Prestatie

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Prestatie

This topic contains 13 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by ritze 5 years, 8 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
  • #776003

    buizerds
    Topic starter
    Berichten: 26

    goedenavond.

    Ik heb de volgende setup op mijn citta.
    Polini speedengine elektronisch.
    46 mm polini cilinder kit.
    mazzucchelli Amt 004 kruk.
    1:9 Malossi vertanding.
    achtervario 100 mm schijf met gele drukveer en groene trekveertjes.
    polini voorvario met 8 grams rollen.
    Welke top snelheid kan ik van deze setup verwachten? Hij rijdt 55 op gps. Had er wel meer van verwacht. Hij trekt super op.
    Mvg Ron

    #776004

    buizerds
    Topic starter
    Berichten: 26

    Aanvulling

    13/13 sha dellorto carb met 72 sproeier en Malossi filter

    #776007

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Dat is inderdaad een teleurstellende snelheid. Kan je eens een filmpje maken hoe hij klinkt en rijdt?

    8 gram vind ik erg zwaar. Heb je al eens met 6 geprobeerd? Hij moet wel toeren kunnen maken.

    Wat is je bougiekleur?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #776065

    buizerds
    Topic starter
    Berichten: 26

    Ik had er een 72 sproeier in gedaan om te testen. Maar met een 70 sproeier is de bougie mooier bruin. 72 neigt die naar zwart. Maar ik heb helaas geen filmpjes kunnen maken. Heb problemen met de achtervario. Daar is het schroefdraad van de moer en vario ral. Waardoor de vario in mijn frame en naaf aan het vreten was. Ik heb inmiddels een andere vario op de kop weten te tikken. Even wachten totdat die binnen is en dan zal ik  is weer kijken wat die doet. Of zal ik nou met een gewone poulie kijken wat die doet qau prestaties?

    #776078

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    De moer die je halfpoelies vasthoudt bedoel je denk ik? Niet meer mee verder rijden in dat geval.

    Na het vervangen van de achterkoppeling even kijken of de top nog steeds tegenvalt.

    #776104

    buizerds
    Topic starter
    Berichten: 26

    Denk de oorzaak te hebben gevonden. Heb net mijn cilinder gedemonteerd en nou zag ik dat flink had gelekt bij de pakkingen. En tot mijn grote schrik zag ik dat mijn nieuwe zuiger flink beschadigt is. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En kan ik deze zuiger nog gebruiken?  En cilinder?


    #776105

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Die is helaas warm gelopen. Maar lees hierboven ook spoeier 70 en dat is te klein voor een 46mm en 13/13 met malossi filter. Dit is een 43mm spoeier/afstelling.Jij zal een 74 a 76 nodig zijn.
    Zuiger is met fijn waterproof schuurpapier en wat liefde nog wel te redden en geef de cilinder daar dan ook meteen een lichte poets beurt mee.

    #776142

    buizerds
    Topic starter
    Berichten: 26

    Heb mijn zuiger en cilinder een beetje liefde gegeven. Kop en voetpakking met een beetje vloeibare pakking er tussen. Sproeier 74 in de carb heb gezet. En een andere vario set te hebben gemonteerd. Met 6,5 gram rollertjes, gele drukveer en blauwe trekveertjes op 100 mm schijven. Is dit het resultaat.

    1. https://youtu.be/SyV74YeYwsA
    2. https://youtu.be/ESS7pf3JVs0

    trekt super op. Top ligt over de 60 km. Niet exact kunnen meten.
    Mensen nog suggesties voor verbeteringen?

    mvg Ron

    #776146

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Dat zijn goede berichten:thumb
    Suggesties voor verbeteringen.
    1 – Andere bougie monteren, want deze bougie heeft een veel te grote/lange electrode.
    2 – Als je zelf je benzine mengt. Gooi er dan voortaan 25ml olie per liter bij ipv 20ml.
    Want je houd in het filmpje zo te horen wel van goed door rijden en dan kan de cilinder en zuiger deze 5ml extra goed gebruiken.

    #776157

    buizerds
    Topic starter
    Berichten: 26

    Dag speedbuxy,

    Bedankt voor de tips.

    Dat is een bougi met verlenge elektrode.
    En ik meng al 1:40.

    #776178

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    En goede olie! Smeer zeker met zoon opgejtoend blok met goede olie!

    Castrol RS/TTS
    Shell volsyntheet
    Iets in die richting

    #776179

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Vanwaar de keuze voor een bougie met verlengde elektrode?

    Zoals buxy al zegt, gewoon een bougie met normale elektrode afstand gebruiken.

    #776235

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Check ook eens of de cilinder en kop wel vlak zijn, Polini levert zijn producten graag af fabriek krom af en dat kan best de reden zijn van je valse lucht probleem. Dit los je niet op met wat vloeibare pakking en zal leiden tot dit soort warmloop problemen.

    Dus eerst checken op de spiegel en indien nodig vlakken.

    #776244

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Boegie

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.