Alrik's Ciao special

Home Forums Perso’s Projecten Alrik's Ciao special

This topic contains 106 reacties, has 26 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 5 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
  • #500396

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Super strak lakje,:thumb

    Leuk om te zien hoe je je huis omtovert tot een spuiterij 🙂
    Net als die velgen aan de gordijnrails, waar aan je kan zien dat je een creatieve geest hebt. :lol

    Ik neem aan dat je de dekjes achterwege laat?
    En wat voor blokje komt er onder?

    #500397

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 845

    Pfoeh ziet er heerlijk uit!

    Tis altied moar eem!
    #500399

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    @ Crullie
    Bedankt! Na een tijdje weinig met brommers gedaan te hebben heb ik de oude hobby weer een beetje opgepakt. Inmiddels zit ik met m’n hoofd alweer meer bij de volgende brommer dan bij deze :lol

    @ zevenenergie
    Soms moet je een beetje out of the box denken natuurlijk 🙂 Die “spuitcabine” is me trouwens niks tegen gevallen, met nog een handdoek onder de deur heeft nog niet eens één stofje de kamer verlaten.
    Met dekjes bedoel je de buddyseat? Die blijft inderdaad achterwege, lelijk ding.

    Motorisch komt er een standaard kickblok onder, waarschijnlijk met een 50cc Athena en anders een normale 50cc met de uitlaatpoort iets aangepast. Uitlaat Gianelli citypower en de carburateur/luchtfilter wordt nog een beetje puzzelen. Ik wil namelijk onder de wok-melding blijven, maar wel heel dicht in de buurt van die 35km/u komen.
    Tevens weet ik nog niet helemaal zeker of het snorvertanding of vario wordt, al heeft de vario een streepje voor.

    @ arvid13690
    Thanks!

    #500402

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Aandacht maakt alles mooier 8)

    Heel gaaf, veel plezier met de verdere opbouw :thumb

    #500365

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Netjes netjes! mooi gespoten hoor. Een variootje zou ook leuk zijn ja. Die veren in de voorvork staan hem erg goed.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500403

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Wat wordt die brommer strak en mooi zeg!
    Ik wou dat ik zo netjes kon spuiten.

    No replacement for displacement
    #500451

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030
    #500463

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Over super strak gespoten gesproken:thumb
    Word echt een plaatje8)

    #500470

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Weinig originaliteit in mijn post maar wat een heerlijk project is dit zeg:thumb

    #498977

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Iedereen bedankt 🙂

    Update:

    Afgelopen tijd niet superveel gedaan aan de brommer. Het is de planning de site te migreren naar nieuwere forum software en ben samen met Thomas druk bezig om dit allemaal uit te vogelen. Verder stond er helaas een dure reparatie te wachten voor de auto, dus moet ik eerst weer wat centjes sparen om verder te kunnen met de brommer.

    Toch niet helemaal stil gezeten dus hier weer wat foto’s.

    Inmiddels heb ik de lampen gemonteerd en dat ziet er toch leuk uit:

    Hier heb ik iets meer werk van gemaakt als de gemiddelde montage. Een paar posten hiervoor had ik het erover dat ik meer licht op de brommer wou hebben. Hier waren wel een paar aanpassingen voor nodig:

    Om te beginnen gebruik ik de schakelaar nu als aarde, om twee koplampen tegelijk te laten branden moest ik nog wel een extra contactpunt realiseren.

    De aarde voor de koplamp moest gescheiden worden, dit heb ik met een beetje plexiglas gerealiseerd.

    Verder moet nu ook het achterlicht op de schakelaar geaard worden ipv op het frame. Hier loopt nu dus een extra draadje heen.

    En bij draadjes hoort natuurlijk ook een kabelboom. Dankzij TheCauwie is deze voorzien van een stekker voor elektrische blokjes, bedankt! Alles is doorgemeten en theoretisch zou het moeten werken, de praktijk-test laat helaas nog even op zich wachten.

    En als laatste nog even een foto gewoon omdat de reflectie zo mooi is 🙂

    To do/bestel lijstje:
    – Rempot voorwiel aanpassen zodat deze geschikt is voor de montage van vaste lagers.
    – Lagers voorwiel en achterwiel.
    – Revisie set gevolgd door blokrevisie.
    – Nog wat klein grut.

    #498966

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Mooi werk, leuke tweak wat betreft de electra :thumb

    #498883

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Dit word wel een erg mooie brommert ;P

    Ik zou graag eens willen weten waar je die chrome veren vandaan hebt in je voorvork?

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #500485

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Nu nog hopen dat de electra-tweak ook werkt 😆 maar redelijk vertrouwen in.

    @lightlord
    Dit zijn de veren van een Ciao ebr voorvork, om ze netjes op plaats te houden heb ik een paar aluminium cupjes gedraaid.

    #500501

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Ziet er allemaal zeer pro uit 😉
    Hoeveel mm2 kabel gebruik je ?
    Zeer benieuwd hoe die er straks bij staat !

    #500492

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Voor alle kabels heb ik 1mm² gebruikt, dat is even dik als de kabels die uit het blok komen.
    Alleen voor de aardekabel heb ik 1,5mm² gebruikt omdat daar 3 lampen (2 spoelen) op geaard worden zoals ik het nu heb aangesloten.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.