‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, heeft 416 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 1 jaar, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker

Fredzzz
    Topic starter

Voor kleine vragen zoals:
    hoeveel inch is een ciao wiel?
    waar kan ik dit en dat het beste kopen?
    hoeveel volt geeft een Vespa blok?
    past deze velg onder deze brommer?
    en 1903054285093 andere vragen…

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

een brommervertanding van een ciao is het zelfde wat in een standaard citta zit, citta heeft dus standaard brommervertanding. dit is om de snelheid te compenseren omdat citta van die ielie-pielie-wielie-kleine wieletjes hebt 😛 (had ik ff zin om te zeggen)

malossi vertanding voor vario (100 euro) zal misschien wel in een klok passen, moet je wel snornaaf hebben maar je schiet er nix mee op. omdat deze zwaarder is als een brommervertanding schiet je er NIKS mee op voor poelie.

Alleen bij vario zal t veel (10-20 km ?) schelen niet in een poelie aandrijving

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

cor hamstra is een domme fries 😛

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Fredzzz
    Topic starter

boeren!

hansieb
    Moderator

Herr FlicK :
    cor hamstra is een domme fries 😛

Laten we niet over cor kut hamstra beginnen, afzetter 1e klas en fred je zou beter moeten weten dan de shops hier in grunn kut zijn.

Cor hamstra 150 euro voor een 70dr 2ehands met uitgeveilde carters ! 125 euro voor speedengine! Ben ook in friesland geweest bij hun shop samen met een maat om voor ciao te kijken, JA we hebben veel ciaos staan komen we daar na 2.5 uur reizen 4 ciaos VOOR 700 euro ELK!!!!!. Ook wezen kijken voor een scooter 1900 euro voor 1 met 12.000 op de teller, echt pure afzetterij.

Fred ze willen je een poot uitdraaien op verschillende manieren, kom maar langs ik weet het niet, ja dat past wel hoor en dan past het niet!

Je moet er maar net terecht komen mijne komt bij ARIES bikeshop in delfzijl. Aerox uit 2004 jaguar met 350 km op de teller voor 1999 euro 🙂

Fredzzz
    Topic starter

ok, maar goed…

je moet je spullen ERGENS vandaan halen he…
    alleen zijn brommer zaken soms zoooooo dom…

ik vraag bij die nazies van luytink voor een pakking set enzo voor SPEED ENGINE, die kerel geeft me een van een evo blok…(neej dat verschil zie je niet direct, ik dacht dat het wel klopt enzo, maar goed)

iaccaloco
    Bijdrager

Fredzzz :“………….past de malossi vertanding ook op een citta met poelie (dus GEEN vario)?………”

Waarom zou je dát nou in godsnaam willen?

Om de toeren kwijt te raken ofzo?

Dan doe je er een kleinere poelie op!

Òf, nog veel beter, een Belgenkoppeling….

En, buiten dat, NEE! ’t past niet, en heb ook geen kut nut!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Fredzzz
    Topic starter

whaha goed dat wou ik dus weten…thanxs

Fredzzz
    Topic starter

was er geen 15/15 carb (van een thomos ofzo?) die op een speed engine paste?

en heeft iemand hier ervaring mee?

AA-T
    Sleutelbeheerder

Hierbij doop ik dit topic om in: Fredzzz “kleine vragen topic” :P:P
    Heb der zelf nog nooit van gehoord dat er een 15/15 is van een tomos die op speedengine past, maar als je een beetje handig doet ken je elke carb. derop krijgen dmv. een verloopstukje, zolang je der maar op let dat je je inlaat niet verlengt.. (lijkt me niet geweldig als je benzine een langere weg moet afleggen, weet niet of het effect heeft maar toch..) 2 ideeën zouden kunnen zijn:
    1. aangezien je je inlaat van je speedengine ken vervangen.. zou je bijvoorbeeld een plaatje kunnen kopen.. een gat derin boren van gewenste grootte (jou geval dus 15mm) en der een klein stukje buis op lassen (van 15mm..), 2 kleine gaatjes voor je schroeven waarmee je je inlaat bevestigd, ff een gepiel en gepruts.. maar t lijkt me niet onmogelijk.. zolang t maar wel 100% goed is afgedicht
    2.Toen ik mn brommer kocht zat der een plastic buisje om mn carb. geschoven, zoek het buisje van de juiste dikte schuif die derom, en je zou der een dikkere carb. op kwijt moeten kunnen.. enigste nadeel is alleen dat je inlaat dezelfde diameter behoud..

en dan heb ik ook nog 2 vraagjes..
    1. wat schiet je ermee op door het plaatsen van een grotere carb wat je niet kan bereiken door het plaatsen van een grotere sproeier? (meer kracht bij het inspuiten ofzo?)
    2. waarom zou je in godsnaam ooit iets van een tomos op je brommer zetten, die dingen zijn egt.. tjah.. niet geweldig.. :O_o vraag maar aan hans 😛

Fredzzz
    Topic starter

dan koop je toch een nieuwe 15/15 die gemaakt is voor thomos, en je zet hem om voor op je speed engine,
    ik weet het dus ook niet 100% dus vraag ik het he

iaccaloco
    Bijdrager

Het zou wel kunnen, maar is bijna niet merkbaar, dit omdat je inlaat max. 13mm is………

Ciao’s hebben er sowieso al bijna geen ruimte voor, maar als je ’t bijv. op een SÍ doet kan ’t wél…

De SÍ heeft zo’n beetje de grootste ruimte achter het luchtfilter van alle Vespa’s……

Maar goode, je vraag is beantwoord, ’t zou makkelijk kunnen, spruitstukkie lassen is ’t probleem niet lijkt mij….

Maar hij gaat er dus iets meer door zuipen(zuipe? dat doen Amerikaanse Auto’s! :yes), en ’t snelheids/optrekverschil is te verwaarlozen….!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Edjuh
    Bijdrager

Vraagje: mijn nieuwe blokkie heeft geen flapje voor het aardestekkertje: kan ik de stekker gewoon op het blok(of een stalen boutje?) plakken met tape of is dat niet verstandig?

Vespaflappie
    Bijdrager

Gene enkel probleem; vaak genoeg gedaan:P

heeft je evo elek onstek of cp?

Fredzzz
    Topic starter

zou het vet zijn om hier een soort contest te hebben over de…mooiste/vetste brommer? (zoals op cittaforum…)

dan kunnen de kijkers stemmen en…jah dan heb je een winaar he…
    wat vinden jullie?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.