Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 916 tot 930 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #488852

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Mooi dat het al gelukt is met de uitlaat, ik heb namelijk nog steeds geen antwoord of de uitlaatjes in de auto hadden meegunt morgen. Daarbij zal ik nu ook lekker deze fluit die er nu op zit laten zingen. :thumb

    #488854

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Jemig dat klinkt lekker man, mooi blokje :thumb

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #488856

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Lekker hoor:thumb Mooi dat je het stotter probleem simpel hebt kunnen oplossen. Hij loopt natuurlijk zo lekker doordat je er als een van de weinige geen simo 100cc uitlaat onder hebt hangen:P Misschien leuk om dat (in het kader van de uitlaat test) eens te proberen en dan het verschil te meten;)

    #488861

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @peter
    Ik rijd rechts om omdat vroeger al die zij straten haaien tanden hadden, dit is pas sinds een jaartje gewijzigd.
    Maar mij systeem om rechtom te gaan nog niet:D

    @maarten
    En zingen doet ie zeker:D
    Sta er best versteld van dat hij zoveel toeren gewoon lekker lijkt te vinden.
    Want echt een grote/dikke pijp is het niet qua expansie enzo.

    @elkan
    Nee dat wil ik m,n blokje niet aandoen:D
    Ik heb nu bij de uitlaat test gezien dat het echt een drama is.

    #488901

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    :duivel

    #488909

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Yummy yum-yum

    #488915

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Piet30 :
    :duivel

    Agian 1 step closer to light cp wheel driving:thumb
    I think my simo 48 kit is gonna like this alot:thumb

    #489627

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Zo ben naar 35 dagen niks doen ook maar weer eens bezig geweest:thumb
    Want de simo moet nog steeds over gezet worden naar 46 slag, en ik was ook wel benieuwd hoe het er nou bij stond.
    Ik had laast al een begin gemaakt, alleen begon het toen buiten de buien radar om in 1x toch te regenen:( dus toen had ik het ook snel gehad.
    Maar vandaag was wel lekker sleutel weer:thumb

    Hier wat pics van de progress

    Het begon goed zwart, maar dit gaf de zijkant van mijn schoenen ook al lange tijd aan:D:|

    Dit zag er dan meteen wel weer goed uit:thumb

    Maar na montage oogt het toch allemaal weer ietsje minder:(


    Zoals je ziet heeft ie wat matte plekken(niet stroef of versleten alla 42 alu ofzo, maar toch)
    Ook is er natuurlijk weer bakken met wand om de spoelers heen af gevallen(ondanks best afbramen voor montage)

    Maargoed het is verder meer opties dan dat het echt erg is, want het boekte de laaste rit door de stad nog best:thumb
    Zuiger is verder ook gewoon nog netjes:thumb


    Hij heeft wel wat streepjes ter hoogte van de boost spoelers, maar dat zal wel komen door al dat los latende wand.
    Dit is opzich verder ook meer opties dan dat het erg is.

    Wat ik wel minder vind, is dat hij nu na een kleine 7 a 800km al een best voelbare stootrand heeft ontwikkeld.
    (pic hiervan lukte niet, want zie je dan niks van)
    Ook de zuiger veren zijn al best versleten in die paar 100km.

    Kortom z,on simo kit zuigt toch echt wel zwaar qua kwaliteit:kots
    Maar ga er wel gewoon mee verder:D
    Wil hem namelijk sowieso nog op 46slag kruk checken gezien hij qua timing dan nog meer tot leven komt en hij dan best wel zeer leuk kon gaan lopen:thumb
    En als dit idd het geval is gooi ik er voor 175euro wel een nikasil wandje in:thumb

    #489628

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Hmm inderdaad erg slechte kwaliteit:(. Dat terwijl ze verder prima spul maken bij Simonini.
    Ben benieuwd wat hij gaat doen op 46 slag!

    succes

    Mike
    #489629

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Mike :
    Hmm inderdaad erg slechte kwaliteit:(. Dat terwijl ze verder prima spul maken bij Simonini.
    Ben benieuwd wat hij gaat doen op 46 slag!

    succes

    Ja vind ik ook wat tegenvallen van simo, zeker als je nagaat dat deze kit vroeger op hun 1000 gulden dure blokjes zat.
    (of was het nou 750 gulden)

    #489390

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    laten we voorop stellen dat Simo nooit goedkoop is geweest…

    Mike
    #489631

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Het heeft dan even geduurd maar de operatie van het blokje uit elkaar halen is gelukt. Ik was dan ook zeer benieuwd hoe deze er bij jou uit zal zien. Gelukkig niet zoals jou eerste Simo 48mm ervaring. Waarvan we wel kunnen zeggen dat de zuigerveren de boosdoener zijn geweest, maar ook deze cilinder lijkt zoals jij beschrijft. Niet zo heel best de kilometers hebben te verteerd. Wel jammer van deze dure kitjes zeker wanneer jij al begint om er ook een nicasil wand in te gaan willen plaatsen.

    #489632

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ja de 2e fase van het sleutelen liet even opzich wachten:D
    Maar zuiger was vorige keer zeker weten het problem.
    Check de pics van die zuiger maar, of vooral de veren.

    Blijft natuurlijk wel raar dat de 48mm avionic er chroom coated veren bij heeft zitten:?
    (want in giet heb je dan helemaal snel een stoot rand)

    #489092

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Ik keek net even bij mijn avionic en daar zitten inderdaad ook chroom coated veren bij. Heb ooit eens een overmaat zuiger van Jarco gekocht (48,4mm), daar zaten gewoon ijzeren zuigerveren bij. Maar standaard zullen ze dus wel met chrome coated veren geleverd zijn.

    #489637

    Waarom?

    De kwaliteit van deze cilinders zijn dus gewoon bagger:( De matte plekken zou ook ik me idd niet heel druk over maken maar na zo weinig km al een behoorlijke stootrand is echt jammer. Daarom ook een goed iedee het eerst over te bouwen op 46slag en aan de hand van de prestaties idd overwegen een nicasil wandje te laten zetten:thumb. Wel een dure grap:o

15 berichten aan het bekijken - 916 tot 930 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.