This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
5 januari 2013 om 17:26 #463116
AnoniemHallo Speedbuxy,
licht het aan mij, of is de proma cc een uitlaat die over het hele toerengebied goed pakt?
want mn fire gaat als een malle vanaf de 45-50 kmh, een stuk naar de 70,
maar onderin tja, ik wil misschien een proma gaan proberen,
(als mn blokje terug is van revisie)5 januari 2013 om 17:35 #466908Proma is idd wel wat sterker dan de Fire.
Maar dat ie bij mij zo goed doortrekt komt omdat de verhouding ook wat aan de lichte kant is.6 januari 2013 om 17:23 #462004Lekker bezig Andree
speedbuxy :Maar dat gaat dit jaar nog wel komen want heb wel een paar mooie plannen op de plank liggen
Ben benieuwd!
Ikzelf ben het een beetje kwijt..:? Achterband is lek van de blauwe Citta en de motivatie om uberhaupt iets te verzetten in het hok/aan de brommer is erg ver te zoeken.6 januari 2013 om 17:37 #461849Ziet er weer goed uit!
Ben benieuwd wat voor mooie plannen er gaan komen
7 januari 2013 om 00:23 #463201Florian! :
Ikzelf ben het een beetje kwijt..:? Achterband is lek van de blauwe Citta en de motivatie om uberhaupt iets te verzetten in het hok/aan de brommer is erg ver te zoeken.Ik ken dat gevoel.
Maar meestal helpt het toch gewoon rustig aan bezig te gaan al is het maar een half uurtje bv.@Lars-ciao
Ik zou een tipje van de sluier kunnen geven maar dan zit ik er ook een soort van aan vast.
Als ik niks zeg en ik zit de komende tijd in een florian dip dan kan ik het gewoon links laten liggen zonder dat iemand er wat van kan zeggen of denken:lolMaar ik heb vandaag de speed engine op de nieuwjaars toer even goed de sporen kunnen geven, en dat eigenlijks voor het eerst want op de tiff stonden de puntjes veel te krap waardoor hij niet tot z,n recht kwam.
Maar ik moet zeggen dat ik ERG te spreken ben over deze carters want het doet alleen qua op trekken ietsje onder aan de evo maar daarin tegen geeft ie op top er weer speed voor terug
Dus ik ben zeer verrast en zelfs wel wat speed engine fan ervan geworden:lol13 januari 2013 om 15:44 #462919Heb jij bij het filmen je camera aan je kleren hangen?
13 januari 2013 om 16:03 #462868met een koordje om zijn nek π
13 januari 2013 om 18:10 #462942that runs nice. π
Can you tell me what dimeter your clutch bell and the pulley have? Maybe also the gear ratio π
13 januari 2013 om 23:25 #462780@johank
Is gewoon een toeristen style foto camera die om de nek hangt, alleen die dan ook kan filmen@piet30
I have a gates dynamo belt for auto mobiles.
Simo clutch with a 80mm poeli and a 1,75 gear ratio.30 januari 2013 om 17:47 #461007
AnoniemJij bent redelijk thuis in de peugeot’s he?.
ik heb een tijdje met een ‘EL 2’ Aluminium cilinder gereden met mahle nicaseal en mahle zuiger.
is dit standaard op een Speedake?en toen kreeg ik een sloop buxy, en tot mn verbazing was de cilinder gloednieuw.
maar hier staat aan de zijkant bij de inlaat ‘P.O.R.’ op de cilinder. en op de flens EL 3 .
deze is gietijzer, en heeft duidelijk zichtbaar, grotere poorten. en exact de zelfde layout. (vorm en plaatsen poorten).weet je hier iets van af?
30 januari 2013 om 18:28 #460998Ik ben wel thuis in Peugeot,s maar niet echt in standaard spul:lol
Maar ik weet nog wel dat Peugeot origineel altijd met de alu mahle cilinders heeft gewerkt.
Dus de giet cilinder is waarschijnlijk 1 van de vele vervanging cilinders die in omloop zijn of zijn geweest.
(9 van de 10x lopen deze cilinders trouwens niet beter dan de originele mahle cilinder)6 maart 2013 om 22:55 #437800Hey buxy,
Ik kwam een foto tegen maar wist niet zeker of jij het was ..
Maar bij deze;
(Als jij het niet bent delete hem dan maar hoor)
7 maart 2013 om 00:30 #435513Dat is wel mijn scoot maar zit er daar niet zelf op.
Ik heb zelf geloof ik ook nog handje vol foto,s zal die tzt ook eens uploaden.Maar gezien het topic nu toch weer omhoog geschopt is plaats ik mijn sleutel sessie van vadaag ook maar even hier ipv in het vandaag gesleuteld topic.
Want dit betere weer vroeg natuurlijk om sleutelen
En gezien ik nog steeds de evo ”plug and play” klaar had liggen met de 43mm Simo(zeta look) cilinder had ik dus ook een missionDus eerst het 50cc project blokje maar onder de ciao weg gehaald.
Blijft een leuk blokje en ga hier zeker dit jaar ook nog mee verder, denk alleen dat ik de cilinder nog wel iets verder laat vlakken want compressie kan wel iets omhoog had ik het idee.
(check die uitlaat flens ook hoe mooi die uitkomt met de uitsparing in het carter icm de 4mm ophoog plaat)Toen de evo even voorzien van een nieuwe condensator en puntjes op 0,5+ gezet
En daarna hing het er ook zo onder
Vond dit alleen wel wat matig aan de ciao want dat geeft wat weinig speling om de snaar te stellen:lol:|
Maar ik heb gelukkig best veel snaren liggen dus had er 1 die perfect past
Was weer starten en lopen maar de gas kabel was helaas toch echt iets te kort dus heb geen filmpje geschoten want dat had toch nergens naar geklonken.
Maar moet zeggen dat ik buiten dat probleempje het ook niet echt spectaculair vond. Want de top was maar een 65km met verder nergens echt een speciaal moment qua power ofzo.
Maar to be continued, want geef het sowieso nog een paar kansen voordat ik de cilinder echt een – als cijfer geef.7 maart 2013 om 00:40 #458789speedbuxy :
Want dit betere weer vroeg natuurlijk om sleutelenhet heerst blijkbaar:D, we zullen nog wel meer updates zien van leden met dit weer.
blijft grappig om te zien, iedereen ontwaakt uit de winterslaap.die 43 simo is een mooie cilinder, brede koelribben vind ik wel wat hebben.
stiekem toch wel benieuwd hoe deze cilinder presteert op een evo, ondanks je huidige bevindingen.7 maart 2013 om 01:00 #457500Ja das altijd leuk om te zien die voorjaar opbloei
(helaas word het vanaf morgen ook al weer zwaar minder:()Maar 43simo/zeta is qua looks idd een mooie cilinder en weet ook zeker dat de prestaties mooier kunnen dan deze 1e bevinding
Denk dat ie de leo sp toch niet zo fijn vind gezien de simo vrij hoog toerig is en dan kan SP wel eens knijpend beginnen te werken.Dus deze jonge de volgende run er maar eens onder
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.