This topic contains 219 reacties, has 40 deelnemers, and was last updated by Wim V8 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
26 april 2020 om 23:47 #796340
Lekker bezig, leuk ook dat je al met de MM cilinder aan de rij bent. Ik begreep dat je een DMP zuiger had gebruikt icm enkel de bovenste zuigerveer? Had je hem ex zuiger gekocht? De meegeleverde zuiger uit de ‘set’ zou een Polini replica zijn en 1 zuigerveerslotje zou over enkele poortjes heen komen met het slotje….
27 april 2020 om 00:17 #796342Ritze is meester der slotjes veranderen 😉
27 april 2020 om 08:56 #796345@daniello
Ja ik had hem zonder zuiger gekocht. Bij de DMP zuiger die ik nu gebruik liep het slotje van de onderste zuigerveer ook over een poort heen, maar de bovenste liep gelukkig net langs de uitlaatpoort en de eerste spoelpoort. Met een DR Evo zuiger loopt ook het onderste slotje door een poort heen, maar de bovenste niet.27 april 2020 om 13:39 #796352Ik zou me niet zo druk maken om de slotjes. Ik reed met mijn 43 Eurocilindro ook gewoon met een slotje in een spoeler.
Of een nog beter voorbeeld. Een Malossi mhr 7p cilinder voor scooters draait 14.000 toeren met het slotje in een boost spoeler.
Gaat echt niet happen op z,n klein spoel gaatje. Dan zou de zuigerveer al van elastiek moeten zijn27 april 2020 om 14:46 #796355
Vanochtend een nieuwe videocamera gekocht met gps, dus die moest ff getest worden. Je ziet die boost van de proma cc ook lekker met zo een snelheidsmeter op het scherm. Vond ik wel lachen
Ik hoop dat die krukaslagers snel binnenkomen, want ik ben heel benieuwd wat de top van deze cilinder is…@speedbuxy
Dat is goed om te weten! Als ik de cilinder overzet op de speed engine doe ik gewoon allebij de zuigerveren er in.5 mei 2020 om 17:36 #796873Wauw, ik heb net tijdens mijn online les dit allemaal gelezen. Mooi man! Ik heb zelf ook een ciao, maar ik mag er niet op rijden(Geen framenummer [Door vorige eigenaar] En ik ben 14…) Heb deze zelf gerestaureerd als eerste echt ‘groot’ project. Nu dat was dan wel mijn eerste keer en heb het dan ook niet super gedaan. Maar ik heb nu een nieuw frame (Met framenummer) en nu heb ik dus een 2de kans. Ik ga proberen een cafe racer ervan te maken. En ondertussen doe ik ook maar de pakkingen en keerring vervangen (Hij lekt mengsel van onder het blok en loopt niet goed stationair) Heb je nog plannen dat je graag wilt doen?
5 mei 2020 om 19:42 #796887Die Gps camera, dat is wel helemaal joepie
Jammer dat die fietsers daar rijden. Dat soort asociaal gedrag zie je steeds meer. Dat had ik ook laatst toen ik over het strand reed, allemaal van die wandelaars.
Noodgedwongen doe ik dat soort ritjes nu In de vroege ochtend, of rond etenstijd.
De politie is wat dat betreft op je hand, ze zwaaien naar je en ze moedigen je aan met ritmische muziek. Als ze het heel geweldig vinden, dan kom je voor een jury en kan je prijzen winnen.Maar goed dan moet je hem wel helemaal op toeren laten komen.
Dat mis ik een beetje in dit filmpje.6 mei 2020 om 20:35 #796967@robinjanssen
Thanks man! Klinkt als een leuk project waar je mee bezig bent! Succes!
Ik ben nu bezig met het blokje in de video hieronder, speedengine, pinasco zij inlaat, dr krukas, mm 43mm cilinder. Het loopt nog niet zoals ik wil, ik moet even een kleinere poelie regelen en wat beters maken voor de gaskabels, maar dat komt vast goed.@zevenenergie
Altijd fijn om die prijzenpot te winnen bij de politie. Alleen is de prijzenpot meestal een boete en winnen is betalen… Maarja, alles voor de ritmische muziek.
