaten te geven wonderen doet.

Probeer eerst eens 2 gateb te maken en als het te weinig is dan meer. 😉

Ohwja een snorluchtfilter heeft 3 gaten aan de kant waar die op de carb komt en een bromluchtfilter heeft er 6. Qua sproeier maat zal je denk ik rond de 45-55 zitten?

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Gratje
    Bijdrager

Dit is de inlaatpoort. Brom of snor? Of zit daar nog meer veranderingen in?
    de orginele filter heeft 3 gaten

https://vespa-ciao.nl/uploads/hm_bbpui/732802/pr2w08glhveo4l3pktm9eg3q7w6054eu.jpg

Sten van der Weij
    Bijdrager

Welke sproeier voor standaard blok en 12/7 carb met malossi filter ?
    Gr Sten 😛

gilera-citta.com
    Bijdrager

13.13 carb en een std filter is al niks… Normaal zit een 10.7 op een snorblok en een 12.7 op een bromblok. Ik denk dat een 12.7 met enkel zeefje (1 vd 3 lagen) en extra luchttoevoer door de filter meer gaten te geven wonderen doet. Probeer eerst eens 2 gateb te maken en als het te weinig is dan meer. 😉 Ohwja een snorluchtfilter heeft 3 gaten aan de kant waar die op de carb komt en een bromluchtfilter heeft er 6. Qua sproeier maat zal je denk ik rond de 45-55 zitten?

Unleash My Gilera Citta | Black Edtion

Gratje
    Bijdrager

Duidelijke foto.
    Ik heb de rechtse. Met witte binnenkant.
    Maar eens een bromfilter halen. Tussenmaatje.
    Sproeiers 40 t/m 50 besteld.

Wilk1985
    Moderator

Welke sproeier voor standaard blok en 12/7 carb met malossi filter ? Gr Sten 😛

Hallo Sten, je kan proberen om rond de 52 te gaan zitten en van daar naar beneden te gaan tot het perfect is, maar ik zou in jou geval gewoon een 13/13 kopen OF een standaart filter. Het is nogal onzinnig om een luchtfilter dat veel lucht doorlaat te monteren op een carburateur die heel weinig lucht doorlaat.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 165)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.