Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

This topic contains 2,184 reacties, has 284 deelnemers, and was last updated by TheCauwie 2 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 2,026 tot 2,040 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker

zevenenergie
    Forum Goeroe

Mijn krukas bewerkt,
    De boel eerst goed in gepakt al vorens ik de dremel te hand genomen heb.

Ik had op een stuk papier uitgetekend hoe de het benzine lucht mengsel door de inlaat stoomt en zag daar bij dat het toch wel om een kort hoekje moet stromen. En dat de lucht stroom zichzelf blokkeert door wervelingen. Vandaar dat ik besloot om de boel flink af te schuinen.

Daar bij heb ik heel wat materiaal en dus gewicht moeten verwijderen. Dit heb ik gecompenseerd door aan de andere kant de krukas ook te gaan slijpen. En ook bij het naaldlager wat overtollig materiaal verwijderd.
    Het lijkt op de foto wat ruw gedaan, maar life ziet het er redelijk netjes uit . Het is tenslotte allemaal uit het losse handje.

Even met stift gekiedert om aan te geven wat er afmoet

Het schuimrubber hout de boel perfect stofdicht.

Behhoorlijk wat matriaal weg gehaald.

Aardig wat matriaal weg kunnen halen om weer in evenwicht tekomen.

Ik heb aan de krukas nog iets heel speciaals gedaan maar dat hou ik nog even voor mezelf. Als het werkt en dat denk ik wel. Dan deel ik het nog wel eens in een perso:D

Tonni
    Moderator

Ik heb vanavond mijn vaste voorwiel lagers er uit gehaald.
    We waren er met de vct achter gekomen dat mijn voorwiel wel erg zwaar draaide.

De lagers bleken volledig aan gort te zijn, dit kwam na nameten door een te korte adapter.
    Bij goed vastdraaien van het voorwiel komt er daardoor veel zijwaartse druk op de lagers.

Er zit nu een nieuwe set in en deze is gelukkig wel goed, wieltje draait mooi soepel.

Verder de poelie naaf weer gewisseld voor vario, deze keer een 1:10 Pinasco vertanding.
    Morgen misschien testen, als het ooit nog eens droog blijft….

DarkMagician6
    Bijdrager

1:10? Dat klinkt wel heel erg mooi. Niet zo overdreven zwaar als de malossi vertanding maar ook niet zo licht als standaard. =)
    Hopen dat het goed loopt en de kwaliteit ook goed is!

r32
    Bijdrager

Zo,

Vandaag remschoen vervangen , koppelingsschoentjes vervangen en nieuwe groene trekveren.

Een nieuwe citypower gemonteerd.

en 2 nieuwe voorvork rubbers geplaatst ( want die van het voorvork reviseerpaketje paste van geen kant )

En een nieuwe malossie 70 mm poelie.

Dadelijk lekker rijden.:thumb

SpeedyVespa
    Donateur

Ik heb vandaag een mooi variosetje onder de Dizzy gegooit, loopt prima met 11,5 vertanding!

Kickblok eronder en wielplaten erin en hij is finished:thumb

Martino
    Bijdrager

Het was goed weer dus had zin om wat uitlaatjes te bakken.

Zo zijn ze weer een stuk beter geconserveerd en vaak beter als de originele lak.

DinoH
    Donateur

Whitewalls in de boxer gezet. Volgende week een perso update..

SpeedyVespa
    Donateur

Vandaag maar eens rustig de tijd genomen om me kickstartblokje te reviseren, alvast een begin gemaakt door alles goed schoon te maken, woensdag blokje in elkaar met verse pakkingen en lagers:thumb

:thumb

si-sovrano
    Moderator

frame geschuurd en gespoten, best aardig gelukt 8)

nu nog beslissen welke kleur velgen en kappen, iemand ideeën?

Probleemn? Poar neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.

jeffreykruize
    Bijdrager

Ziet er erg netjes uit,
    Welke kleur is dat?,
    zie dat je met spuitbussen van motip spuit…
    Hoe maak je die benzine bestendig?

si-sovrano
    Moderator

het is geen speciale hittebestendige lak. de si die ik hiervoor had heb ik met dezelfde blanke lak gespoten. en heb ik met deze lak geen problemen ondervonden met benzine.. de kleur is motip metallic zwart.

Edit: Bedoel natuurlijk benzinebestendige lak !

Probleemn? Poar neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Dit weekend deze ietwat oubollige simix voorvork omgetoverd dot deze sportieve race vork voor mijn project.

Het plastic beschermkapje en de beschermhulzen verwijderd. De slappe buitenveren vervangen voor stugge binnen veren. hij veert nu +-1,75 maal zwaarder. Alle gietnaden van de onderpoten gevijld en geschuurd en ook van het kroonstuk voor een strakker uiterlijk.

Extra stof keerringen gemonteerd. En zwart gespoten. Zie hier het resultaat:

Frankp
    Donateur

Eigenlijk niet geklust maar geprint. Weer 2 membranen erbij. Wordt al een heel arsenaal.

Het gaat om de 2 membranen onderin(met inbus bouten). 1 voor een Eurocilindro ATG turbo kit en 1 voor een Sprocatti Reedvalve.

Martino
    Bijdrager

Leuk hoor al deze membranen bij elkaar. Had je ook al een kopie kunnen maken van de Malossi vl8 membraan, of is dat degene rechtsboven op de foto?

Ook heb je maar direct een print van het membraanhuis gemaakt, groene print.:worshippy

zevenenergie
    Forum Goeroe

Dat is gaaf zeg Frank.
    Welk programma gebruik jij om ze te tekenen?

15 berichten aan het bekijken - 2,026 tot 2,040 (van in totaal 2,185)

Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.