Vespa Ciao wheelie klaarmaken

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao wheelie klaarmaken

This topic contains 112 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 113)
  • Gebruiker
  • #803536

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    op een ciao 0.0 ervaring eigenlijk, op de oma fiets en mtb lukt het allemaal prima. en die wheeliebar weet ik niet hoop het natuurlijk niet

    brommers kiek´n
    #803537

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    ik heb wel nog een vraagje, ik heb dus de leo krul, maar klopt het dat ik een van de ophangpunten tussen het frame en het carter moet steken want dit is bij mij vrijwel onmogelijk, of zijn hier tips voor?

    brommers kiek´n
    #803538

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Dat klopt, hij komt tussen de brug en het blok. Je zal even al je blokbouten los moeten draaien zodat je wat ruimte creeert. Het is soms even porren. Pas op je uitlaatpoort – zodat je hem niet breekt.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #803540

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    welke blokbouten precies?

    brommers kiek´n
    #803542

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    De 3, waar je blok mee vast zit. Aan de voorkant heb je 2 lange blokbouten. Met de onderste komt ook je uitlaat vast.

    De achterste zit aan de koppelingkant, een m6 bout. Ik zou ze alle 3 even losdraaien. En dan die beugel van je Leo uitlaat ertussen drukken.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #803549

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    owja, vanmiddag maar eens proberen. Dankjewel

    brommers kiek´n
    #803802

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    mannen.
    het einde is in zicht, blokje ligt erin, uitlaatje eronder. alles zou moeten kloppen.
    maar nu heb ik vandaag de hele dag een beetje lopen klooien met dat ding, afstellen etc. Mij wordt verteld dat ik een 62 sproeier moet hebben, voor de rest moet alles kloppen. en alsnog start de ciao niet, en anders met heel veel moeite en slaat ie vrijwel direct af als ik geen gas bij geef, wat kan dit betekenen?
    en kan iemand mij alsjeblieft helpen.

    brommers kiek´n
    #803809

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Plaats even een filmpje, dan horen we misschien wat er aan de hand is.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door zevenenergie.
    #803902

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    ben dr al achter, cilinder zat er niet goed op. te strak, niet met n momentsleutel gedaan, dom 😯  . dus k de cilinder er weer af. was ook nog een zuigerveertje gebroken. dus nu nieuwe pakking bestellen, en nieuwe zuigerveertjes. en dan moet ie toch wel godverdomme gaan haha, weet iemand hoe strak ik de cilinder moet vastdraaien?

    brommers kiek´n
    #803921

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Zit je zuiger wel goed ? (Pijltje naar de uitlaatpoort)

    Dat de kop te vast zit heb ik nog niet eerder gehoord, het is vooral belangrijk om hem rustig en kruislings aan te draaien.
    En dan goed hand vast en als je brommer dan een keer goed warm is geweest dan trek je hem nog een keer na.

    Ook doe ik altijd met een nieuwe zuiger wat 2takt olie eraan zodat ie op het begin goed is gesmeerd.

    #803928

    Vespa doei
    Bijdrager
    Berichten: 105

    inderdaad goed op letten anders krijg je dit
    had de vorige eigenaar van mijn ciao op zijn geweten
    20200906_15325020200906_153117

    in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
    #803930

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    ja, als het goed is zat de zuiger gwn goed, maar was tijdens het monteren lichtelijk gefrustreerd en heb toen iets te hard gedrukt op de zuiger waardoor het veertje scheurden, toen gwn verder geduwd. en nu tijdens het ¨testen¨ lekte t bij de cilinder. dus ik denk dat het licht aan het vastdraaien van de cilinder, die heb k namelijk gwn bout voor bout zeer strak erop gedraaid

    brommers kiek´n
    #803938

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Ik denk dan dat het aan de gescheurde zuiger veer ligt haha en waar lekte hij ? Welke voetpakking en wat voor koppakking heb je gebruikt

    #803949

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    hij lekte vooral bij de voetpakking, heb deze gebruikt https://www.jmpbonderdelen.nl/topset-malossi-65cc-citta-ciao.html

    brommers kiek´n
    #803954

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Je hebt t gewoon verkloot.
    Pakking is de goeie.
    Gewoon alles wat stuk nieuw monteren en gaan voor de 2e ronde.
    Alles rustig doen én nadenken bij wat je doet.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.