Alrik's Ciao special

Home Forums Perso’s Projecten Alrik's Ciao special

This topic contains 106 reacties, has 26 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 5 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
  • #494758

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Ziet er mooi uit, zo’n citta voorvork op een ciao!:thumb

    #494759

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    Dat voorspatbord is héél erg mooi geworden!!
    Ik heb alleen een vraagje over je balhoofd
    Je hebt het ingekort, past nu je balhoofd lager nog wel goed? leverde bij mij nogal wat problemen op namelijk dat het balhoofd op het frame te groot is geworden!

    #494767

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Klopt helemaal Arnold, lang geleden eens cupjes gedraaid voor die veren, en die komen nu eindelijk van pas.

    @ EPI
    Ondanks dat ik het balhoofd onderin maximaal heb ingekort, klemt bij mij het bovenste lagercupje niet meer. Op zich niet het grootste probleem aangezien ik een kaal frame heb. Het lagercupje kan ik nu makkelijk aan het frame vastlassen, en voorzie dus ook geen verdere problemen. 🙂

    #494770

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    Dat is ook nog een oplossing.. maar dan kun je niets meer vervangen..
    Let erop dat er enorme krachten op het balhoofd komen die dus zorgen voor ellende als het niet goed geconstrueerd is..
    Ik spreek uit ervaring!

    #500119

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Update
    Alrik’s Ciao special 2014… Ik mag me schamen! :bloos
    Het project heeft eigenlijk al die tijd stof staan te vergaren in m’n woonkamer.
    Maar inmiddels heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik er weer enthousiast mee bezig.

    Een plat blauwe brommer vind ik toch wat te saai, dus ik heb er (heel erg veel) tijd gestoken om de brommer te voorzien van onze geliefde Italiaanse kleuren.


    Maar goed, dit was natuurlijk nog niet genoeg, dus dan maar gelijk alle onderdelen die in dezelfde lijn lopen ook aanpakken.




    * Laatste 2 foto’s zit er nog geen blanke lak op, daar is bijna alles inmiddels al wel van voorzien.

    Tot dusver mijn vordering, wat ik nu nog moet doen voor de boel in elkaar kan:
    – Velgen ontchromen (inmiddels hiervoor al weggebracht).
    – Velgen en bijbehorende onderdelen verven + blanke lak.
    – Blanke lak polijsten en waar nodig bijwerken.
    – Een boel kleine onderdelen bestellen.
    – Blok en klok reviseren.
    – Brommer in elkaar zetten.

    #500120

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Geweldige kleurstelling! Met het Italiaanse blauw erbij, perfect 8) 8)

    Heel bijzonder :thumb :thumb

    #500121

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Wat vet gozer…Veel succes met de opbouw!:thumb

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500122

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Soms heb je dat gewoon, dingen blijven liggen, maar pak je dan later weer op. Ik moet zeggen dat ik jou idee heel mooi vindt. Mag daarom ook wel even tijd kosten. Blijft de setup nog steeds hetzelfde?

    #500123

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Bedankt!

    De setup is misschien wel iets waar ik al over twijfel sinds de demontage in 2014, Alex (AC RACING) en ik hebben er ook al aardig wat gesprekken over gehad 😛
    Ik dacht er laatst over uit te zijn, maar dan neus je weer wat rond op het forum en slaat de twijfel weer toe.

    Enerzijds wil ik qua snelheid onder de WOK-melding blijven maar wel iets harder gaan als al die elektrische fietsen (34 km/u?).
    Anderzijds is je gashendel de beste begrenzer en is het ook lekker af en toe het gas open te kunnen trekken.

