This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
5 september 2011 om 18:52 #489640
Dit zijn toch gewoon de originele zuigerveren?
Misschien een idee om ook de volsyntetische race olie van Castrol te proberen, ik heb gemerkt dat mijn blokje daar veel lekkerder op rijdt, lekker soepel en kwiekVerder vind ik de slotspeling normaal na dit aantal kilometers, dit heeft mijn Polini 46 bv ook.
Deze cil heeft toch een nicasil wand? Ik zou gewoon met een schuurpapiertje met korreltje 500 nat het stootrandje een beetje bijwerken en dan inderdaad de 46 slag er op zetten, wellicht komt dat beter uit.Wat is je squishwaarde nu dan?
De randjes van de spoelers en boosters zijn idd wat korrelig, misschien kun je een kleine bevel aanbrengen rondom de gehele boosters en spoelers.
Bij die freesjes die ik je ooit gestuurd heb zit een heel fijn freesje, die is daar uitermate geschikt voor.Trouwens, die hele fijne lijntjes in je cil kun je heel goed bijwerken met een heel fijne staalwol.
Gewoon lekker wrijven, zijn ze zo weg, zonder je wand aan te tasten of weg te vreten.
Daar krijg ik mijn nicasil wandjes altijd weer heel mooi glimmend van.<3 Thunderstone
Check mijn perso!5 september 2011 om 22:38 #489646citta89 :
Maar standaard zullen ze dus wel met chrome coated veren geleverd zijn.Vind dat maar slecht van proma/avionic, want met chrome coated veren slijt een giet cilinder als een malle.
Denk dat ik dan ook maar eens een overmaatje bestel in de hoop 1 met gietveren te krijgen.@max
Ja die stoot rand vind ik ook het minst de rest zijn gewoon wat war wounds from the hard struggle:D@javad
Ik rijd altijd wel met goeie olie, mijn moto is namelijk dat alles onder de 10 a 15 euro per liter bagger is.
(en het moet ook een merk wezen wat ik ken)En de simo heeft een chroom wand, en pina heeft dat ook hoor ook al is het een zeer sterke
Alleen athena heeft voor zover ik nu weet een nikasil wand.En mijn squish zou ik niet precies weten, maar dat lag sowieso wel op een dikke mm.
Breng hem straks omlaag naar 0,5mm.6 september 2011 om 16:17 #437729Zo vandaag de boel maar even schoon gemaakt want ding was echt smerig.
En kwam er tijdens het schoon maken ook achter dat de kop gelekt heeft als een malle.
Ik dacht dat het zwart was van de zwarte vloeibare pakking, maar is gewoon dikke kool aanslag:D:|
Straks dus nog meer power:duivelMaar ik kwam gisteren ook tot de ontdekking dat ik al een nikasil 48 simo heb
Want de simo van piontek lijkt zeer sterk op nikasil.
Mijnes.
Piontek
Niet alleen de gelige kleur is positief, maar ook die hoon/draai sporen zijn heel tekenend voor nikasil
(want cilinder is niet nieuw)
En ook het materiaal van de cilinder lijkt wel ander gietwerk.
Ik ben er ieder geval voor 99% zeker van dat dit van nikasil is
Enige nadeel is dat deze cilinder door piontek getunde is en op 21,5mm hoog ligt qua uitlaatpoort grote, en dit is extreem hoogtoerig.
Maar misshien wel een goeie reden om dan toch echt maar eens over een dpr pijpje na te gaan denken.6 september 2011 om 17:42 #489101
Waarom?Die heeft zekers gelekt langs de kop en vreemd dat je dit niet eerder hebt opgemerkt want kan me voorstellen dat hier ook behoorlijk wat prut langsheen komt.
Enige nadeel is dat deze cilinder door piontek getunde is en op 21,5mm hoog ligt qua uitlaatpoort grote, en dit is extreem hoogtoerig.
Maar misshien wel een goeie reden om dan toch echt maar eens over een dpr pijpje na te gaan denken.En een knappe vario set:pest:D
6 september 2011 om 17:49 #489647Ja hij reed ook met beste consumptie op de schoenen:D alleen gaf ik de schuld daarvan aan de uitlaat flens want die sloot ook alles behalve strak af.
En vario word hem niet ik rijd nog liever 5minuten lang naar m,n boost toe:D
Nee zonder gekheid misshien koop ik ooit wel eens een setje, maar dan wel meer voor de ritjes hier thuis, want bij toertjes hoeft het om mij niet echt.
(Ik ken namelijk ook een vario rijder (zal geen namen noemen:D) die ik met deze zwaar lekkende kop gewoon van de 30 tm 80km voor bleef:pest:haha)21 september 2011 om 15:20 #454955Zo vandaag ondanks het kut weer toch maar even een kleine stap gemaakt om voor het weekend weer een rijdend blokje te hebben.
Ik heb ervoor gekozen om de 46mm euro op het simo 3taps blokje te zetten, omdat ik de simo 48 wil sparen voor de 46 slag actie.En deze setup zal ook alleen de veluwe en 11steden gaan rijden en daarna gaat het weer uit elkaar.
