Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Dit onderwerp bevat 116 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Andrews de Meijer 3 uur, 28 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 117)
  • Gebruiker
  • #790847

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3644

    Zo op de foto’s nog een nette Citta en die paarse accenten staan hem inderdaad goed!
    Mooie bandjes, lekker breed.. Van welk merk zijn ze?

    Zonde van je Pinasco vliegwiel trouwens. Ik heb mijn pinasco wiel weer verkocht, vond de afwerking behoorlijk matig en het leek ook alsof het aluminium goedkoper/zachter was dan de oude lichting, wellicht kan dit ook deels een oorzaak zijn? De moer had je vast met locktide, maar deze is dus wel losgelopen, of zat die nog vast?

    #790852

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    Hey Florian,

    De Citta blijft waarschijnlijk niet zo. Ik ben van plan om hem wellicht deze winter geheel opnieuw zwart te laten coaten en erna de Funny stickerset van de rode uitvoering op te plakken. Ziet volgens mij best goed uit, zo in het hoofd.

    De bandjes zijn Power1 ‘Slick’ modellen in maat 90-90/12. Deze maat is wel echt de maximale maat voor een Citta. Achteren past het net tussen de brug, shocks moet je meer naar buiten plaatsen mbv busjes en het voorspatbord moet aangepast worden wilt het passen.

    Ja, echt zuur van het Pinasco vliegwiel, de moer zat nog gewoon vast! Ik stuur hem een dezer dagen richting Zevenenergie, eens kijken of hij er nog iets van kan maken.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Daniello.
    #790903

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    Vandaag weer wat spul binnen gekregen.
    Een mooie koppelingskorf uit Italië, nieuwe versie met C45 staal binnenring. Nu nog even wachten op klok en koppeling.
    IMG_20191015_143214
    IMG_20191015_143319

    2 opknap pijpjes
    IMG_20191015_144929

    En een mooi alu 3hoeks lager
    IMG_20191015_145204

    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Daniello.
    #790944

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    En deze gaat weer retour:

    IMG_20191015_143207

    #790963

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    Nieuwe cilinderkit is onderweg, is een 46mm Pinasco Silver geworden.

    IMG_20191017_165252

    Welke ik dmv dit topic, tot een Black wil maken door de uitlaatpoort iets aan te passen.

    46 Pinasco opmeten

    Deze gaat hem dan voeden.
    IMG_20191017_165032
    Moparts spruitstukje is ook onderweg.

    Kan niet wachten tot alles binnen is en ik aan de slag kan…. Ik had een paar maanden geleden niet verwacht dat deze hobby zo verslavend zou werken 😳 😆

    • Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door Daniello.
    #790965

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6574

    Waarom gaat hij retour? Zulke slechte ervaringen mee?

    De 46pina ga je sowieso geen spijt van krijgen!

    41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #790967

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    Yo Flick,

    Check dit topic, dan wordt het wat duidelijker.

    Laatste 2 posts #790930 en #790941

    Winst 16mm op SE

    • Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door Daniello.
    #790992

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3644

    Goeie keuze die 46mm Pinasco, fijne cilinder die ook erg slijtvast is.

    #790998

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    Ik ben erg benieuwd! Ook naar het verschil tov de DR Evo die ik eronder had liggen.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Daniello.
    #791094

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    IMG_20191023_125401
    IMG_20191023_125333
    Is het normaal dat de 16er SHA schuin komt te staan op het Moparts spruitstuk? Niet echt bevorderlijk voor je vlotterhoogte en benzinetoevoer via de sproeier op deze manier….

    #791099

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3644

    Dat is normaal.

    Werking is precies hetzelfde. Kijk bijvoorbeeld eens naar de carburateur van een Polini evo engine, deze staat ook schuin.

    #791112

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    Ok, maar ideaal is anders. Eens kijken hoe het dalijk gaat lopen.

    #791130

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    Vandaag het Moparts spruitstukje laten matchen op het SE carter. Hier zie je goed waar wat materiaal weg kon.
    IMG_20191025_185247
    IMG_20191025_142843

    En er is een mooi pakketje vanuit Italie aangekomen.

    IMG_20191025_184313
    IMG_20191025_184720
    IMG_20191025_191053

    Ik ga de poorten van de cilinder netjes overnemen op het SE carter.

    Nog een vraagje; is het goed merkbaar als ik de boosterpoortjes doorprik en de afmetingen van de uitlaatpoort van de Black EvoTen versie overneem? Of de cilinder gewoon zo laten?

    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door Daniello.
    #791133

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10046

    Mooi pret pakket:thumb
    Hier een filmpje van een original 46 pina silver.
    (ik zou er niks een veranderen, dat ding liep goed hard toen)

    #791139

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 172

    @speedbuxy

    Klinkt en zag er goed uit.

    Weet je nog wat voor uitlaat, carb, schijven grootte combi je er toen op had zitten? En was dit ook op een SE?

    • Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door Daniello.
15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 117)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.