Het grote Revisie topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote Revisie topic

This topic contains 147 reacties, has 65 deelnemers, and was last updated by Dountill 3 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 148)
  • Gebruiker
  • #123144

    Marcc
    Bijdrager
    Berichten: 259

    de dichte kant naar boven..

    #123145

    Enzo
    Bijdrager
    Berichten: 84

    wat kost het eigenlijk in het totaal om te reviseren?
    en wat moet er allemaal echt vervangen worden bij een revisie?

    #123146

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    Nou meestal doe je bij een revisie alle pakkingen, lagers en keerringen vervangen door nieuwe.. sommige mensen stooppen ook nog eens een niuwe krukas en zo erin maar dit is niet altijd nodig.. :!maar nieuw is beter als oud eh….:! (tenminste meestal wel);)

    eigenlijk is het gewoon alles vervangen wat versleten is of verbeterd moet worden 😉

    #123147

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    nou niet alleen lagers en keerringen. ook pakkingen (carterpakking, voetpakking, koppakking) en eventueel bij contactpunt ontsteking nieuwe contactpunten en condensator. eventueel nieuwe zuigerveren en koppelingssegmenten als dat nodig is.

    krukas hoeft niet vervangen te worden.

    #123148

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    jaja klop helemaal vergeten (maar ik wist het wel hoor) want ik heb pas een peugeot fox (van mijn broer) gereviseerd had ik meteen ook niuwe membraamplaatjes ingestopt en een dmp krukas maja…… we zitten nu op het ciao forum eh….

    #123149

    Mike_christiaan
    Bijdrager
    Berichten: 21

    Sowieso ff nieuwe bougie halen, en bij mij was de v-snaar ook versleten. heb ik ook gelijk vervangen, scheelde bij mij echt een hoop, v-snaar was ook 1 cm uitgerekt in lengte. Motorisch gezien, zou ik ff voor 4 euro revisiesetje voor je carburateur halen en alles goed schoonmaken. De rest heb je al gehoord.

    Maare nog een ander vraagje. Ik heb mijn blok gereviseert, eerste keer en ik had echt alle slijtingsonderdelen vervangen. Met die carterkappen en die lagers was het alleen echt een gekloot. Die nieuwe lagers heb ik eerst in me carterkappen geslagen met de oude lagers erop gelegd. Daarna me krukas in de kleine carter geslagen en me grote kap daarna. WEl koud en warm gestookt, enz. Moest wel flink rammen met een kunststof hamer. Was dit een goede manier? :con

    Hij loopt wel als een trein, btw!

    #123150

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    @ Mike_Christiaan, Lager eerst in het carter slaan is niet goed. ik tik eerst de lagers om de krukas met een pijpje en dit gebeurt koud. Dan het grote Carter verwarmen en kruk met lager in carter leggen zonder er op te slaan, als je goed hebt verwarmt glijd het er zo in. Dan het kleine Carter verwarmen en dan weer op krukas met lager duwen zonder te slaan, kijken van af de bovenkant of de kruk gelijke speling heeft ten op zichte van de carter wanden en desnoods even in de midden tikken dit weer met het pijpje en goed voorverwarmen, meestal bigint het carter een beetje te roken, zie je haast niet, dan weet je dat de carters heet genoeg zijn.

    TICKLING BARN
    #123151

    Erik
    Bijdrager
    Berichten: 68

    Misschien een handige tip voor bij het vervangen van je lagers.

    Waarom hebben we het steeds over het gebruik van een koelkast? Daar zijn
    tegenwoordig toch veel betere alternatieven voor…

    Motip Freezer – Koelmiddel in spuitbus. Verlaagt kortstondig de temperatuur tot -50 graden celcius.

    [url]http://www.motip.com/?page=23&id=1129[/url]

    Bij de meeste automaterialenbedrijven wel te krijgen of te bestellen. Wellicht ook van andere merken leverbaar. Binnenkort als het goed is mijn eigen ervaringen.

    Erik

    #123152

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Ja hoor,aan 15€ voor zo’n bus,die in minder dan 1 minuut leeg is.Ik heb die troep al lang geprobeert,maar het duurt dus ellendig lang voordat je lager zo koud is & dan is de bus leeg.

    #123153

    Erik
    Bijdrager
    Berichten: 68

    Barry,

    Nou klinkt weer niet best. Leek me nogal vervelend om op de koelkast te moeten wachten..
    Dan maar vloeibarestikstof ergens inkopen…

    Erik

    #123154

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    Hoe ververs ik de olie in de achterklok, en welke olie moet dr in?

    #123155

    stevetube
    Bijdrager
    Berichten: 4

    als je nou een ciao had kon ik et je zo vertellen dat verversen. olie wat ik gebruik is gwn een veel voorkomend smeermiddel als et maar beetje stroperig is dan issut wel goed.(ps geen slaolie)

    #123156

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Lekker nuttig steve.

    Jaspur, bij de bromboer vertandingsolie halen(extra vergine), de schroef van de naaf er uit draaien en met de brommer schuin de ouwe aftappen, dan de brom op zn kant leggen en vullen maar. Gewoon vol.

    #123157

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    Edjuh :
    Lekker nuttig steve.

    Jaspur, bij de bromboer vertandingsolie halen(extra vergine), de schroef van de naaf er uit draaien en met de brommer schuin de ouwe aftappen, dan de brom op zn kant leggen en vullen maar. Gewoon vol.

    Ok, bedankt Edjuh. Hoeveel kost zoiets? Zoiets is ’t dan? Lekker, zo’n bus van 1 liter. Dat gaat d’r toch nooit in. 😛

    #123158

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Je moet dus niet helemaal vol gooien, maar je brommer recht houden ( zoals je rijd ) en je moet hem zo vullen dat het olie er dan NET uitloopt.

    teveel olie gaat niet helemaal goed komen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 148)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.