Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Dit onderwerp bevat 153 reacties, heeft 44 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Martino 6 uur, 33 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 154)
  • Gebruiker

AA-T
    Topic starter

Het zal effect hebben, maar of je dat (behalve het geluid) kan waarnemen betwijfel ik sterk.
    Persoonlijk zou ik er lekker een standaard (brom)filter opzetten.

antonov314
    Bijdrager

@antonov314, hij geeft uit zichzelf vol gas als de choke eraf gaat? Is je carburateur helemaal zuiver, je gasschuif blijft bijvoorbeeld niet hangen? Staat je gaskabel niet te strak of blijft die steken? Heb je valse lucht uitgesloten?

Denk dat de carb inderdaad niet helemaal lekker is.
    Denk dat ik toch maar overweeg om nieuwe te halen.
    Welke sproeier raden jullie aan voor een 12/7 ?

AA-T
    Topic starter

Zal niet heel verschillend zijn denk ik, probeer het eerst eens met die 42 en kijk welke kleur je bougie krijgt. Ervan uitgaande dat het probleem ook daadwerkelijk bij de carburateur lag..

JohnDoe
    Bijdrager

50cc elec bromblok, 12/7 carb, bromfilter zonder gaasje, Polini top one. En met 12/12 carb?

AA-T
    Topic starter

Stop dat gaasje alsjeblieft terug in je filter, het zit er met een reden. Het gaasje bestaat uit 3 lagen, desnoods peuter je die uit elkaar en stop je er maar 1 in..

12/7 rond de 48
    12/12 rond de 54

JohnDoe
    Bijdrager

Doe ik. 👍

Mathias Mortensen
    Bijdrager

Hey!
    Engine.
    38.2 cyllinder
    13/13 kabo
    Drill’ed aspirated
    Standart Exhaust

AA-T
    Topic starter

I would say somewhere around 50-52.

Mathias Mortensen
    Bijdrager

Thanks mate. then im gonna buy 46-56 🙂 from jmpb

devries1981
    Bijdrager

Goedemorgen,

Ik heb mijn blok laten reviseren van mijn Ciao uit 1969. Nu loopt hij stationair goed maar zodra ik gas geef valt hij uit. Alleen bij heel voorzichtig gas geven of meteen vol gas loopt hij wel.
    Daarnaast doet hij het prima wanneer ik de choke gebruik of 2 gaatjes van het luchtfilter dichthoudt en dan gas geef.

Mijn setting is:
    50cc bromblok std
    12/10 origineel
    Luchtfilter is origineel maar zou volgens een bericht hier eerder een snorfilter zijn (met 3 gaten achter het filtertje). In een oud werkplaatshandboek is het echter ook een filter met 3 gaten.
    Standaard uitlaat

De originele sproeier 43 zit er nog in.
    Verder valt het mij op dat er ook lucht ontsnapt bij de aansluiting op de uitlaat. Maar dit lijkt me normaal aangezien het een metaal op metaal aansluiting is.

Graag hoor ik wat ik zou moeten proberen. Krijgt hij teveel lucht? En moet ik dus een grotere sproeier proberen? Zo ja, in welke richting moet ik ongeveer gaan zoeken?

zevenenergie
    Bijdrager

Om kort te gaan: Grote sproeier (1, 2 of 3 maatjes ) en uitlaat pasta.

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind. om ditt hår är rättإذا كان شعرك على حق
    Mijn knutsel perso.

devries1981
    Bijdrager

Ok bedankt. Maar waar haal ik uitlaatpasta? Bij JMPB kan ik deze niet vinden.
    En daar hebben ze alleen sproeiers op hele getallen. Dus moet ik een 44, 45 of 46 proberen?
    Ik neem aan dat het niet hoger dan 50 zal worden? Want dan kan ik ook een setje 40-50 bestellen en de juiste maten proberen.

devries1981
    Bijdrager

Ok uitlaatpasta heb ik al in een andere webshop gevonden.
    Resteert alleen nog mijn vraag of  ik met maximaal 3 maatjes grotere sproeier goed zal zitten.
    Want dan kan ik ook elders losse bestellen in 44, 45, 46. Bij JMPB is nl. geen 45 te krijgen. Alleen even getallen.

ritze
    Bijdrager

Je kan ook naar lokale brommer boet gaan die hebben vaak nog wat liggen, en wat betreft je uitlaat, de lucht die daar uit komt is waarschijnlijk van de lucht koeling van je blok. Als je uitlaat lekt dan hoor je dat, zeker als het op de aansluiting van de cilinder zit 🙂

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Magnus01
    Bijdrager

Iemand enig idee wat voor sproeier hier goed bij past?

Dellorto 13/13
    Ciao mix electronisch blok
    City power uitlaat
    Malossi luchtfilter

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 154)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.