Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 727 reacties, has 160 deelnemers, and was last updated by Rodecitta 1 week, 1 day geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 728)
  • Gebruiker

aadje
    Bijdrager

Super !!. Hopen dat je nog duidelijkheid krijgt over de rest van de bouwjaren. :bier

Er zijn iets meer dan 7400 leden en maar iets meer dan 100 framenummers, waar dan ook leden bij zijn met meerdere brommers.
    Zou leuk zijn, als de rest van de leden ook hun gegevens aan jou doorgeven. Zou het misschien weer iets makkelijker voor je maken.

Wilk1985
    Topic starter

Ik heb de Si lijst bijgewerkt met de laatste nummers van Aadje, ik zou zeggen dat hij van 1992 of 1993 is.

Verder ben ik zeer benieuwd of er nog een keer iemand zich zal melden met een Citta framenummer dat ouder is als dat van onze huidige aanvoerder Vincent!

En ik kwam in een van de instructieboekjes nog een pagina tegen die handelt over motornummers, voor de geรฏnteresseerden:

Martino
    Bijdrager

Aah dit laatste plaatje beantwoord de vraag al betreft de vreemde motorcodes. C035M Mix is dus een snor uitvoering, maar er zijn nog zeker een hoop andere motorcodes waarvan de oorsprong nog niet bekend is.

Enkele voorbeelden;
    – C14M Ciao elec.
    – C171M ?
    – C032M Ciao mix
    – C036M Ciao ?
    – C054M Si mix

En dit zijn zomaar wat bloknummers gegrepen. Er zijn er nog meer. Wellicht dat de verschillende nummers ook per land weer wat verschillen?

DarkMagician6
    Bijdrager

Ik zal vandaag ook eens kijken wat het frame nummer van mijn Si is, ik heb alleen geen idee hoe oud hij is helaas.

EJ
    Bijdrager

Hier nog een nummer van een ECO CITTA:
    Identificatie nummer: 051578
    Huidige kleur: zwart
    Originele kleur: lijkt grijs of wit te zijn geweest

Om ook maar even een foto te plaatsen van mijn originele citta uit 1986:

Tim_vr6
    Bijdrager

Hier nog eentje voor je administratie ๐Ÿ˜€

Blijkt een originele Piaggio SI Monte Carlo Bianco uitvoering te zijn. (nog in originele staat, op de witte hendels na)

Benaming RDW: Piaggio SI
    Identificatienummer: 172423
    Nummer bij Balhoofd: K-0008 * 172423
    Framenummer bij achterwiel: SIM 1T 47R-41145

Nu komt het grappige:
    Eerste toelating: 31-08-2005
    Afgifte kenteken: 12-10-2006

Aantekening Bijzonderheden:
    Deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan onder datum eerste toelating vermeld

Ik moet nog effe zoeken of ik ergens een originele productiedatum op de bromfiets kan vinden, ben namelijk benieuwd hoe oud ie werkelijk is.

DarkMagician6
    Bijdrager

@Tim_vr6
    Dat staat waarschijnlijk nergens maar ik vermoed dat hij ergens uit de begin jaren 90 is.
    En dat met het kenteken, dat heb ik ook. ๐Ÿ˜‰

Wilk1985
    Topic starter

@ EJ, ik heb hem toegevoegd, kijk maar eens in de lijst en trek je conclusies ๐Ÿ™‚

@ Tim_vr6, Dit is een hele interessante voor in de lijst! Het framenummer is VER voor de eerste Si in het lijstje, en het feit dat hij van voor de jaren 90 is kun je ook zien aan de platte kappen.

Ik heb hier een prijslijst waar de Si Bianco instaat, en die lijst komt uit 1985. Ik ga ervanuit dat die van jou dan ook van 85/86/87 is ook aan de hand van het framenummer! Mocht je het willen weten, de nieuwprijs van 1985 was 1755 gulden, dat is 796 euro en hiermee was hij 134 euro duurder als de gewone Si met spaakvelgen.

Dat met het kenteken is overigens gebruikelijk, de meeste (niet allemaal) brommers van voor 2005 hebben 2005 als bouwjaar met de opmerking.

Tim_vr6
    Bijdrager

mooie en leuke info Wilk1985.
    :thumb

viel mij ook al op toen ik in de lijst keek naar de framenummers dat deze met 172 begon.

EJ
    Bijdrager

Super wilk. Leuk om te zien dat de lijst langzaam maar zeker steeds groter wordt.

Een opmerking/vraag je hebt nu voor het nummer “53” geplaatst, terwijl er bij mij op de papieren echt staat “identificatie nummer: 051578”. Waar staat die “53” dan voor?

Wilk1985
    Topic starter

O ja dat wou ik nog zeggen.

Ieder Citta framenummer begint met 053 of 058, waarin 053 een snor is en 058 een brom. Ik denk ook dat er bij jou op je frame wel gewoon 05351578 staat, en dat ze het er om onduidelijke redenen zo in hebben gezet toen ze je kentekenbewijs maakten. Of niet?

EJ
    Bijdrager

Nee, dat staat ook niet op het frame.
    Bij mij in het frame staat ook gewoon 051578.
    Hier staat dus ook geen 053. ๐Ÿ˜•

Tim_vr6
    Bijdrager

Wilk1985 :
    @ Tim_vr6, Dit is een hele interessante voor in de lijst! Het framenummer is VER voor de eerste Si in het lijstje, en het feit dat hij van voor de jaren 90 is kun je ook zien aan de platte kappen.

Ik heb hier een prijslijst waar de Si Bianco instaat, en die lijst komt uit 1985. Ik ga ervanuit dat die van jou dan ook van 85/86/87 is ook aan de hand van het framenummer! Mocht je het willen weten, de nieuwprijs van 1985 was 1755 gulden, dat is 796 euro en hiermee was hij 134 euro duurder als de gewone Si met spaakvelgen.

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.
    Dus ik heb vandaag even gekeken wat er in het voorwiel staat.
    Dit is het resultaat ๐Ÿ˜€

Hij is van de Januari 1985 . =)

.

SpeedyVespa
    Donateur

Ook nog even een bijdrage van mijn kant:thumb
    Italjet Pack 1

Gilera Citta

Vespa Ciao

Vespa Avanti

Vespa SI

Italjet Pack 2

Morgen doe ik nog even de grillo, en de oldtimer bravo.

DarkMagician6
    Bijdrager

Waar kan ik het nummer eigenlijk vinden op mijn Si? Op het balhoofd staat iets totaal anders als alle nummers die ik hier voorbij zie komen.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 728)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.