Mijn super bravo

Home Forums Perso’s Projecten Mijn super bravo

This topic contains 51 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Superbrabor 5 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
  • #780112

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Screenshot_20181102-071511Dag allemaal!
    Ben hier redelijk nieuw. Dit is mijn enige piaggio, maar wel direct een coole vind ik 😁
    Kheb em helemaal origineel kunnen kopen voor weinig. Dus was er geld om te tunen!! 🤔 Via Jasper heb ik mijn blokje naar javad gestuurd, die heeft de revisie gedaan, een malossi 74cc geïnstalleerd, samen met het nodige tunen van de krukas en de poorten . Tevens zit er een gianelli fire op en een vario van polini. En natuurlijk de 13mm sha dellorto met malossi filter. Remmen zijn ook van polini. Het koppelingshuis word nog vervangen door een iets steviger type 🤣

    Nu, voor diegene dat ervaring hebben met deze setup, of ongeveer zoiets, kunnen jullie mij helpen ivm met afstelling?? Pls 🤗 deze moet toch 80 per uur kunnen? Voorlopig geraak ik maar aan 70…

    Wat ik heb om mee te spelen:
    Vario gewichten van 5.5, 6, 6.5, 7, 8.5 en 10gr
    Gele drukveer van malossi en de blauwe en groene van polini.
    Trekveertjes van malossi en polini
    Aantal sproeiers voor de dellorto

    Momenteel rijd ik met gewichtjes van 10, de gele drukveer en de gele trekveren van malossi. Hij gaat 70,trekt leuk vanuit stilstand, maar trekt moeilijk door en geraakt niet aan top toeren denkik.

    Alle hulp welkom!

    Thx

    #780114

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Welkom, Mooie super bravo die aan het zadel te zien nog niet veel kms heeft gemaakt:thumb

    Qua vario ben ik niet een expert op Vespa gebied. Maar weet wel dat 10gram teveel van het goede is.
    Ik zou dit eerst eens verlagen naar een 6 a 7 gram. Wellicht dat je hier ook nog wat winst mee pakt qua snelheid.

    Maar misschien ook niet. Want met 70 zit je wel redelijk in de buurt van wat z,on setup doet.
    Ik rijd bv een 43mm Polini kit racing op Polini evo carters en een Leo sp uitlaat en ik rijd ook krap aan 70.

    #780116

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Damn, dat zou toch niet mogen 🤣🤣

    Dat wordt veel geld voor weinig snelheid dan. Ik ging idd de gewichten eens verlagen.

    #780121

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Dit moet best hard kunnen lopen indd, maar…
    Sommige uitlaten zullen het niet perfect doen op deze cilinder, ik heb zelf met een city power gereden op een rv blok en dat haalde een dikke 85 met 9250 toeren.
    Dus qua vario zul je zeker die kant op moeten gaan met die uitlaat

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #780122

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Welke kant bedoel je? Want er valt nog veel te proberen met vario en koppeling denkik. Anders een andere uitlaat die hoogtoeriger is zeker?

    #780125

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Zou die 6.5 of 7 grams eens proberen, heb je er al een andere drukveer in je koppeling?
    Wat voor overbrenging heb je? 1 op 10,5 of 1 op 11,5? (de meest voorkomende)
    Ook is het van belang dat de snaar in ruststand niet te diep tussen je schijven ligt (even schuiven met je blok) ikzelf hanteer altijd dat de snaar ca. 2 mm buiten de schijven valt.

    #780126

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Hey Jelle, ik zal die gewichten eens proberen.ik heb de gele malossi drukveer met gele trekveertjes steken. Ik heb idd de 11.5 overbrenging.

    Ik heb al veel liggen sukkelen met de riem. Er ligt een 1050 op, maar die ligt juist in de schijven, heb idd eens gehoord dat die ong 1mm erbuite moet vallen. Heb al een 1086 geprobeerd maar die is te lang ook al staat de motor helemaal vooraan…

    #780127

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Zou ook eens gaan zoeken naar 10.5 vertanding en dat in combi met 90 schijven. Dan haal je de 80 wel hoor.

    #780131

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Dus ander klok en andere koppeling?
    Pfff ik vind dat zo ook zou moete lukke… Heeft me nu al zoveel gekost…

    #780161

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Of te ruil aanbieden hier op het forum zijn altijd wel mensen die liever wat zachter willen gaan en alleen hard optrekken.

    #780402

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Ok ik heb wat kunnen aanpasse. Mijn mengverhouding was wa te vettig, loopt nu mooi met sproeier 80. Ik heb overbrenging 10,5 ipv 11,5. Eigelijk zou die dus wel 80 moete kunnen halen. Heb al vanalle gewichtjes gebruikt, met 10gr haal ik 72 😤
    Moet ik hoger gaan? Want hij trekt alleen goed vanaf stilstand. De weg naar de top is moeilijk, heeft ie het moeilijk mee…

    #780404

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    6,5 of 7 grams rollen al geprobeerd zoals @speedbuxy zei ? 10 lijkt me erg aan de zware kant..

    #780408

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Me rolletjes van 7gr geraakt em nog ni aan 60kph

    #780418

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Denk met deze uitlaat dat hij echt toeren nodig heeft. Kan je eens 5 gram proberen? Je rijdt met een gele drukveer?

    Heb je nog andere uitlaten om mee te spelen?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #780419

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Heb er juist een proma cc onder gezet. Tecno versie.
    Ja ik kan 5gr doen maar dan haalt ie de 60 nog niet eens.
    Idd de gele malossi drukveer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.