Mijn super bravo

Home Forums Perso’s Projecten Mijn super bravo

This topic contains 51 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Superbrabor 5 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
  • 1
    #780423

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    Vindt ik wel apart, met mijn super bravo met een 41mm rijdt ik momenteel met 4.5 grams rollen, en 1:10,5 vertanding. Nu dan wel met een doria koppeling. Maar voorheen met een std achterkoppeling reed ik met 5,5 grams rollen..

    #780424

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Ja ik vond het heel raar. Het is mijn 1ste vario brommer. Ik hen een polini vario. Koppeling vanachter is een origineel stuk, met gele trekveren, gele drukveer en cnc gefreesde behuizing.

    Dit moet toch hard kunnen…

    #780426

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    Maar de cilinder is een 46,5 malossi ? Of een 43mm ?

    #780427

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    46,5 ja. 74cc

    #780431

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Ook doet die soms raar onderin. Als hij ff stationair draait verzuipt hij een beetje. Dan ziet de bougie zwart. Als ik wegrij moet hij precies een teveel aan benzine wegwerken, dat kan soms wel 100m duren. Na een klein ritje ziet de bougie mooi bruin…

    #780436

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Ik zou is de orginele druk veer er is in doen , kijken wat die doet en dan kun je best zware rollen erin doen. Door de 13/13 is de power best beperkt.
    Florian heeft laatst mij ogen geopend in dit gene, 13/13 heeft naar mij idee gewoon een beperking qua power.

    #780439

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Ik zal eens proberen met de originele drukveer (polini veren heb ik ook).

    Ik begrijp dat een 13mm niet heel goe is, ma men zei dat genoeg was. Het maakt wsl niets uit als ik er een 15mm sha opzet? Wegens de inlaat?

    #780441

    dennis84
    Bijdrager
    Berichten: 53

    Hmm ondanks dat ik je niet bij je probleem kan helpen: wel een hele mooie Super Bravo!

    #780442

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Danku, dat is em idd…

    #780444

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Sproeier 80 is behoorlijk groot voor een 13/13, zou eerder voor 74/75 gaan incl de malossi filter.

    Maar het blokje is getuned, lees ik.
    Weet je ook de maten van het inlaat traject en de timing.van de krukas?
    Kan zijn dat daar het probleem zit of het probleem zit in valse lucht (meestal keerring)
    Dit ook vanwege de grote sproeier en de rest van je verhaal.

    #780445

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Javad heeft dit gedaan, weet niet of ik hem kan taggen. Keerringen zijn nieuw dus zou ok moeten zijn?

    #780452

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik wil het hier toch even opnemen voor de 13/13. Want mijn persoonlijk hoogst gedraaide score (2kw) met een 43mm Eurocilindro was met een speedengine en 13/13 en dit deed qua kracht ook beslist niet onder aan de evo carters met 19mm.
    Ook Jelle loopt met een 13/13 en speedengine en 43dr bijna even snel als een 47mm deps/reedvalve blok.
    Dus de 13/13 is zeker niet jouw probleem waarom je niet zo snel wil/gaat.
    Is je achterkoppeling nog wel vers of fris en dat niet bv de bronzen bus in de schijven slecht is en daardoor erg zwaar gaat?

    #780455

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Dan blijkt dat het niet te zijn haha 😉 , maar dat is dan een goed in elkaar gezet blok die van buxy of Jelle. Als de koppeling niet goed is kom je zo achter door is een orginele drukveer te proberen , ik zou dat als eerst is proberen om dingen uit te sluiten.

    #780461

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 50

    Achterkoppeling heeft nieuwe segmenten. Voel toch niets stroef.

    Zal vanavond de originele drukveer proberen

    #780476

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Rij met dezelfde cilinder op een SpeedEngine, 16mm SHA, Gianelli citypuffer en vario 1:10,5 @ 6.5 gram ook net krap aan 70. Met een expansie-uitlaat zullen we allebei makkelijker een hogere top halen maar 70 mag beschouwd worden als redelijk netjes.

    Zelf kan ik makkelijk nog een gram lichtere rollen gebruiken voor wat meer trekkracht en snelheid. Heb echter bewust voor te zware rollen gekozen omdat dit rustiger rijdt (en dat wel zo lekker is in de stad/met tourtjes). Het feit dat jij mega zware rollen nodig hebt duidt volgens mij juist op een ander probleem in de afstelling van het blok zelf of bijvoorbeeld valse lucht. Of zoals Jelle aanhaalt in de timingen.

    Je kan Javad taggen door @javad te typen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.