D.E.P.S. tunen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden D.E.P.S. tunen

This topic contains 106 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
  • #500675

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Deps cilinders schijnen makkelijker te vinden te zijn dan een 27mm uitlaat 😕

    Heb de cilinder van Sieger erbij gekocht en dus een cilinder om op terug te kunnen vallen als ik te ver ga met mijn eerste.

    Wel zo makkelijk.:lol

    TICKLING BARN
    #500676

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    Heb dus ook aan de zuiger aangepast wat crullie heeft gedaan en toen mooi afgewerkt, heb ook me 3 spoel gaatjes groter gemaakt omdat deze verstopt raken en dan je vlinderpoort stokje niet meer smeren, dit hat cittadriver ook

    en wie was hier altijd aan het schreeuwen dat een 27mm pinasco flens niet paste in een malossi cilinder, bij mij lijkt die gwoon te passen

    fotos:




    en crullie die flens wat ik heb zat eerst bij die van sieger heb ik nu een week 😛 ben erook een jaar naar opzoek geweest 😛

    #500677

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    en trouwens crullie zie ook dat je de verkeerde clipjes je hebt je moet die malossi hebben daar isde uitsparing ook voor deze vergrendelen beter

    #500678

    LvDoni
    Bijdrager
    Berichten: 338

    @kennyvespa, van welk blok ga je uit dan? 5pk extra is wel erg veel! als ik dat nog uit mijn gilardoniblok krijg (die opp spoelers na nog std is) ga ik richting top 10! 5 pk is echt heel heel veel en zal je nooit extra uitkrijgen, mits je alles goed berekend, plus een hele goede uitlaat hebt!

    Maargoed, een DEPS tunen.. tuurlijk heeft het nut, maar als je echt op zoek bent naar vermogen, zou ik er een bijpassende uitlaat bij (laten) berekenen! En het bestei s gewoon de cilinder tunen (of laten tunen) en daarna een uitlaat berekenen 😉

    #500679

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    ik weet niet doni volgens die jongen max 5 pk maar eerder tussen de 3 en de 5 dus ik zie het wel cilinder word nog helemaal aangepast en komt opmaat uitlaat dan onder, wil het egt zien hoor, egt lachen dan, heb ik de snelste deps 😀

    #500680

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Eerst zien dan geloven kenny :!

    We weten nog geeneens wat de deps te bieden heeft maybe komt er maar 8 pk maximaal uit untuned…. dan krijg jij er niet opeens 5 bij tot 13 pk.

    Maar jullie zuiderburen kunnen zo op de testbank stappen hier in het noorden is niks nada nakkes qua testbank

    #500681

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    jup daarom, heb ik ook gezegt dat ik het eerst wil zien maar we zullen zien 😉

    ga niks beloven, maar denk wel dat het goedkomt

    #500682

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    @ KennyVespa, een jaar zoeken naar flenjes ? , tjonge jonge, heb nu 6 weken mijn eerste deps en heb nu 2 x 22mm, 1 x 27mm en 1 x 28mm flens.

    En de 47mm van Tim is te gast bij me voor een make-over, Tim wil een 30mm flens erop lassen.

    Links 47mm, Rechts 43mm.

    De 43mm is weer aangepast en waarschijnlijk de laatste keer, moet nog ff testen.

    TICKLING BARN
    #500683

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    Crullie :
    @ KennyVespa, een jaar zoeken naar flenjes ? , tjonge jonge, heb nu 6 weken mijn eerste deps en heb nu 2 x 22mm, 1 x 27mm en 1 x 28mm flens.

    En de 47mm van Tim is te gast bij me voor een make-over, Tim wil een 30mm flens erop lassen.

    Links 47mm, Rechts 43mm.

    De 43mm is weer aangepast en waarschijnlijk de laatste keer, moet nog ff testen.

    ik heb nu 2 22mm flensen en een 27mm flens en een omgelaste 27mm fles dus 😛
    najah maakt ook niet veel uit ik heb hem nu 😛

    #500684

    LvDoni
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Maar jullie zuiderburen kunnen zo op de testbank stappen hier in het noorden is niks nada nakkes qua testbank

    echt wel, weet er sowiezo 2 🙂

    Maar 3 tot 5 pk extra, tussen 3 en 5 zit ngoal wat verschil 😉 En dan nog, met 13 pk… haal ik nog niet eens uit een getunede gilardoni op puch, 74cc, 24mm carb.. een goed afgestelde en iets aangepaste gilardoni voor puch zit op 10.5/11pk… een vriend van mij had er op den duur 14 uit, maar dat is met een aangepaste drijfstang (andere slag, word het 79.5cc), extra poorterij, berekende kop, blabla…

    dus, reken jezelf maar niet rijk, ik denk dat je in je handjes mag knijpen als je er daadwerkelijk 9 tot 10 pk uithaald… een evspa is toch wat beperkter te tjoenen dan een puch.

    #500685

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    we zullen zien, jullie liggen nu wel te schreeuwen, en dadelijk lukt het wel en dan hebben jullie nooit wat gezegt

    gewoon afwachten, alles word aangepast dus 😉

    #500686

    LvDoni
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Haha, och ik nem mijn woorden niet terug hoor ,er is niets leukers als mensen het tegendeel bewijzen, dus ik sta er ook open voor 😉

    Maargoed.. dit gaat wel weer offtopic :no 🙂

    #500687

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Crullie, is er een beetje genoeg vlees om heel die boel naar 26-a27mm te fresen? Zoja, kun je dan bij Tim de poort bovenaan eens wat breder maken, veel meer richting een vlinderpoort van een scooter ipv 2 ovalen naast elkaar ? (zoals het nu ongeveer is)

    30mm flens is voor Tim helemaal handig aangezien hij al een 30mm calibrata heeft….. 🙂

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #500688

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    @ ArvidW, Het is zelfs mogelijk om het 32 mm te maken, vlees zat dus. Wat betreft de ovalen vormen van de uitlaat, het zijn toch echt vlinder poorten hoor. Ik denk dat de foto,s een vertekend beeld geven.

    TICKLING BARN
    #500689

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    ziet er netjes uit crullie! waarmee heb je de binnenkant van de uitlaatpoort zo netjes gekregen? aleen omdat tim met vario gaat rijden, mag de poort wel wat hoekiger vind ik. ben benieuwd naar de spoelers:)

    edit: zou het niet nuttig zijn om de zuigerspoelkanalen in de cilinder spits te maken, zoals bij ‘normale’ spoelpoorten?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.