D.E.P.S. tunen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden D.E.P.S. tunen

This topic contains 106 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
  • #500660

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Maar als je tapeind bloot ligt zit je dan ook niet met lucht wat er bijvoorbeeld langs zou kunnen? of dicht dit zich wel af met kool etc.

    Hier trouwens foto’s ik heb wat dingen opgemeten gewoon mijn 47 alu depsjie

    De flens is dus 22mm binnendiameter en in de uitlaatpoort waar de spijl niet loopt is het 23mm , de kant van de spijl is ongeveer 22mm.

    Flens

    Uitlaatpoort spijl

    Uitlaatpoort in de breedte


    #500661

    TimoO_
    Topic starter
    Berichten: 3977

    trouwens arvid, als je het spijltje zo maakt kan je hem toch beter een puntvorm geven? en niet laten aflopen in een half rondje.

    #500662

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    kun je wel goed op die foto van mij zien timoo, die loopt ook spits af

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #500663

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ja of die van mij spits en een beetje rond.:lol

    TICKLING BARN
    #500664

    TimoO_
    Topic starter
    Berichten: 3977

    ArvidW :
    Hans, dat dwars door het tapeind heengaan is echt wel prestatiebevorderend hoor, zolang je je tapeind maar halveerd 😛

    Dat idee, blauwe is tapeind, rode is kanaal zoals hij std ongeveer is, groene is het kanaal zoals ik hem het liefst zou maken:P

    ik had het hierover. nog een klein spijltje achter het tapeind zeg maar, die mooi spits afloopt.

    het lijkt me trouwens een groot voordeel om een scooterophangingsysteem te maken. gelijk een uitlaatflens van groter dan 27mm binnendiameter.

    #500665

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    groter als 27mm BINNEN ? das wel erg veel.

    heeft waarschijnlijk niet veel nut als je carburateur ook niet groter is, nu met een 19mm erop remt hij iig niet af op de uitlaatpoort aangezien die wel groter is.

    als je binnendiameter anders is, moet je uitlaat ook met die diameter beginnen. anders heeft t niet tot weinig nut

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #500666

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Groter kan ook minder druk betekenen volgens Bell, wat de powerband ook minder gespreid maakt, dus het is niet zo: groter=beter. Maar standaard is het toch vrij krap bij een deps dus het is wel nuttig denk ik.

    #500667

    TimoO_
    Topic starter
    Berichten: 3977

    ja zeker groter als 27mm binnen. zo heb je toch geen uitlaatflens op de cilinder meer nodig en heb je meteen de binnendiameter van de uitlaat. misschien iets kleiner door het stukje wat je op je uitlaat last voor de bevestiging.

    maar over dat 2e heb je wel gelijk. bij mij zal het dus geen zin hebben, maar ik denk bijvoorbeeld bij G-no wel. pleurt ie zich een 24mm carburateur erop :P.

    #500668

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Wat Thomas zegt ben ik het niet mee eens, je carb hoeft echt niet zo groot te zijn als je uitlaatpoort! STD scoot cilinder heeft iets van 26mm binnendiameter en een 12.5mmm carb. Mijn NSR loopt met 29.5mm binnendiameter flens prima met een 18mm carb. Stel je voor, zou ik een 29.5mm carb moeten hebben 😛

    Voor 62.4cc cilinder zou een 27flens binnendiameter toch wel goed moeten kunnen 🙂

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #500669

    TimoO_
    Topic starter
    Berichten: 3977

    dan ga ik een scooteraansluitingssysteem (pf nog een keer ademhalen) maken voor m’n deps. iemand ideeën? ik zat er aan te denken gewoon 2 boutjes naast de schroefdraad te lassen.

    #500670

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Morgen gaat de pinasco 43mm deps cilinder er weer af en maak ik ff foto’s.

    @ TimoO, Je kan het ook een puchaansluitingsysteem (pf inderdaad, adem !) noemen, is wat korter.:lol puchmaxi bocht van 28mm binnen diameter zijn nog steeds te koop geloof ik, misschien wel leuk om ff te checken.

    Zorg er wel ff voor dat je een pasvlak maakt waar een pakking of ring op/in kan voor een goede afdichting.
    En een 27mm binnendiameter uitlaat is voor die 19mm Carb op die Evo Engine een heel mooi maatje, denk wel dat de sproeier ook een paar maatjes groter kan dan.
    En als je dan ook nog een groter of aangepast membraan weet te maken/vinden dan kan het verrekte snel worden.

    Het viel mij ook nog op dat de spoelers van mijn Pinasco aangepast kunnen worden, hoe precies moet ik nog ff uitvogelen.

    Succes :thumb

    TICKLING BARN
    #500671

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    speedbuxy :

    hansieb :

    KennyVespa :
    mijn cilinder word binnekort getuned, door een vriend van een jongen die ik ken, heeft al het profesionele gereedschap, hij ziet er ook veel potentie in en denkt dat er nog 5 pk meer uit te halen, als het blok en de carb ook worden aangepast dus

    Er komt niet opeens 5 pk bij als je een cilinder tuned , kijk naar een MHR team cilinder hier komt bijvoorbeeld maar 1-2 pk maximaal bij ipv untuned.

    Dat is niet echt een vergelijking.
    Want je vergelijkt nu een cilinder die eigelijks al op de max zit.
    Daarom is er met een team of speed cilinder niet zoveel winst meer te behalen.
    Maar z,on deps is erg tam en is dus nog een stuk feller te maken/tunen.

    Maar 5 pk zie ik er ook niet zomaar bij komen.
    Dan moet er wel alles uit de kast getrokken worden, zoals de poortjes optrekken.
    En de uitlaat flens veranderen zoals arvidW zegt.
    Dan is het misshien mogelijk.

    ik zeg tog ook dat het blok en de carb dan ook aangepast worden, die jongen heeft er gelukkig te apparatuur voor, dus we zullen zien, hij zegt tussen de 3 en de 5 pk dus, er word dan ook alles aaangepast omdat ik er tog niet meer veel op rijd enzo vanwege dat ik volgende week op praktijk examen moet voor de auto, dus dan mag van mij alles uit de cilinder gehaalt worden :D, ik post wel fotos en testbank resultaten dan ;),

    #500672

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Pinasco is er weer af voor de volgende dremel beurt, heb nog steeds geen 27mm uitlaat, maar die komt vanzelf wel.

    Links aangepaste malossi zuiger, recht de maagdelijk pinasco.
    Zie de spoelgaten van de malossi, vooral de rechtse van de twee is nu net zo groot als het spoelgat van de cilinder. Deze aanpassing gaf meer toptoeren. (hogere snelheid)

    Zie rechts onder het kleine main spoelgaatje, was net zo klein als het gaatje er boven, nu dus net zo laag als zijn grote broer er naast. Geeft samen met de zuiger meer toptoeren.

    Het linker gat van de uitlaat is wat groter en gaf meer trekkracht, ben er nu achter dat de uitlaat nog wel een stukkie groter kan, vooral als de 27mm flens erop gaat.

    Cilinder is blij met mij, is duidelijk te zien.

    TICKLING BARN
    #500673

    heuvel85
    Bijdrager
    Berichten: 379

    hey crullie..maar je hebt nu toch al wel een uitlaatpoort van 27mm??
    ik had er namelijk een voor thomas gemaakt en dat jij zijn orriginele kreeg…

    #500674

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ja klopt Heuvel heb ik inmiddels gekregen, nu nog een uitlaat dus.
    Zag dat Tom Z zijn simoninni weg deed, dus maar ff een bod gedaan, afwachten dus.

    TICKLING BARN
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.