(deze setup komt wel terug, alleen dan op een ander zij inlaat blokje)Maar hoofd spoelers van een simo 3taps blokje komen perfeckt uit op de 46mm euro
Offcourse zat er wel weer een stukje carter in de weg om de 46 euro goed te laten passen.
Maar het alu van simo is wel heel zacht, want dit was echt nog geen 30sec werk met ook nog een lege compressor en dus 0 toeren.Maar poorten en deck komen weer perfeckt uit
Inlaat helaas iets minder:D:|
En toen was ik op de koelkap na wel weer klaar, want met dit kut weer het blokje eronder hangen word hem niet.
Maar zodra het weer wat beter word hang ik hem eronder, en dan offcourse ook meteen een filmpje ervan
21 september 2011 om 15:30 #489910
Spulleke!Ziet er netjes Uit..
Maar zie ik daar nou een voetpakking zitten bij jou!?:p
en het lijkt alsof er wat slijpsel of die foto op je drijfstang zit.
Tenminste maar dat lijkt in ieder geval.21 september 2011 om 15:33 #489911Waarom niet je cilinderhemd aanpassen? Aangezien de cilinder ook in de toekomst op een zij-inlaat komt te zitten.
21 september 2011 om 15:55 #489913@spulleke
Ja die zag ik aankomen:D
Schrok er haast zelf ook van:D
Maar bij de simo heb ik er blijkbaar voor gekozen om hem te laten zitten.En had dat bij deze 46 ook wel gewild, maar hij is kapot gegaan toen ik de papieren prop uit het carter haalde die erin zat voor het slijpen en monteren van de slot pennentje.
Dus is nu weer pakkingloos:lol
En slijpsel kan er op de drijfstang niet zitten, want carter zat dus vol gepropt met wc papier en heb het carter daarna ook nog met de stofzuiger en borstel schoon gezogen@martino
Ik zag dit pas na montage van de de cilinder en kop, en ik had deze net ontvet en perfeckt in gesmeerd met vloeibare pakking dus vond het wel best.
Blokje hoeft ook maar 2 toertjes te rijden.
Maar voor het volgende zij inlaat project pas ik hem zeker even aan21 september 2011 om 17:15 #489918
Waarom?Buxy,
quote]Ik bouw ook niet echt wat snels ofzo, maar momenteel ligt alles uit elkaar(op het tiff blokje na)Heel goed en ben zeer benieuwd hoe dit gaat lopen icm de Simo engine:DIk zie ook dat de schuine kant van het carter nog onbewerkt is? Zo heb je idd een kleine inlaat als het hemt er ook nog voor zit. Wel zou ik het idd lekker laten zitten en van de winter alles in een keer aanpakken
Ligt het tapeind nu orgineel al bloot in de uitlaatpoort bij de euro46?
21 september 2011 om 17:47 #489920Ik denk dat jij een normale losse zij inlaat hebt, en die zijn orgineel idd erg dicht of vol op dat plek.
Maar de 3taps zij inlaat heeft van zichzelf al een redelijk ”grote” spoeler.En dat tapeind ligt orgineel idd bloot, maar dit is bij alle eurocilindro,s van deze maak het geval.
(mijn 43 euro ligt orgineel ook bloot bv.)21 september 2011 om 21:00 #489924
Waarom?Nee heb gewoon een echte jonuh:D Hier mooi te zien dat het inlaat groter is.
Ook heb ik een losse Euro inlaat liggen (Simo kopie) en hierbij is het inlaat vlak orgineel nog groter.
Ik en anderen ook frezen om het tapeind weg bij het bewerken van de poort zodat je er beter bij kan maar is eigenlijk uit nood geboren. Mooi dat de Euro cilinders standaard al zo geleverd zijn, dan moet dit 100% goed zijn
21 september 2011 om 21:09 #489925Hi Speed!
Nice to see that you still have my cylinder.
If I’ve understood a bit of dutch, I can say that mine was
one of the last simonini’s stock.
Infact I remember that the surface coating is differnt from the first series.
If I don’t mistake the first one where chromed instead of nikasil one.The dark colour is also due to the special oil that I used.
About The utilaat port , I’ve only enlarged ( if my mind isn’t letting me down).
SO I didn’t rise the hight.
Because I was looking just for much more middle and low revs power.
Hope to be helpful.;)21 september 2011 om 23:03 #489105@waarom
Ooh bedoel je die grote, maar dat heeft weinig nut gezien je membraan doorlaat ook maar 15 a 20mm breed is.
@piontek
Yeah I also think that your version has a nicasil coating.
And about the exhaust port tuning, your mind have twist that up:D
Because te exhaust port is raised up by 3mm, and max 1 mm in the width:lol
But that,s no problem, its a good cylinder for vario and a hand made exhaust21 september 2011 om 23:23 #489748Toch zwakt onze Andree een beetje af he, eerst zeggen dat hij voor de 11-steden sowieso een CP’s ontstoken Simoblok klaar zal hebben maar als het er op aan komt propt hij op z’n oude blok maar ff een 46 euro:D
Maar mooi dat je toch bezig blijft Andree, ben benieuwd hoe dit gaat lopen -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.