‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, heeft 416 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 1 jaar, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker

iaccaloco
    Bijdrager

Boeit me nie zo erg…….

En meeste menschen vinden hun eigen brommers tóch ’t vetst…..

Dat neem ik aan tenminste, anders zouden ze ‘m nie zo maken toch?

Als jullie gaan contesten, don’t count me in…..;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

November Rain
    Bijdrager

iaccaloco :
    Boeit me nie zo erg…….

En meeste menschen vinden hun eigen brommers tóch ’t vetst…..

Dat neem ik aan tenminste, anders zouden ze ‘m nie zo maken toch?

Als jullie gaan contesten, don’t count me in…..;)

Haha 100 procent gelijk heb je daar.. daarom vraagt hij het hier ook 😛

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

juist, daarom heb ik eignlijk gewoon een member of the week. das ook aardig leuk en geen contest. gewoon een cijfer geven over die brommer 🙂

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Fredzzz
    Topic starter

ok ook goed 😀

Edjuh
    Bijdrager

Vespaflappie :
    Gene enkel probleem; vaak genoeg gedaan:P

heeft je evo elek onstek of cp?

Ok, k*t dat het regent, vanochtend pruttelde hij al maar wou niet lopen, stekker had ik gewoon tegen het frame ‘aangelegd’, alles nat dus tape wou niet plakken(OW HAD IK MAAR EEN SCHUUR OF EEN BENEDENHUIS!!:(( ).

Ik ga zo weer even kijken. Tis cp ontsteking.

Vespaflappie
    Bijdrager

Edjuh :

Vespaflappie :
    Gene enkel probleem; vaak genoeg gedaan:P

heeft je evo elek onstek of cp?

Ok, k*t dat het regent, vanochtend pruttelde hij al maar wou niet lopen, stekker had ik gewoon tegen het frame ‘aangelegd’, alles nat dus tape wou niet plakken(OW HAD IK MAAR EEN SCHUUR OF EEN BENEDENHUIS!!:(( ).

Ik ga zo weer even kijken. Tis cp ontsteking.

Hier schijnt de zon:P

Edjuh
    Bijdrager

Ja na de bui hier ook weer, en de brommer heeft inmiddels gelopen!(zie evo topic).

November Rain
    Bijdrager

wou het hier toch ook nog ff laten zien….

Edjuh
    Bijdrager

Klopt geen drol van, ik geloof liever deze tabel:

http://members.lycos.nl/vespa/ingezonden/Opvoeren/polini/polini.htm

Die zegt dat 42mm 60 echte cc is.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Fredzzz :
    Mischien zou het handig zijn om een ‘kleine vragen topic’ te hebben…

HIER DUS…

voor kleine vragen zoals:
    hoeveel inch is een ciao wiel?
    waar kan ik dit en dat het beste kopen?
    hoeveel volt geeft een ciao blok?
    en 1903054285093 andere vragen…

ik ga ook meedoen met vragen in dit topic 😛 en wel met 1 van de voorbeeld vragen van jou fredzzz 🙂
    hoeveel volt geeft een ciao blok? (contactpunten voor als het verschil maakt)
    ik breid de vraag gelijk even uit :p stel het blokje geeft 12 volt, ik plaats een gelijkrichter tussen de aansluiting voor mn lampen, plaats de uitgang hiervan op een accu, zou deze dan genoeg opladen om meerdere ledjes te voorzien en niet langzaam leeg te lopen..?

Fredzzz
    Topic starter

ten eerste heeft een std blokje (zoals op citta, ciao, met contactpunten) 6volt.

die nieuwere (elec. ontsteking) hebben 12 volt….

met die accu en leds en opladen enzo dat zou ik zo niet weten…iemand?

AA-T
    Sleutelbeheerder

hmmm.. vrij jammer dat ik dan net een speed engine met contact-punten heb gekocht.. weet iemand misschien wel het amperage wat zow blokje met contactpunten levert? denk dat een elektriciteitszaakje me dan wel kan vertellen of ik der een accu mee kan opladen of niet 🙂
    produceert het blokje trouwens ook bij lage toeren (bijv stationair/stilstaand) 6 volt.. of pas bij een bepaald toerental?

Fredzzz
    Topic starter

AA-T :
    hmmm.. vrij jammer dat ik dan net een speed engine met contact-punten heb gekocht.. weet iemand misschien wel het amperage wat zow blokje met contactpunten levert? denk dat een elektriciteitszaakje me dan wel kan vertellen of ik der een accu mee kan opladen of niet 🙂
    produceert het blokje trouwens ook bij lage toeren (bijv stationair/stilstaand) 6 volt.. of pas bij een bepaald toerental?

mischien zeg ik wat fout hoor

maar ik had dus een blok op me citta (citta was uit 2001) had elec. ontsteking, die gaf 12 volt

mn andere citta had cp onsteking en gaf 6 volt
    ik weet niet hoe dat met die speed engine zit met elec. ontsteking, die levert toch ook 6 volt?
    ff in de war 😀

maareh, als je een 6 volt blok hebt, std blok bijv. en je gaat wat harder als 25km/h dan levert die ook meer volt als 6, waardoor dus die lampjes vaak doorbranden

hier heb je dan weer een stroom weerstandje voor, deze houdt het aantal volts op 12, deze weerstandjes werken dus beter op 12 volt blokjes, en op 6 volt blokjes wat minder goed

AA-T
    Sleutelbeheerder

hmmmmmmmmmzzzzzzzzz… dankje 😀 aan dat antwoord heb ik op de 1 of ander manier best veel, krijg der wel een goed idee door, weet alleen niet egt of het gaat werken of uberhaubt kan :O_o

een vrij ingewikkeld schakelsysteem maar goed.. mn idee:
    * produceert het blok minder dan 6 volt (lage toeren) de lampjes voeden door een batterij.
    * gaat het blok meer dan 6 volt produceren (hogere toeren dus :dontgetit) de overblijvende stroom gebruiken voor het opladen van de accu, produceert het blok 11 volt dat er dan 5 volt naar de accu gaat :)..

al begin ik nu tijdens het typen weer te twijfelen.. had me keertje (geloof ik tenminste) laten vertellen dat een accu moet worden opgeladen met een constant dezelfde lading stroom omdat je anders op een tikkende tijdbom zou rijden..

ander idee 😀
    * een gelijkrichter op de uitgang voor de lampjes zetten..
    * een condensator tussen de lampjes en de gelijkrichter plaatsen..

voila 😀 zo heb je alleen ff geen licht als je m net start (en blijft stilstaan..) en weenie hoelang de ledjes het op een condensator uithouden.. maar volgens mij moet dat wel vrij lang zijn aangezien ledjes weinig verbruiken 🙂
    al twijfel (jah dat gebeurt vrij vaak :satisfied) ik nou sterk :dozingoff miss iemand met meer kennis over al die stroomdingen?

iaccaloco
    Bijdrager

Beetje jammer dat die Arjan op die Polinipage een Polini-poelie laat zien voor een scooter i.p.v. voor een Vespa!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.