Alrik's Ciao special

Home Forums Perso’s Projecten Alrik's Ciao special

This topic contains 106 reacties, has 26 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 5 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
  • #500504

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Dikke snor in orde voor de bedrading :thumb krimpkousjes, super aarde, bedrading weer in een tule en ook weer geborgd met krimpkous.

    Bulletproof 8)

    TICKLING BARN
    #500506

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Haha, en ook nog eens doorvoerrubbers gebruikt en de stekkertjes niet alleen geknepen maar ook gesoldeerd..
    Als je het doet, dan maar gelijk goed ๐Ÿ˜‰

    #500511

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Iets met perfectie en detail 8)

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #742123

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Afgelopen maanden veel bezig geweest met de site en maar weinig met m’n brommer, maar deze week is de sleutelspirit weer helemaal tot leven gekomen en is het dus weer tijd voor een updateย  ๐Ÿ˜€

    Ik heb de banden inmiddels om de velgen gelegd en eens losjes in het frame gehangen. Wat me gelijk opviel is dat de Citta voorvork eigenlijk veel te hoog is voor een Ciao waardoor deze helemaal achterover stond.

    Ik ben toch van mening dat een Ciao brug waterpas hoort te staan. Na wat meetwerk bleek dat de voorvork 7cm ingekort moest worden om de brug weer waterpas te krijgen.

    Ik heb uiteindelijk gekozen om de voorvork 6cm in te korten in de veronderstelling dat deze nog lichtelijk inveert met een volle tank en bestuurder op de brommer. Echter bracht dit gelijk enkele problemen met zich mee.

    Na het inkorten zou ik slechts 6cm veerweg overhouden voordat het spatbord mn tank raakt. Maar een citta voorvork kan origineel 7,5cm inveren wat dus teveel is. Om dit op te lossen heb ik de veren wel 6cm ingekort zodat ik de gewenste hoogte heb, maar de binnenpoten heb ik 4,5cm ingekort. Hierdoor hou ik nog dus maximaal 6cm veerweg over.

    Tevens zouden de extra veren aan de buitenkant niet meer passen en als ik deze simpelweg zou inkorten zouden ze aan รฉรฉn kant niet meer mooi in het cupje vallen omdat het uiteinde dan niet meer plat is. Gelukkig kwam zevenenergie met het geweldige idee om de veer heet te stoken en weer in de juiste vorm te buigen. So the story continues…

    Ik moet zeggen dat het vele malen makkelijker ging als ik had verwacht en erg blij ben met het resultaat. Na het inkorten staat de brommer er inmiddels zo bij.

    Het einde komt dus in zicht! Nog te doen:

    • Vario vertanding ombouwen van 1:10,5 naar 1:13 (daarna kan het achterwiel erin)
    • Koppeling aanpassen (drukveer en trekveertjes)
    • Kabels
    • Blokje lichtelijk bewerken en in elkaar zetten
    • Nog een paar kleine niet noemenswaardige dingetjes
    #742201

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    ziet er perfect uit ! Wat een mooi apparaat ๐Ÿ˜€

    #742488

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Spaakwielen dat zag ik niet aankomen. But I like it:thumb

    #742804

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Perfect uit gevoerd.:thumb
    Heet stoken is altijd het eerste waar ik aan denk.
    Die verlaging staat de brommer erg goed,. Veert hij een beetje zo als je gehoopt had?

    #743110

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Netjes gedaan hoorย  ๐Ÿ˜Žย  Buiten het feit dat je brom nu mooi recht staat, vind ik de lengte van de veren nu ook veel beter in verhouding

    #744901

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    In 1 woord: perfect!

    #748241

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Thanks allen.

    @speedbuxy, hou persoonlijk wel van de look die spaakvelgen hebben, lekker onschuldig ๐Ÿ™‚ Heb ze opnieuw laten spaken, voor zitten origineel 2.6mm spaken en achter 2.9mm. Beiden heb ik nu met 3mm laten spaken. Het verschil is misschien gering maar het oogt zeker een stuk steviger.

    @zevenenergie, heb de vork even 1 keer ingeveerd, het veert volgens mij wel fijn, stug, maar niet te stug. Maar het kratje deed ook mee dus daar heb ik het bij gehouden ๐Ÿ˜‰ Als de vertanding en het achterwiel erin zitten kan ik het eigenlijk pas goed testen.

    #748831

    MofaFreak87
    Bijdrager
    Berichten: 225

    first of all: GREAT JOB.

    but i have a question, if you shorten the spring, dont you loose tension and the fork goes more easy down?
    did you also shorten the both stand pipes?

    #749863

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    @mofafreak87, Thanks!
    If you mean losing tension in the spring by making it red hot, probably yes. However, the heated springs are in addition to the original springs, so it’s all extra.
    The fork itself has 2 different springs, one stronger than the other. For those springs I chose to only shorten the weakest ones.
    I also shortened the stand pipes by 45mm, 15mm less than the springs. Because of this my fork gets the right height, but when the fork is in its lowest stand the fender won’t hit the tank.

    #752078

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    De perfectie straalt er van af, ook de zwarte kat heeft een goed keurende blik.ย  ๐Ÿ˜Ž

    TICKLING BARN
    #752199

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Ik kan ook niet een dingetje vinden waar iets aan mankeert.
    Hooguit zou je alle spaaknippels nog in dezelfde richting kunnen zetten ๐Ÿ˜€

    #752883

    Grindpad
    Bijdrager
    Berichten: 68

    Erg leuk detail die italiaanse vlag op de brug!

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.