Het grote Revisie topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote Revisie topic

This topic contains 147 reacties, has 65 deelnemers, and was last updated by Dountill 3 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 148)
  • Gebruiker
  • #123129

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    Bussie89 :
    Als ik het lager al in het grote carter heb gestopt valt de krukas daar dus in

    dat bedoel ik niet. ik vind eerst die lagers eerst op die krukas proppen makkelijker om in de carter te krijgen

    maar vraag me af hoe die mensen het beste die lager op t lange stuk krijgen.

    #123130

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    ik gebruik altijd pijpsleutel 17, die valt op de binneste ring en als de krukas dus koud is geef je een paar tikjes erop en klaar is kees

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #123131

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    ik gebruik ook een pijpsleutel 17 voor dat korte stuk van de krukas, maar die 17 past nooit om t lange stuk van de krukas

    of bedoel je dat je die dop op t kleine propt en daarop ramt zodat de krukas toch erin valt.

    ik heb hier nog een krukas liggen waarvan ik niet eens moeite hoef te doen om die lager in de krukas te schuiven.

    maar bij mn kickding moet ik toch wat meer moeite doen:S

    #123132

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Ik gebruik altijd een stuk koperen buis van 22mm doorsnede.Koper is zacht & zo beschadig je ook nikske.

    #123133

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Haha ik gebruik het stuur van een ciao….(die onderste buis wat in het vorkje gaat…)

    Wel schoon natuurlijk….

    #123134

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    ik gebruik nu die step van mn brommer, nu ik kickstart heb mag die step wel kapot:D

    #123135

    Marcc
    Bijdrager
    Berichten: 259

    ik ben mn blokje nu aant reviseren maar die krukaslagers krijg ik er niet af iemand nog andere tips??

    #123136

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    beter je best doen en een bankschoef aanschaffen, een must voor dat werkje..

    Voor 5 euro doe ik het voor je;)

    #123137

    Marcc
    Bijdrager
    Berichten: 259

    Vespaflappie :
    Voor 5 euro doe ik het voor je;)

    vuil oplichtertje 😉

    #123138

    Ties
    Bijdrager
    Berichten: 767

    ik doe het voor 4.95!

    #123139

    Ge64
    Bijdrager
    Berichten: 117

    Wanneer moet je reviseren? Op mijn teller staat 12k km maar de tellerkabel is ik weet niet hoe lang al kapot.

    #123140

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    nou niks moet, maar als je blokje rauw begint te lopen zou ik ervast wel aan gaan denken

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #123141

    Ge64
    Bijdrager
    Berichten: 117

    Herr FlicK :
    nou niks moet, maar als je blokje rauw begint te lopen zou ik ervast wel aan gaan denken

    Maar het is niet zo dat hij op een gegeven moment het gewoon verstandig is voordat het echt nodig is?

    #123142

    kapot
    Bijdrager
    Berichten: 531

    krijg je bij een nieuwe voorvork ook andere ringetjes en lagers?ik bedoel voor het monteren op de ciao, de veerring en de rest die onderaan zit moet je los kopen weet ik.

    #123143

    sjaak trekhaak

    als je het carter voor je hebt ligge ,hoe om moet de keering dan ,moet je dat spiraaltje wat er in zit kunnen zien of moet de dichte kant naar boven

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 148)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.