Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 727 reacties, has 160 deelnemers, and was last updated by Rodecitta 1 week, 1 day geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 728)
  • Gebruiker

speedbuxy
    Bijdrager

Mijn nummers.
    Ciao
    C7E21*148900*

Citta Funny
    053*049214

Avanti/Superbravo
    EVV3T-33744

En ik zie dat je de tiffs ook heb toe gevoegd:thumb dus zal deze vandaag of morgen ook nog even noteren.

Vincent
    Donateur

Ik heb nog even een aanvulling voor het lijstje wat ik heb gegeven.

De tiffany heb ik nog eens helemaal geinspecteerd en heb nog wat dingen gevonden. Motor nummer inclusief italjet embleem is 41080208. Dit nummer staat ook op een grijze stikker aan de zijkant van het frame. Het motortje is dus vermoedelijk nog origineel.

Op diverse plekken vond ik ook de tekst op de onderstaande foto.

Ik vermoed dus dat de tiff uit 1984 komt.

Het goedkeuringsnummer van de Si is NL K-0008

Wilk1985
    Topic starter

Ik heb het erbij gezet Vincent! Ben ook benieuwd of dit inderdaad bouwjaar 1984 betekent. De tijd zal het leren als ik nog wat meer Tiff nummers aan deze lijst kan toevoegen.

jerobeam
    Bijdrager

vespa ciao :C7E2T202585

nice topic man!!!

Wilk1985
    Topic starter

@jerobeam hij staat erbij! Heb je een idee van het bouwjaar? Als hij nog in redelijk originele staat is zou je dan een foto kunnen posten? Dan kunnen we daaruit wellicht iets herleiden.

Overigens wil ik iedereen vragen om vooral ook fotos hier te delen als je brommer nog in redelijk originele staat is! Dat wil zeggen originele kleur, lampen etc etc. Dit zal zeker helpen bij het met zekerheid bepalen van het bouwjaar en de uitvoering.

Laat ik zelf maar aftrappen, dit is mijn Si van 1993, Sovrano grijze uitvoering. Op deze foto is hij nog helemaal zoals hij uit de fabriek kwam (alleen wat afgetrapter)

Er zijn meerdere uitvoeringen van de Sovrano geweest, voor zover ik weet is er nog een blauwe en een soort blauw/groene.

speedbuxy
    Bijdrager

Hier mijn tiffs.
    ZJT-TF*35313 (grijze tiff)

ZJT-TF*35167 (grijze tiff)

ZJT-TF*35956 (blauwe tiff)

Van marktplaats
    ZJT-TF*35154 (grijze tiff)

ZJT-TF*36075 (blauwe tiff)

ZJT-TF*35958 (blauwe tiff)

Wilk1985
    Topic starter

@ Speedbuxy ik ga ze erbij zetten! Heb je misschien ook een idee van bouwjaren? Staan er bij jou wellicht ook codes op het frame zoals bij Vincent waar wellicht iets uit te herleiden valt?

Zal dat nog even bekijken

lightlord
    Donateur

Ook mijn Citta Dizzy is nog bijna helemaal origineel op de wielen na 😉
    Hij zit nog helemaal in de originele lak en stickers :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi

Marti-Mix
    Bijdrager

Vespa Ciao Mix ZAPC0300000035345 Kleur: Rood. Volgens het verzekeringsbewijs issie van 1997, maar dat betwijfel ik..

Wilk1985
    Topic starter

Marti ik heb hem erbij gezet! Ik denk dat je met 1997 wel redelijk in de buurt zit hoor, er is niet veel vergelijkingsmateriaal qua bouwjaren misschien dat je eens kan kijken wat er op je velgen staat? Als je tenminste met een redelijke zekerheid kan zeggen dat het de originele velgen zijn.

Jij hebt zeker een rood model als deze?

Dit is een foto uit begin 2002 ( te identificeren aan de Jos Verstappen pet :D) van mijn eerste Ciao, was ook een rode mix. Als ik zo naar de lijst kijk heb ik het idee dat de mix voornamelijk in de kleur rood verkocht werd, ik weet dat je hem ook in het zwart en donkergroen hebt, en een zilvere en blauwe meen ik?

Martino
    Bijdrager

Vergeet mijn originele aparte kleur Ciao Mix niet, Jos met de Jos pet. 😉 De kleur van mijn Mix is origineel antraciet grijs en heb ik niet eerder/vaker gezien. Helaas was de lak niet heel mooi meer en vandaar dat hij nu zwart geplastidipped is. Ik kan misschien eens wat plastidip afkrabben om een foto van de kleur te maken.

Wat misschien ook wel intressant is voor Marti-mix om even je motorbloknummer erbij te vermelden? Ik denk dat 1997 wel klopt overigens.

En voor Jos; Ik ben nog een apart blok tegen gekomen welke begint met *C035M*

aadje
    Bijdrager

Gilera Citta

Onder de zwarte lak van de velgen en voorvork is hij lila. Weet niet of die origineel bij het frame horen.

053057988 Identificatienummer
    053*59957* Motornummer
    DGM 1936 2 OM

Wilk1985
    Topic starter

Hallo Aadje, ik heb hem erbij gezet! Ik schat hem als ergens uit de begin jaren 90 en als hij lila velgen heeft zal het een Paarse Dizzy geweest zijn. En dat zou goed kunnen bij die leeftijd.

aadje
    Bijdrager

Oké mooi. :thumb

Wilk1985
    Topic starter

Avond allemaal!

Ik heb de laatste tijd wat email contact gehad met Piaggio After Sales, en zij hebben wat framenummers gecontroleerd en mij een bouwjaar opgegeven! Ik heb de lijsten van de Citta, Grillo, Si, Ciao en Grillo geupdate met deze nummers dus hier kunnen we nu weer met wat meer zekerheid wat over zeggen!

Echter konden ze mij niet alles vertellen, er blijven ook nog wat vraagtekens over:

De eerste type Citta’s is bij hun niets over bekend, ik heb hem gevraagd of hij misschien een contactpersoon weet (Gilera??) Die wel iets hierover kan vertellen. Het tweede type Citta (Met electronisch blok) kenne ze wel, deze is kennelijk wel volledig door Piaggio gebouwd.

De eerste type Si’s is bij hun niets over bekend, ze zeggen dat het te achterhalen is door het identificatienummer (Si1mt, Si3Vt etc etc) dus ik hoop dat ik er daar nog een paar van mag ontvangen.

De Ciao P lijst kan ik met hun data geen wijs uit worden, ik heb het idee dat ze mij hier foute informatie in geven.

Over de Tiffany konden ze me ook niets vertellen.

Ik wacht nog op antwoord over deze onderwerpen, de tijd gaat het leren!

Ik wil aadje nog bedanken voor de tip, hij heeft me aan de juiste emailadressen geholpen :thumb

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 728)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.