Collectie van Martino

Home Forums Perso’s Collecties Collectie van Martino

This topic contains 364 reacties, has 75 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 2 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 365)
  • Gebruiker
  • #497676

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Martino :
    Ik dacht dus juist dat chroom beter tegen pekel en herfsttroep bestendig is dan normale lak,

    Daar doelde ik ook op.
    Slechte winter + chroom = 100% save

    #497659

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    uitlaat past zeer mooi erbij 😀

    mag je echt wel op gezien worden :lol

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #497632

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Vandaag kwam FrankP even langs, maar niet met lege handen.

    Hij heeft een 3d print kopie gemaak van een membraan voor de ATG kit.
    Ik had een nog niet compleet setje welke nu weer in orde is. Topie Frank :thumb

    #497633

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    mooi dat je tevreden bent. Nu hopen dat hij binnenkort ook echt aan het werk mag. #ATGpower

    #497850

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Tevreden ben ik zeker. Loop nu toevallig wel tegen volgend spruitstuk aan welke verdacht veel lijkt op degene die bij de ATG gebruikt wordt.
    Link JMPB

    #497851

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    Teveel om verdacht te zijn. Dit moet gewoon het zelfde membraan zijn. Daarbij komt het een Athena is.

    #497852

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 846

    Ik heb hier zon membraan liggen, ik kan evt de maten wel even doorgeven straks!

    Edit:

    4,4cm x 4.6cm

    Gaten 3.8cm hart tot hart.

    En van het hart van het ronde gat tot max uiteinde van het ovaal is 3.8cm max en min 3 cm minimaal.

    Hoogte van het membraan, dus hoediep hij in het huis valt is 4.1cm

    Tis altied moar eem!
    #497855

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    dan is hij mogelijk toch anders, dit zijn de maten van de ATG(bijna een exacte kopie):

    Daarbij komt dat hij 3,6mm dik is

    #495782

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Zijn de chroom kleurige buitenkabels niks voor jouw ciao Maarten?

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #495780

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Zou hem wel goed staan:thumb als je mij vraagt.

    #497857

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    @ Tonni & Buxy; Ik heb hier wel overnagedacht, maar vind het juist niet staan zonder bijvoorbeeld zwart stuurschuim. Het teveel chroom kan ook kitscherig overkomen. Op mijn ander zwart/chroom Ciao heb ik wel chroomkabels trouwens, maar dan wel weer zwart stuurschuim.

    @Arvid & Frank; Misschien een meetfoutje gemaakt ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijk Athena membraam niet zal passen. Zelfs de aparte hoekjes komen overeen. Ik ga overigens gewoon het geprinte membraan gebruiken.

    #497858

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    Martino :

    @Arvid & Frank; Misschien een meetfoutje gemaakt ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijk Athena membraam niet zal passen. Zelfs de aparte hoekjes komen overeen. Ik ga overigens gewoon het geprinte membraan gebruiken.

    Dat vermoed ik ook. De buiten maten zijn het zelfde en als je kijkt naar mijn tekening en die foto van jmpb lijken de gaten gewoon op de zelfde plaats tezitten.

    Ben verder erg nieuwsgierig of hoe het (geprinte) membraan het gaat doen!

    #724342

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Gezien de andere opzet van een “perso” op het nieuwe forum, zal ik deze omdopen tot mijn collectie. Zal een mod deze daarom ook kunnen verplaatsen? Ik houd mijn thema brommers black chrome in deze collectie en zal andere brommers of projecten elders aanmaken.

    Gezien ik ook vooral verzamel zal ik hier mijn collectie onderdelen posten. Ik wilde mijn Athena onderdelen altijd nog eens uitbreiden, maar gezien de 43mm en 46mm cilinders vooral problemen ondervonden met klemmen van de zuigers had ik dit nog nooit gedaan. Nu zijn er nieuwe badges van deze cilinders uit gekomen en heb deze daarom maar besteld.

    De foto hierboven de 43mm en 46mm cilinders plus een Athena racekrukas in hun nieuwe doosjes.

    Nu zal ik alleen nog een 38,4mm Athena willen aanschaffen om de serie compleet te maken. Als eerste heb ik beide cilinders eens bekeken en de zuiger zonder veren hierin geprobeerd. Helaas ook deze nieuwe cilinders klemmen al dan niet lichter dan de oude.

    Opmerkelijk is dat de krukas van Athena in Portugal is gemaakt en de cilinders uit Italië komen. Waar ik dacht dat het juist om een Spaans merk ging en bijvoorbeeld ook het merk Eurocilindro heeft overgenomen. Op de doosjes staan ook de productiedata van de onderdelen.

    43mm 2017-06-17

    46mm 2017-11-09

    krukas 2017-12-14

    #724365

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Spijtig te horen dat ook deze nieuwe lichting weer klemt. Vooral die 43 mm zou tegen deze tijd gewoon uit een nieuwe mal moeten komen als Athena onze klachten serieus genomen zou hebben.

    Wel een mooie toevoeging voor op de plank natuurlijk, al is een 2e handse zonder klemmend hemd in mijn ogen meer waard dan een klemmende nieuwe,..

    En die krukas is interessant, hoe is die getimed? Race of standaard?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #724374

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    Heb je ondertussen de vitrine al eens gevuld? Ben erg benieuwd naar het resultaat;)

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 365)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.