‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, heeft 416 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 1 jaar, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 12,406 tot 12,420 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #129899

    SpeedDemon
    Bijdrager
    Berichten: 854

    Maar je zou een te kleine verbrandingsruimte kunnen krijgen en dat is goed voor de compressie maar slecht voor de temperatuur. Malossi kopje zou beter zijn en zeker voor de randen van je zuiger. Kijk ik weet niet waar je voor wil gaan wil je meer trekkracht of meer toeren etc etc. Meestal is een hogere compressie alleen leuk in het begin (lage toeren) maar in de hogere regionen van het toerental bereik kan een te hoge compressie je zuiger gaan afremmen bij het stijgen en zo een minder hoog toerental aankunnen. 20% van het slagvolume moet de inhoud zijn van je verbandingsruimte (info uit de cross)

    #129900

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    Ik wil gewoon wat meer trekkracht maar ga zo wel met vario rijden kan dat geen kwaad ?

    #129901

    SpeedDemon
    Bijdrager
    Berichten: 854

    Met vario zou ik eigenlijk willen overwegen om die 50 DR te gebruiken en dan alleen de inlaat en de spoelpoorten vijlen. Je gaat dan 55/60 met een gruwelijke hoop trekkracht (door die vario). Ik zou persoonlijk ook niet met de orginele 50 kop gaan rijden op een 70cc.

    #129902

    gido-vespa

    ik zat te zoeken wat de beste en snelte cilinder (70cc) was.
    ik heb al gezogt bij tuning enz. maar ik denk toch de 70cc polini W-poort.
    dus mij vraag is even voor de zekerheid om even te weten wat voor 70cc de beste en snelste is.
    wat is de snelste en beste 70cc ????

    #129903

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 1743

    @ Gido Vespa, een DR cilinder Is een goed en snel cilindertje net zo snel als de Polini maar wel goedkoper en zeer betrouwbaar.

    TICKLING BARN
    #129904

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5431

    volgens mij is de DR evo zelfs sneller dan de normale 43mm polini:!

    #129905

    gido-vespa

    dus de DR evo is sneller

    #129906

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    de beste/snellste zou ik eerder voor de 42mm alu gaan, ook al is dit geen ’70cc’ maar ’60cc’ 😉

    edit : dpeeddemon, op 70cc kun je gewoon met 50cc kop rijden, verschil is nihiel. [amper verschil] , ik heb ook dr hd kop en verschillen met een 50cc kop heb ik net niks van gemaakt 😉

    #129907

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5431

    Tja de 42mm alu van polini of pinasco, zijn 2 hele snelle cilindertjes en een heel klein beetje sneller dan de DR evo 43mm.

    maar de prijs van de DR evo is gewoon super gunstig, voor zo’n top cilinder….

    #129908

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    ja voor de prijs van de 42 pinasco alu heb je 2 dr evo cilindertjes :!

    #129909

    Clint
    Bijdrager
    Berichten: 213

    http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3075 Is dit de 65 DR EVO of gewoon standaard? Is dit een goede cilinder?

    #129910

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    dit is de 43mm DR EVO ja, goede cilinder, heb hem zelf ook erop en ben er erg tevreden over :thumb
    zeker eentje om aan te raden, lees eigenlijk ook alleen maar positieve dingen over deze cilinder 🙂

    #129911

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Gewone DR wordt niet meer nieuw verkocht.

    #129912

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    dat is de DR Evo, goeie cilinder

    #129913

    Clint
    Bijdrager
    Berichten: 213

    Oké, want ik ben zat te denken aan een nieuwe uitlaat. Maar voor een paar tientjes meer heb ik een nieuwe en snellere cilinder. Waar ik denk ik toch meer aan zal hebben.

15 berichten aan het bekijken - 12,406 tot 12,420 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.