Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

This topic contains 364 reacties, has 92 deelnemers, and was last updated by Wim V8 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 365)
  • Gebruiker
  • #775733

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Ga die sproeiers en poelies halen, kost je bij elkaar nog geen 20 euro.

    Gewoon proberen, die 40 ga je echt wel  halen en anders kan je altijd nog een beter uitlaat erop zetten.

    Je zal in ieder geval groter moeten als 42, als je lager qua poelie gaat ook even een setje strakkere trekveren kopen om het verschil in trekkracht wat op te heffen.

    Laten we het vanaf hier weer beperken tot sproeier advies, als je nog meer vragen hebt kun je hier uiteraard een topic voor openen :thumb

    #775736

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Wat zouden jullie doen?

    Idd grotere sproeier, heb zelf her….zie mij profiel

     

    #775753

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Sorry laatste vraag hahaha, welk soort trekveertjes moet ik halen? Bedankt nog voor de hulp

    #775755

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Heb 1 gaatje in de luchtfilter extra opengedaan, nu zijn er dus 2 van de 3 open. Heb nog geen sproeier aangepast maar de brommer rijdt wel al 35km/u ipv 30. Valt alleen wel uit als ik geen gas meer geef of harder rem in een scherpe bocht, dit komt waarshijnlijk door de sproeier niet?

    #775760

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Het is onverstandig om met een te kleine sproeier rond te gaan rijden, en daar heeft het nu alle symptomen van.. Sproeier aanpassen dus (of de gaatjes weer dicht totdat je grotere sproeiers hebt), tenzij je een goede reden wil hebben om een nieuwe cilinder te kopen 😉

    #775761

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Hahaha dankjewel voor de waarschuwing. Dus citypower met poelie 70 en luchtgaatjes allemaal open zou moeten kunnen met sproeier 48 ongeveer? En dan gewoon de bougie nakijken als die koffiebruin is na verwisselen van maat? Ook nog een vraag over de poelie, is er een verschil tussen die van €3 met 1 gat in het midden en van €10 van malossi? Ik weet ook niet of ik gladde riem of gekarteld beter kan nemen.

    #775763

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Ik denk dat je met zoveel kleine vragen beter even een nieuw topic kan openen zoals Wilk1985 ook al zei.. Dit topic is uitsluitend bedoelt voor de vraag “welke sproeier heb ik nodig” 😉

    #775774

    bryanv
    Bijdrager
    Berichten: 155

    Welke sproeier heb ik nodig met volgende setup?

    50cc DR 38.4
    12/10
    Luchtfilter 3 gaatjes
    Snorcarter en krukas
    Citypower

    Er zit nu 54 in maar ik denk dat dit wat aan de hoge kant is. Hij gaat niet harder dan 33 en ik hoor hem viertakten.

    #775778

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Met 3 gaatjes in het luchtfilter, bedoel je dan de gaatjes achter het zeefje aan de binnenkant van het filter? Zo ja dan heb je een snor-filter, een brom-filter heeft hier meer gaatjes. Beiden filters hebben bovenop evenveel gaatjes.

    Aangezien je met een snor-carter en krukas rond rijdt is je sproeier misschien iets aan de hoge kant. Heb je een snor-filter dan zou je ongeveer 4 maten omlaag kunnen. Rij je met een bromfilter kan je ongeveer 2 maten omlaag.

    Dat gezegd te hebben is elk blokje verschillend en zijn deze maten geen garantie voor een goede afstelling! Om deze te bepalen zal je naar de kleur van je bougie moeten kijken, zie daarvoor ook:

    How to: Bougies aflezen

    #775786

    bryanv
    Bijdrager
    Berichten: 155

    Zou ik met een 13/13 en brom luchtfilter veel verschil hebben in snelheid en optrekken op een standaard snorcarter?

    En welke maat sproeier moet ik dan ongeveer aanhouden?

    #775791

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Bijna compleet (99,9%) zinloos om een 13/13 op een snorcarter te zetten. Wil je winst halen uit een 13/13 zal je de inlaat er op moeten aanpassen.

    Sproeier rond de 54-56.

    #775819

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Ik had een paar dagen geleden welke sproeier ik ongeveer nodig had bij een citypower en alle luchtgaatjes open op een snorfilter. Ik heb mijn carb opengedraaid en in de vlotterbak zit er ook een hoop vloeistof, ik dacht dat ik een 42 sproeier had, nu blijkt het dat ik een 51 sproeier erin heb zitten. De ciao schokt nu sinds kort en valt stil. Zou ik nu mn sproeier kleiner moeten nemen of groter denken jullie? Heb maat 46 tot 56 bestelt op jmpb

    #775820

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Heb trouwens een 12/12 carb en standaard luchtfilter

    #775830

    Jarny Stieners
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Ik heb echt hulp nodig, ik wilde vandaag mijn sproeier aanpassen omdat ik alle luchtgaatjes wilde opendoen en met een citypower rij. Ik heb vandaag de hele dag sproeiers liggen aanpassen van 46 tot 56 maar ik krijg mijn ciao niet gestart, elke keer als ik probeer te starten maakt hij een bluhhh geluid en de bougie blijft ook zwart en nat, er zit wel een 4% mengsmering in. Bij sproeier 48 is ie denk ik 1 keer gestart maar moest ik wel gas blijven geven want hij viel meteen weer iit en wss daarna niet meer terug te starten. Weet iemand wat er nog aan de hand kan zijn?

    #775832

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Dit is zeker weten geen sproeier gerelateerd probleem, ik zei het al een keer open even een topic zodat we dieper op je probleem in kunnen gaan.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 365)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.