Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #463116

    Anoniem

    Hallo Speedbuxy,

    licht het aan mij, of is de proma cc een uitlaat die over het hele toerengebied goed pakt?

    want mn fire gaat als een malle vanaf de 45-50 kmh, een stuk naar de 70,
    maar onderin tja, ik wil misschien een proma gaan proberen,
    (als mn blokje terug is van revisie)

    #466908

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Proma is idd wel wat sterker dan de Fire.
    Maar dat ie bij mij zo goed doortrekt komt omdat de verhouding ook wat aan de lichte kant is.

    #462004

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Lekker bezig Andree:thumb

    speedbuxy :Maar dat gaat dit jaar nog wel komen want heb wel een paar mooie plannen op de plank liggen:thumb

    Ben benieuwd!
    Ikzelf ben het een beetje kwijt..:? Achterband is lek van de blauwe Citta en de motivatie om uberhaupt iets te verzetten in het hok/aan de brommer is erg ver te zoeken.

    #461849

    lars-ciao
    Bijdrager
    Berichten: 313

    Ziet er weer goed uit!

    Ben benieuwd wat voor mooie plannen er gaan komen:thumb

    #463201

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Florian! :
    Ikzelf ben het een beetje kwijt..:? Achterband is lek van de blauwe Citta en de motivatie om uberhaupt iets te verzetten in het hok/aan de brommer is erg ver te zoeken.

    Ik ken dat gevoel.
    Maar meestal helpt het toch gewoon rustig aan bezig te gaan al is het maar een half uurtje bv.

    @Lars-ciao
    Ik zou een tipje van de sluier kunnen geven maar dan zit ik er ook een soort van aan vast.
    Als ik niks zeg en ik zit de komende tijd in een florian dip dan kan ik het gewoon links laten liggen zonder dat iemand er wat van kan zeggen of denken:lol

    Maar ik heb vandaag de speed engine op de nieuwjaars toer even goed de sporen kunnen geven, en dat eigenlijks voor het eerst want op de tiff stonden de puntjes veel te krap waardoor hij niet tot z,n recht kwam.
    Maar ik moet zeggen dat ik ERG te spreken ben over deze carters want het doet alleen qua op trekken ietsje onder aan de evo maar daarin tegen geeft ie op top er weer speed voor terug:thumb
    Dus ik ben zeer verrast en zelfs wel wat speed engine fan ervan geworden:lol

    #462919

    johank
    Bijdrager
    Berichten: 57

    Heb jij bij het filmen je camera aan je kleren hangen?

    #462868

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    met een koordje om zijn nek πŸ˜‰

    #462942

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    that runs nice. πŸ˜€

    Can you tell me what dimeter your clutch bell and the pulley have? Maybe also the gear ratio πŸ˜‰

    #462780

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @johank
    Is gewoon een toeristen style foto camera die om de nek hangt, alleen die dan ook kan filmen:thumb

    @piet30
    I have a gates dynamo belt for auto mobiles.
    Simo clutch with a 80mm poeli and a 1,75 gear ratio.

    #461007

    Anoniem

    Jij bent redelijk thuis in de peugeot’s he?.

    ik heb een tijdje met een ‘EL 2’ Aluminium cilinder gereden met mahle nicaseal en mahle zuiger.
    is dit standaard op een Speedake?

    en toen kreeg ik een sloop buxy, en tot mn verbazing was de cilinder gloednieuw.

    maar hier staat aan de zijkant bij de inlaat ‘P.O.R.’ op de cilinder. en op de flens EL 3 .
    deze is gietijzer, en heeft duidelijk zichtbaar, grotere poorten. en exact de zelfde layout. (vorm en plaatsen poorten).

    weet je hier iets van af?

    #460998

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ik ben wel thuis in Peugeot,s maar niet echt in standaard spul:lol
    Maar ik weet nog wel dat Peugeot origineel altijd met de alu mahle cilinders heeft gewerkt.
    Dus de giet cilinder is waarschijnlijk 1 van de vele vervanging cilinders die in omloop zijn of zijn geweest.
    (9 van de 10x lopen deze cilinders trouwens niet beter dan de originele mahle cilinder)

    #437800

    Indowess
    Bijdrager
    Berichten: 286

    Hey buxy,

    Ik kwam een foto tegen maar wist niet zeker of jij het was ..
    Maar bij deze;

    (Als jij het niet bent delete hem dan maar hoor)

    :thumb

    #435513

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Dat is wel mijn scoot maar zit er daar niet zelf op.
    Ik heb zelf geloof ik ook nog handje vol foto,s zal die tzt ook eens uploaden.

    Maar gezien het topic nu toch weer omhoog geschopt is plaats ik mijn sleutel sessie van vadaag ook maar even hier ipv in het vandaag gesleuteld topic.

    Want dit betere weer vroeg natuurlijk om sleutelen:thumb
    En gezien ik nog steeds de evo ”plug and play” klaar had liggen met de 43mm Simo(zeta look) cilinder had ik dus ook een mission:thumb

    Dus eerst het 50cc project blokje maar onder de ciao weg gehaald.


    Blijft een leuk blokje:thumb en ga hier zeker dit jaar ook nog mee verder, denk alleen dat ik de cilinder nog wel iets verder laat vlakken want compressie kan wel iets omhoog had ik het idee.
    (check die uitlaat flens ook hoe mooi die uitkomt met de uitsparing in het carter icm de 4mm ophoog plaat)

    Toen de evo even voorzien van een nieuwe condensator en puntjes op 0,5+ gezet:thumb

    En daarna hing het er ook zo onder:thumb

    Vond dit alleen wel wat matig aan de ciao want dat geeft wat weinig speling om de snaar te stellen:lol:|

    Maar ik heb gelukkig best veel snaren liggen dus had er 1 die perfect past:thumb

    Was weer starten en lopen:thumb maar de gas kabel was helaas toch echt iets te kort dus heb geen filmpje geschoten want dat had toch nergens naar geklonken.
    Maar moet zeggen dat ik buiten dat probleempje het ook niet echt spectaculair vond. Want de top was maar een 65km met verder nergens echt een speciaal moment qua power ofzo.
    Maar to be continued, want geef het sowieso nog een paar kansen voordat ik de cilinder echt een – als cijfer geef.

    #458789

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    speedbuxy :
    Want dit betere weer vroeg natuurlijk om sleutelen:thumb

    het heerst blijkbaar:D, we zullen nog wel meer updates zien van leden met dit weer.
    blijft grappig om te zien, iedereen ontwaakt uit de winterslaap.

    die 43 simo is een mooie cilinder, brede koelribben vind ik wel wat hebben.
    stiekem toch wel benieuwd hoe deze cilinder presteert op een evo, ondanks je huidige bevindingen.

    #457500

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ja das altijd leuk om te zien die voorjaar opbloei:thumb
    (helaas word het vanaf morgen ook al weer zwaar minder:()

    Maar 43simo/zeta is qua looks idd een mooie cilinder en weet ook zeker dat de prestaties mooier kunnen dan deze 1e bevinding:thumb
    Denk dat ie de leo sp toch niet zo fijn vind gezien de simo vrij hoog toerig is en dan kan SP wel eens knijpend beginnen te werken.

    Dus deze jonge de volgende run er maar eens onder:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.