    Met de huidige motoronderdelen die ik heb kan ik aardig wat combinaties maken iig:

    50 Athena, 43 Creco of 46 Polini
    Std, getuned of gekotterd kickblok
    12/7-10-12 of 13/13
    Std filters (de 1 groter als de ander) of Malossi
    Std snoruitlaat, Gianelli city power, leovinci sigaar of proma circuit
    Snor/brom vertanding of Vario (Malossi voorvario)

    De setup die we als laatst hadden bedacht was:
    50 Athena, std kickblok, 12/..?, std filter, gianelli city power, Vario
    En dan begrenzen middels carburateur, filter en Vario tot max 34km/u

    Maar zoals gezegd slaat de twijfel weer enorm toe, dus jullie input is welkom, met geschatte snelheid. Één ding is wel zeker, de 46 Polini bewaar ik voor bijvoorbeeld tourtjes.

    #500124

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dit is een sterke comeback:thumb
    Ben erg benieuwd hoe de ciao eruit ziet als ie helemaal klaar is.

    #500162

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Rij je nu ook op een andere Ciao of niet?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500164

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Nee eigenlijk heel lui alleen maar auto.
    Zelden, als ik bijvoorbeeld in de binnenstad moet zijn ga ik op de fiets (een hellerit van maarliefst 10 min :lol).
    Bedoeling is, als de ciao weer in elkaar zit de meeste ritjes in en om Groningen op de brommer te doen, mits het weer het toelaat. Zou me heel wat benzine schelen!

    #500255

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Update:

    De velgen zijn inmiddels ontchroomd en wit gespoten.
    Met het mindere weer (temperatuur en regen) moest ik toch wat verzinnen om alles onder de juiste omstandigheden te laten drogen, gelukkig bood de gordijnrail uitkomst.

    De brommer stond al in de 2k blanke lak, hier en daar wat dunnetjes, dus alles gaat nog een keer in de blanke lak. Door de blanke lak komen ook gelijk alle kleine imperfecties naar boven. Aangezien er toch nog een ronde blanke lak komt kon ik het niet laten om regelreus weer wat plamuur op de tank te smeren om het nog strakker te krijgen.

    Inmiddels heb ik (hopelijk) alle kleine imperfecties bijgewerkt en de brommer met onderdelen afgelopen week meegenomen naar het werk om er weer een laagje 2k lak op te laten spuiten. Helaas stormde het nogal op de dag dat we wouden spuiten en is dit alles uitgesteld tot komende week.

    Al met al komt het einde zo wel langzaam in zicht. To do:
    – Blanke lak
    – Blanke lak polijsten
    – Velgen opsturen om te laten spaken
    – Onderdelen bestellen, boutjes en moertjes kopen
    – Blok en naaf reviseren
    – In elkaar zetten

    Wat betreft de setup, denken jullie dat het volgende lekker zou optrekken, maar ook is te begrenzen tot 33-34 km/u? Of wat zouden jullie eventueel aanpassen om deze wensen wel te vervullen?
    – 50cc Athena
    – std kickblok
    – 12/12
    – std brom filter
    – gianelli city power
    – vario (eventueel met varioring)

    Ohjah, ik gebruik nu tinypic maar word gek van al de reclame op die site, welke site raden jullie aan voor het uploaden van foto’s?

    #500256

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Lekker bezig:thumb
    De setup is mooi man. Wat voor vario ga je er op zetten? Standaard of sport?.
    Ik weet niet hoe hard je kunt met standaard vario trouwens, nooit geprobeerd of gelezen.
    Maar met die setup ga je wel minstens 45/ 50 denk ik als je met poulie 80 zou rijden.
    Als je Polini vario gebruikt zou ik gewoon echt zware rollen nemen (9 gram ofzo) en hem zo begrenzen voor zover dat werkt.
    Wat voor vertanding heb je? Als je 1:13 hebt komt dat wel goed uit denk ik.

    http://www.imgur.com is handg voor uploaden foto’s.
    Maak een account aan en als je wilt uploaden gewoon een nieuwe post aanmaken en de afbeeldingen erin slepen.
    Vervolgens bij de button share de BB code kopieëren en hier plakken.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500259

    TiPa076
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Erg nice! :thumb

    Het leven is als een neus, haal eruit wat erin zit
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.