Het grote Revisie topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote Revisie topic

This topic contains 147 reacties, has 65 deelnemers, and was last updated by Dountill 1 year, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 148)
  • Gebruiker

LeMoN
    Bijdrager

nou dan weet ik wat ik moet doen :D! Ik heb wel geen maat 17 pijpsleutel maar kan ik ook een andere buis pakken die ook zo om de krukas heen past en op de binneste ring van het lager kan doen om het lagertje erop te tikken??

Crullie
    Donateur

:thumb @ LeMoN, zolang het buisje lang genoeg is en mooi op de middelste lagerring valt is het priema.
    Wel alles goed schoon inelkaar zetten BLANK-END schoon. En dus ook je gereedschap, dus niet met een oude roestige pijp en hamer lopen tikken want dan weet je zeker dat je dus roest-resten van die buis in je lager hebt zitten. Ook moet de onderzijde van de buis goed vlak en wijd dragend zijn om nog beter en rechter het lager op de kruk te tikken. Je moet natuurlijk ook goed kijken of je wel kaarsrecht het lager erop tikt want zelf met het beste gereedschap maar met een scheel oog zal het niet heel makkelijk gaan. Ik tik meestal met drie tot vier lichte tikken het lager erop en smeer van te voren de lagerverbinding in met een heel dun laagje olie.

TICKLING BARN

Ewous
    Bijdrager

@ LeMoN en gebruik het liefst n buisje van zachter materiaal dan de lager ring, zodat je zeker weet dat deze niet beschadigt(Y)

JayL
    Bijdrager

k heb net een blokje in elkaar gezet, maar zodra ik de (nieuwe) keerring erop leg, draait t blok stroef, is dat normaal voor een nieuwe keerring??… zonder draait ie echt super 😐

VespaAvanti
    Donateur

Kering er te diep in geduwt?:?

JayL
    Bijdrager

dat dacht k eerst ook, als m maar een 1 mm of zo erin duw, draait ie al stroef . volgens mij zit ie gwn strak om de as

maar of dat normaal komt door een nieuwe keerring 😕

Tonni
    Moderator

Draait altijd stroever met keerring. En een nieuwe keerring zal zeker iets stroever gaan als een oude. klein beetje kruipolie erbij scheelt al een stuk, verder moet het gewoon netjes inslijten.

I came, I saw, and forgot what i was doing...

VespaAvanti
    Donateur

Beter doe je er wat olie tussen, kruipolie tast rubber aan zover ik weet:con
    Ik dompel de krukaskering altijd helemaal onder in de olie voor ik hem monteer;)

JayL
    Bijdrager

machine olie zal net zo goed zijn denk k. zal k zo meteen proberen 😉 thx

Ewous
    Bijdrager

Het gaat er om dat de olie zuur vrij is:)

Crullie
    Donateur

Jongens hallo waar zijn we nou mee bezig, :no We hebben het hier over een 2-Takt motor dus is het logich om gewoon 2-Takt olie te gebruiken stelleteje wijsneuzen.

TICKLING BARN

Tonni
    Moderator

Crullie :
    Jongens hallo waar zijn we nou mee bezig, :no We hebben het hiet over een 2-Takt motor dus is het logich om gewoon 2-Takt olie te gebruiken stelleteje wijsneuzen.

Sprak hij..:pest:!

Crullie
    Donateur

:lol

TICKLING BARN

Dries
    Bijdrager

maar hij heeft wel gelijk, 2-takt olie kan nooit geen kwaad, en glijd ook best goed.

Tonni
    Moderator

Dries :
    maar hij heeft wel gelijk, 2-takt olie kan nooit geen kwaad, en glijd ook best goed.

Klopt, en daar wordt ook niets tegen in gebracht. Is gewoon bijzonder dat niemand daar aan dacht.. Kun je maar zien welke vreemde denk kronkels we soms hebben, de meest logische dingen denk je soms gewoon ff niet aan…
    Ik zei kruipolie omdat ik dat altijd doe. Rondsmeren met 2-T olie vind ik meer gedoe, maar het is zeker 100% veilig en goed om het daarmee te doen.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 148)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.