Mijn super bravo

Home Forums Perso’s Projecten Mijn super bravo

This topic contains 51 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Superbrabor 5 years, 3 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
  • #780595

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    “mijn ervaring is dat dit de slechtste presterende 75cc cilinder is namelijk. (vergeleken met pinasco black&silver, polini, malossi deps, athena)”

    Hoe bedoel je dat Jelle? De mijne is niet bewerkt, alleen de krukastiming is veranderd,  en trekt goed en heeft een hoge top ( 85 gps, plat er op )
    Geloof niet dat je nog veel sneller kunt als ik een andere cilinder monteer denk je wel?

    #780599

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Andere 75cc cilinders hebben meer power onderin of kunnen meer toeren maken. En meer toeren is toch echt sneller of meer power onderin is zwaardere overbrenging dus ook harder.
    Daarom dus…

    #780601

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    Welke cilinder zou je me aanraden? Sneller is altijd beter natuurlijk 😉

    #780642

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Pinasco black (licht bewerkt) 46mm, en als het budget wat minder is de DR evo 43mm . En sneller is niet altijd beter, maar wel leuker.
    Net zoals harder optrekken leuker is en dat is het probleem van de malossi die doet het beide niet super.

    Maar je krukas en inlaat (met deze timing) kunnen niet de reden zijn dat je niet zo hard gaat.
    Denk toch echt of lekkage bij de aansluiting cilinder/carter of keerringetje.
    Heb je het blok onder je brommer weg, dan even je uitlaatpoort dichthouden en op je inlaat blazen. 

    #782146

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Duuuus, Change of plans!

    Heb een dr65 gekocht, hop in een ander blokje. Inlaat en kruk zijn gefreesd. Kan iemand mij een basismap aanraden?
    Tis dus nog met 13mm sha, vario en 10.5:1

    Ik dacht aan 6a7gr gewichtjes, de blauwe drukveer van polini, en trekveren weet ik nog ni (zitte gele malossi in nu).
    Sproeier maat?

    Tips and tricks welkom.

    #782165

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2443

    Wat bedoel je met een basismap?

    Gewicht van de rolletjes vind ik altijd een beetje lastig in te schatten, maar denk dat je met 6 a 7 gram aardig in de goede richting zit.

    Sproeier zal ergens rond/tussen de 64-70 liggen. Dit is ook sterk afhankelijk van de uitlaat, een citypower heeft een kleinere sproeier nodig als een expansie. Zie ook onze sproeierdatabase voor raad.

    #782166

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Ik bedoel idd gwn of iemand mij al op de goeie weg kan helpen met gewichten, drukveer, trekveer, sproeier…

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.