Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

This topic contains 2,184 reacties, has 284 deelnemers, and was last updated by TheCauwie 6 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 2,011 tot 2,025 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
  • #120624

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Denk dat die polini cilinder dat wel lekker vind, als er ook nog een carter is met een dikkere Carb dan een 13/13, dan is het feest :lol

    Mooie oplossing met die koper ringen en moeren :thumb

    TICKLING BARN
    #118177

    pimmetje
    Donateur
    Berichten: 56

    Dit is het carter, de inlaat wat groter gevijld aangezien ik de standaard krukas ongemoeid wil laten…staat toch weer 9 graden langer open nu dus dat word een varioaandrijving:D
    Er komt een 16mm carb op, het spruitstuk moet nog worden gedraaid maar daar schiet ik nog wel een foto van

    #117539

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Pimmetje is een echte speedengine aan het bouwen =) Veel Succes en zou je niet een Perso aan willen maken om al dat moois in één topic te krijgen, wel zo gebruik vriendelijk voor ons :thumb

    TICKLING BARN
    #115826

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Zo he” pimmetje… jij bent goed bezig zeg.:)
    Hou je ons op de hoogte?

    #120626

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi werk inderdaad :thumb

    En inderdaad een perso is wel op zijn plaats 8)

    #120628

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    En weer een krukje klaar voor mijn Piaggio Alu, 50cc cilinder.

    Is ook zo gebeurt 8)

    TICKLING BARN
    #120630

    pimmetje
    Donateur
    Berichten: 56

    Thx voor de reacties jongens, het is idd wel de moeite om van dit projectje een perso te maken, het is ook voorbij gekomen in m’n hoofd maar wegens psychische gezondheidsredenen (heel ingewikkeld) eigenlijk niet van gekomen helaas, maar ik probeer er nu zeker werk van te maken! Het betreft trouwens een SI dus hoop dat jullie net zo enthousiast blijven haha:thumb

    #120632

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Doe maar gewoon wat jij leuk vind, dan ben je er zo weer boven op.:thumb

    #120648

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Achternaaf gereviseerd. Voorzien van een nieuw deksel, remsegment en Malossi tandjes :thumb

    #120651

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ziet er mooi fris uit:thumb
    Ben benieuwd hoe de Ferodo remschoen het bij jou gaat doen.

    #120652

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Het ruikt hier naar verse broodjes, lekker:thumb

    #120724

    DrZapper
    Bijdrager
    Berichten: 31

    Citta bijna weer in elkaar 🙂 Nog een paar kapjes spuiten (Wat nu blauw is gaat ook paars/rood worden. En moet nog even zadel + uitlaat bestellen.

    Zo was die paar maand geleden:

    En nu: (Geel is in het echt wat donkerder.

    #120725

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Ik vind dat doorzichtige zadel er mooi.

    #120726

    DrZapper
    Bijdrager
    Berichten: 31

    😀

    #120727

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Wat heb ik vandaag geklust;

    een CNC gefreesde spiebaan op een foxkoppeling (rechter foxkoppeling is de oude, gedaan door Virgil:( ).
    ik wilde eigenlijk spiegelbeeld van een fox-vario gaan maken, maar dit werd net iets te ingewikkeld. Dus vandaar voor de rechte banen gekozen. verder zijn ze een klein beetje afgedraaid.

    En even wat later kwam een maatje wat oude spullen van een oud scooter projectje van hem brengen, met dit als resultaat:

    Wat men hierboven zit is het volgende:

    Polini halfpouli en geleidebus
    Malossi gradenplaat
    Minarelli Power1 vario

    Blijkbaar is dit gewoon 1 op 1 uitwisselbaar (eigenlijk best logisch, maar toch :lol ).

    heb het idee dat het toerenverloop veel knapper is als de polini vario hiervoor, maar misschien kan dit liggen aan het verschil in de gradenplaat (malossi vs polini).

15 berichten aan het bekijken - 2,011 tot 2,025 (van in totaal 2,185)

Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.