Mijn super bravo

Home Forums Mijn brommers Projecten Mijn super bravo

Dit onderwerp bevat 48 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Jelle 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
  • #780504

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 35

    Ik zal dan maar eens checken op valse lucht.
    De bougie wordt zwart bij stationair draaien (na een dikke minuut)  En is mooi bruin na een rit. Vind het raar dat dit zo schommelt.

    Vind het zeeeer raar dat een 74cc maar 70kph zou halen, dan heb ik al veel teveel geld in die bravo gestoken.
    Als ik kijk naar hoe mijn puch maxis gaan met een 70 airsal… Ik dacht een vario brommer zal wel knallen.
    Welja, hij rijdt wel leuk hoor, maar tis toch wreed spijtig. 😣

    Mss doet een malossi vertanding wat, maar dat is weer 170€

    #780505

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 35

    Ik heb gisteren de gele drukveer vervangen door de originele. Top was ongeveer hetzelfde maar hij geraakte er vlotter. Met 10gr gewichten.

    Zal ik eens met minder. Gewicht proberen?

    #780507

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5214

    Malo vertanding is te zwaar voor jouw setup en 16 inch wielen.

    Ik verwacht toch echt valse lucht of verkeerde timing van de krukas.

    #780508

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 35

    Waaaaaaat? Dat gaat van ook al niet???
    Hoe time je de krukas?

    #780514

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 472

    Deo test al gedaan ??

    #780515

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 35

    Alleen op carbu.
    Zal vanavond mss nog eens kijken. Maar gaat alleen voor carbu, cilinder en kickstart keerring. Zal daar mee beginnen. Mss dat hij op hogere toeren ergens aanzuigt

    #780518

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2177

    Mwah, Malossi vertanding moet wel lukken toch.. Oké zo lang Superbrabor z’n blokje niet lekker optrekt om wat voor reden dan ook moet hij er ook niet aan beginnen.

    Deo test werkt ook wel voor het carter zelf. Als je de deo test doet, besteed dan in ieder geval iets meer aandacht aan de voetpakking. Ter plaatse van de main spoelpoort bij het kleine carterhelft heeft deze cilinder erg weinig vlees om goed af te sluiten.

    Een krukas time je met een frees 😆 En aangezien je blokje is getuned vroeg Jelle hier ook naar. Bij motorische how to’s is hier wel wat over te vinden mocht het je interesseren.

    Puch en Vespa is niet echt met elkaar te vergelijken. Bij Puch is er veel meer ruimte voor dikke spoelpoorten in zowel het carter als de cilinder. Bij Vespa is dit allemaal erg beperkt met als gevolg ook gewoon minder vermogen.
    Tevens hebben onze meeste 70 en 80cc’s nagenoeg dezelfde topsnelheid. De 80cc heeft daarentegen wel veel meer beukpower (waar het bij jou helaas aan lijkt te ontbreken).

    #780520

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 35

    Er is 2mm lang beide kanten afgehaald. Weet verder niet wat dat aan de timing doen…

    IMG-20180929-WA0001

    #780521

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 35

    @aa-t heb jij soms je krukas gefreesd voor de malossi cilinder?

    #780543

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5214

    Heb je ook een foto van de binnenkant van je inlaat? Zodat we kunnen zien hoe groot je inlaatvlak is.

    Hij kan ook lekken bij je cilinder/carter aansluiting. Bij mij pastde 46,5mm malossi niet op standaard (aangepast) carter, spoelpoort viel buiten het pasvlak op het carter.

    Overigens moet je ook niet teveel van deze cilinder verwachten, mijn ervaring is dat dit de slechtste presterende 75cc cilinder is namelijk. (vergeleken met pinasco black&silver, polini, malossi deps, athena)

    #780556

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2177

    @aa-t heb jij soms je krukas gefreesd voor de malossi cilinder?

    Ik heb de krukas een beetje later laten sluiten. Omdat ik heb een snor krukas gebruik in een Speed Engine gaat hij al heel vroeg open. Verder de poorten iets bewerkt (zonder de timing te veranderen).

    #780558

    coda
    Donateur
    Berichten: 626

    Ik heb dezelfde set-up als jij, alleen met een 16/16 carb.
    ArvidW heeft voor mij eens de ideale timing van de krukas berekend in combinatie met deze malossi cilinder.
    Ik zal morgen eens kijken of ik de tekening van hem nog heb, daar staat op hoeveel er weg gehaald moest worden ( bij een bromkruk )
    De mijne verzuipt trouwens ook als je hem even stationair laat draaien en daarna weg rijdt, als ie dan op toeren komt is het weer snel over.
    Ik kan hier goed mee leven en rijdt de eerste meters met kwart gas weg, met kleinere sproeiers of carburateur is dit wel te verhelpen maar dan rijdt hij niet zo snel dus ik vind het wel best zo.
    Ik rijd wel met poelie en dat gaat toch met weinig moeite snel, heb ook met vario gereden maar kreeg het nooit ideaal afgesteld. .

    #780572

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 35

    @jelle
    IMG-20180929-WA0005
    Wel kut dat dit de slechtste cilinder is 😅
    Bedoel te dan qua poorten? Want dit kan nog aangepast worden he…

    @coda rij je dan met 16/16 op de carter inlaat? Of rij je met rv en zij inlaat ofzo?

    #780593

    coda
    Donateur
    Berichten: 626

    Nee, carb zit gewoon achterop, met zo’n verloopstukje zodat hij iets schuin zit anders past een 16/16 niet.

    https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs-vespa-ciao/spruitstuk-vespa-speedengine-16-16-15-15-zilver.html

    #780594

    Superbrabor
    Topic starter
    Berichten: 35

    Maar inlaat is maar 13mm dan?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.