Nick’s perso

Home Forums Mijn brommers Projecten Nick’s perso

Dit onderwerp bevat 65 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door si-sovrano 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
  • Gebruiker

Florian
    Moderator

Lekker bezig Nick! Goed spul heb je liggen.

si-sovrano
    Donateur

vandaag voor het eerst mijn kick reedvalve met big deps aan het lopen gekregen,  dit weekend maar eens kijken of ik hem beter afgesteld krijg maar het begin is er en ben er nu al redelijk tevreden mee!

let niet op alles wat nog loshangt en hoe ik gas geef. dit wordt dit weekend allemaal juist gemonteerd 🤣

Probleem'n ? Poar Neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.

Crullie
    Donateur

Jaja de eerste pruttel meters zijn er :thumb

Tickling Barn -->

AA-T
    Sleutelbeheerder

Heerlijk gevoel, de eerste keer dat je je nieuwe blokje start :mrgreen:
    Succes met het afstellen en de rest.

si-sovrano
    Donateur

helaas is het kick rv blokje er weer onderweg, deze heb ik opgestuurd naar de brandweer om hem na te laten kijken en af te laten stellen. dit wou mij helaas zelf niet lukken.

dus in de tussentijd dacht ik de zwart rode citta maar weer voorzien van een blokje..

ik dacht dat het wel mee zou vallen om deze weer rijdend te krijgen. dat viel het gelukkig ook. alleen toen kwam de uitlaat .🙈 het blijkt dat hier een 23.5 mm uitlaatpoort onderzit waar ik niet aan heb gedacht. 
    ondanks dat ik genoeg keuze heb zit er geen enkele uitlaat bij welke een 23.5 flens heeft..

Gelukkig heeft ridingsolo nog een proma cc liggen met een 23.5 flens. even wachten tot ik die ontvangen heb, en dan kan ik eindelijk weer rijden !

si-sovrano
    Donateur

Ondertussen is het kick reedvalve blokje met big deps afgesteld door de brandweer. hij klinkt erg goed al zeg ik het zelf.

Ook heb ik een nieuw setje spullen overgenomen en ontvangen om een nieuw blokje in elkaar te zetten:

Het wordt voor mijn gevoel wel een geinige setup.

– 41mm malossi ipermatic replica
    – Malossi reedvalve carters elek ontsteking, carters worden bewerkt op cilinder.
    – Mazzuchelli volronde krukas
    – 19 of 21 mm carb. (21 is te groot gok ik)
    – vario 90mm met 1:9 vertanding
    -Gianelly hyper racing? of een proma gun/cannon. is nog een twijfel geval tips zijn welkom.

binnenkort volgt er wel weer een update

AA-T
    Sleutelbeheerder

Mooie vooruitgang, dus binnenkort weer lekker touren 🙂 Ook zeker weer een mooie aanwinst!

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Dat spruitstuk ziet er niet origineel uit. Of is dat van een nieuwe lichting? Kan je eens een fototje van de voor- en achterkant maken?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

zevenenergie
    Bijdrager

Het is huisvlijt. Zie pagina 5 uit mijn perso: https://vespa-ciao.nl/forums/topic/de-knutsels-van-zevenenergie/page/5

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind.
    Mijn knutsel perso.

si-sovrano
    Donateur

deze set inderdaad overgenomen van @zevenenergie. zelf wist ik ook niet dat het spruitstuk  zelf gegoten is door hem. nogmaals mooi staaltje werk 👍

si-sovrano
    Donateur

Vandaag een citta erbij opgehaald. het was wel even een stukje rijden, maar het was het waard!

deze mooie funny is het geworden:

helemaal standaard, en met mij erop goed voor maar liefst 21km/u..

voor de rest nog een evolution engine gekocht, deze wordt voorzien van een 46mm fabrizi met 28mm uitlaatpoort. en ook nog een setje berini carters met ontsteking, welke wordt voorzien van een 50cc eurocilindro.

het project met de 41 ipermatic staat een beetje stil aangezien het carters uit 2010 zijn deze hebben nogal een beetje problemen met de passing van de krukaslagers. hier is florian momenteel mee bezig.

binnenkort wel weer een update.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Mooie aanwinsten en een paar leuke blokjes in de maak :thumb

si-sovrano
    Donateur

Na een paar dagen te hebben gereden toch maar besloten er een ander uitlaatje er onder te plaatsen. zat te twijfelen welke, en uiteindelijk gekozen voor een nieuwe gianelli record. persoonlijk vindt hem lekker oldschool staan. en de topsnelheid is nu toch gestegen naar een mooie 33 kmu.

zevenenergie
    Bijdrager

Hij lijkt wel nieuw.:thumb

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind.
    Mijn knutsel perso.

si-sovrano
    Donateur

op de foto lijkt dat wel zo, maar in het echt heeft hij toch wel wat minpuntjes qua lak en kapwerk. Maar dit is nog het originele lakwerk dus dat heeft ook wel wat 🙂 voor de rest zijn er een paar delen opnieuw gecoat en de voorvorkhoezen zijn nieuw.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.