‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, heeft 416 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 1 jaar, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 12,406 tot 12,420 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker

SpeedDemon
    Bijdrager

Maar je zou een te kleine verbrandingsruimte kunnen krijgen en dat is goed voor de compressie maar slecht voor de temperatuur. Malossi kopje zou beter zijn en zeker voor de randen van je zuiger. Kijk ik weet niet waar je voor wil gaan wil je meer trekkracht of meer toeren etc etc. Meestal is een hogere compressie alleen leuk in het begin (lage toeren) maar in de hogere regionen van het toerental bereik kan een te hoge compressie je zuiger gaan afremmen bij het stijgen en zo een minder hoog toerental aankunnen. 20% van het slagvolume moet de inhoud zijn van je verbandingsruimte (info uit de cross)

frf
    Bijdrager

Ik wil gewoon wat meer trekkracht maar ga zo wel met vario rijden kan dat geen kwaad ?

SpeedDemon
    Bijdrager

Met vario zou ik eigenlijk willen overwegen om die 50 DR te gebruiken en dan alleen de inlaat en de spoelpoorten vijlen. Je gaat dan 55/60 met een gruwelijke hoop trekkracht (door die vario). Ik zou persoonlijk ook niet met de orginele 50 kop gaan rijden op een 70cc.

gido-vespa

ik zat te zoeken wat de beste en snelte cilinder (70cc) was.
    ik heb al gezogt bij tuning enz. maar ik denk toch de 70cc polini W-poort.
    dus mij vraag is even voor de zekerheid om even te weten wat voor 70cc de beste en snelste is.
    wat is de snelste en beste 70cc ????

Crullie
    Donateur

@ Gido Vespa, een DR cilinder Is een goed en snel cilindertje net zo snel als de Polini maar wel goedkoper en zeer betrouwbaar.

TICKLING BARN

Jelle
    Moderator

volgens mij is de DR evo zelfs sneller dan de normale 43mm polini:!

gido-vespa

dus de DR evo is sneller

leon ciao
    Bijdrager

de beste/snellste zou ik eerder voor de 42mm alu gaan, ook al is dit geen ’70cc’ maar ’60cc’ 😉

edit : dpeeddemon, op 70cc kun je gewoon met 50cc kop rijden, verschil is nihiel. [amper verschil] , ik heb ook dr hd kop en verschillen met een 50cc kop heb ik net niks van gemaakt 😉

Jelle
    Moderator

Tja de 42mm alu van polini of pinasco, zijn 2 hele snelle cilindertjes en een heel klein beetje sneller dan de DR evo 43mm.

maar de prijs van de DR evo is gewoon super gunstig, voor zo’n top cilinder….

leon ciao
    Bijdrager

ja voor de prijs van de 42 pinasco alu heb je 2 dr evo cilindertjes :!

Clint
    Bijdrager

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3075 Is dit de 65 DR EVO of gewoon standaard? Is dit een goede cilinder?

leon ciao
    Bijdrager

dit is de 43mm DR EVO ja, goede cilinder, heb hem zelf ook erop en ben er erg tevreden over :thumb
    zeker eentje om aan te raden, lees eigenlijk ook alleen maar positieve dingen over deze cilinder 🙂

Martijnvanheerde
    Donateur

Gewone DR wordt niet meer nieuw verkocht.

TimoO_
    Donateur

dat is de DR Evo, goeie cilinder

Clint
    Bijdrager

Oké, want ik ben zat te denken aan een nieuwe uitlaat. Maar voor een paar tientjes meer heb ik een nieuwe en snellere cilinder. Waar ik denk ik toch meer aan zal hebben.

15 berichten aan het bekijken - 12,406 tot 12,420 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.