Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote Revisie topic
This topic contains 147 reacties, has 65 deelnemers, and was last updated by Dountill 3 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
18 april 2007 om 21:12 #123144
de dichte kant naar boven..
18 juni 2007 om 19:49 #123145wat kost het eigenlijk in het totaal om te reviseren?
en wat moet er allemaal echt vervangen worden bij een revisie?18 juni 2007 om 20:15 #123146Nou meestal doe je bij een revisie alle pakkingen, lagers en keerringen vervangen door nieuwe.. sommige mensen stooppen ook nog eens een niuwe krukas en zo erin maar dit is niet altijd nodig.. :!maar nieuw is beter als oud eh….:! (tenminste meestal wel);)
eigenlijk is het gewoon alles vervangen wat versleten is of verbeterd moet worden 😉
18 juni 2007 om 20:17 #123147nou niet alleen lagers en keerringen. ook pakkingen (carterpakking, voetpakking, koppakking) en eventueel bij contactpunt ontsteking nieuwe contactpunten en condensator. eventueel nieuwe zuigerveren en koppelingssegmenten als dat nodig is.
krukas hoeft niet vervangen te worden.
18 juni 2007 om 20:21 #123148jaja klop helemaal vergeten (maar ik wist het wel hoor) want ik heb pas een peugeot fox (van mijn broer) gereviseerd had ik meteen ook niuwe membraamplaatjes ingestopt en een dmp krukas maja…… we zitten nu op het ciao forum eh….
11 juli 2007 om 14:53 #123149Sowieso ff nieuwe bougie halen, en bij mij was de v-snaar ook versleten. heb ik ook gelijk vervangen, scheelde bij mij echt een hoop, v-snaar was ook 1 cm uitgerekt in lengte. Motorisch gezien, zou ik ff voor 4 euro revisiesetje voor je carburateur halen en alles goed schoonmaken. De rest heb je al gehoord.
Maare nog een ander vraagje. Ik heb mijn blok gereviseert, eerste keer en ik had echt alle slijtingsonderdelen vervangen. Met die carterkappen en die lagers was het alleen echt een gekloot. Die nieuwe lagers heb ik eerst in me carterkappen geslagen met de oude lagers erop gelegd. Daarna me krukas in de kleine carter geslagen en me grote kap daarna. WEl koud en warm gestookt, enz. Moest wel flink rammen met een kunststof hamer. Was dit een goede manier? :con
Hij loopt wel als een trein, btw!
11 juli 2007 om 15:34 #123150@ Mike_Christiaan, Lager eerst in het carter slaan is niet goed. ik tik eerst de lagers om de krukas met een pijpje en dit gebeurt koud. Dan het grote Carter verwarmen en kruk met lager in carter leggen zonder er op te slaan, als je goed hebt verwarmt glijd het er zo in. Dan het kleine Carter verwarmen en dan weer op krukas met lager duwen zonder te slaan, kijken van af de bovenkant of de kruk gelijke speling heeft ten op zichte van de carter wanden en desnoods even in de midden tikken dit weer met het pijpje en goed voorverwarmen, meestal bigint het carter een beetje te roken, zie je haast niet, dan weet je dat de carters heet genoeg zijn.
TICKLING BARN22 augustus 2007 om 20:37 #123151Misschien een handige tip voor bij het vervangen van je lagers.
Waarom hebben we het steeds over het gebruik van een koelkast? Daar zijn
tegenwoordig toch veel betere alternatieven voor…Motip Freezer – Koelmiddel in spuitbus. Verlaagt kortstondig de temperatuur tot -50 graden celcius.
[url]http://www.motip.com/?page=23&id=1129[/url]
Bij de meeste automaterialenbedrijven wel te krijgen of te bestellen. Wellicht ook van andere merken leverbaar. Binnenkort als het goed is mijn eigen ervaringen.
Erik
22 augustus 2007 om 20:40 #123152Ja hoor,aan 15€ voor zo’n bus,die in minder dan 1 minuut leeg is.Ik heb die troep al lang geprobeert,maar het duurt dus ellendig lang voordat je lager zo koud is & dan is de bus leeg.
22 augustus 2007 om 20:42 #123153Barry,
Nou klinkt weer niet best. Leek me nogal vervelend om op de koelkast te moeten wachten..
Dan maar vloeibarestikstof ergens inkopen…Erik
22 augustus 2007 om 20:50 #123154Hoe ververs ik de olie in de achterklok, en welke olie moet dr in?
22 augustus 2007 om 21:03 #123155als je nou een ciao had kon ik et je zo vertellen dat verversen. olie wat ik gebruik is gwn een veel voorkomend smeermiddel als et maar beetje stroperig is dan issut wel goed.(ps geen slaolie)
22 augustus 2007 om 21:08 #123156Lekker nuttig steve.
Jaspur, bij de bromboer vertandingsolie halen(extra vergine), de schroef van de naaf er uit draaien en met de brommer schuin de ouwe aftappen, dan de brom op zn kant leggen en vullen maar. Gewoon vol.
22 augustus 2007 om 21:10 #123157Edjuh :
Lekker nuttig steve.Jaspur, bij de bromboer vertandingsolie halen(extra vergine), de schroef van de naaf er uit draaien en met de brommer schuin de ouwe aftappen, dan de brom op zn kant leggen en vullen maar. Gewoon vol.
Ok, bedankt Edjuh. Hoeveel kost zoiets? Zoiets is ’t dan? Lekker, zo’n bus van 1 liter. Dat gaat d’r toch nooit in. 😛
22 augustus 2007 om 21:19 #123158Je moet dus niet helemaal vol gooien, maar je brommer recht houden ( zoals je rijd ) en je moet hem zo vullen dat het olie er dan NET uitloopt.
teveel olie gaat niet helemaal goed komen.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.