Ik heb een nieuw filmpje gemaakt waarin ik hem wat meer toeren laat maken:6 mei 2020 om 20:56 #796969Ik vind hem redelijk tam op een speedengine. Heb zelf helaas niet zo’n mooie gopro camera. Maar heb zelf nu de Milanese onder mijn citta liggen. Poelie 70, carterinlaat uitgeveild, spoel en boosterpoorten doorgetrokken. 13mm op 64 sproeier met een sito plus uitlaat. Bij mij zit er echt een enorme boost tussen de 25 en 45 km/h. Die hoor ik bij jouw helemaal niet terug.
6 mei 2020 om 21:06 #796972@gratje
Ja ik loop nog ff een beetje te kloten met die 2 carburateurs… Misschien maar ff een 15mm op de speedengine zonder zij inlaat proberen. En een poelie 70 ipv 83.17 september 2020 om 18:14 #801883TJOEEEEENNNNING
Dat ik hier een tijdje stil ben geweest betekend niet dat ik niet stil heb gezeten. Momenteel ben ik bezig met het restaureren van mijn ciao, omdat hij origineel parelmoer van kleur was wil ik uiteraard iets van een effect geven aan mn ciaoe trouw, maar wat ik precies ga doen ga ik nog even niet verklappen. De velgen worden in ieder geval zwart (lekker spannend ,haha) de voorvelg ziet er inmiddels zo uit:
wat een teringwerk al die verf eraf halen, nu snap ik waarom dat zandstralen zo populair is…
Tijdens het drogen van de verf (en de dagen wanneer ik geen zin heb om te lopen schuren) ben ik een blokje aan het bouwen. De setup wordt een polini 42mm op een standaard carter met een 13-13 en waarschijnlijk een proma cc of een polini top one, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.Het carter bewerken voor de polini:
De poorten heb ik na het dremelen nog nabewerkt met schuurpapier tot 800 en de poorten voelen lekker glad aan.
Hier is de boosterpoort helemaal geschuurd.De inlaat:
Ook ben ik aan het expirimenteren met het gieten van aluminium, met een malletje gemaakt van piepschuim in een bedje van zand (het aluminium smelt het piepschuim zo snel dat het de holte in het zand kan invullen voordat het zand instort). Ik goot het aluminium alleen niet snel genoeg, maar ik heb er veel van geleerd, dus de volgende keer zal het hopelijk beter gaan… Dit keer probeerde ik een spruitstuk te gieten (met dus een piepschuim / zandmal) maar ik ben bezig met het ontwerpen van een cilinder, die wil ik gaan gieten met een wasmal in gips (verloren was methode), we gaan zien hoe dat verloopt. De test die ik nu heb gedaan met het gieten van de was ziet er veelbelovend uit, maar zoals de engelsen zeggen is het gieten van aluminium a different cookie…
Zie hier mijn mislukte poging tot spruitstuk:
Volgende keer beter (hoop ik)…Nog wat foto’s van het harde schuurwerk:
Proost!18 september 2020 om 00:19 #801888Lekker bezig
Ook een zandstraler heeft moeite met de coating op wielen. Als je het met de hand doet is mooier dan dat je ruw straalwerk terug krijgt, want ze schroeven de druk heel hoog op om de coat er af te krijgen.18 september 2020 om 08:38 #801891Nice, idd lekker bezig
Maak er wat moois van zou ik zeggen, ziet er allemaal goed uit 😛TICKLING BARN18 september 2020 om 12:29 #801892Thanks! Ga ik doen
18 september 2020 om 20:46 #801899sow wat een verhaal haha, maar wel geweldig om te zien/lezen
succes met de nog komende dingen!brommers kiek´n -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.