‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 5,131 tot 5,145 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #140945

    Kelvin
    Bijdrager
    Berichten: 612

    FonS :
    @ sjaak trekhaak: ja dat gaat gewoon πŸ˜‰

    @ simonferrari: ff met je vinger wat 2 takt olie over de cilinderwand smeren, en wat in je lagers druppelen, doe ik ook altijd πŸ˜‰ natuurlijk wel ff rustig rijden in het begin voor goede smering

    @ kelvin: sproeier is aan de grote kant ja, welk luchtfilter heb je? ik had met malo filter, 13/13 + bewerkte inlaat, 50cc DR en citypower 60 erin, jij zal 62, hooguit 64 moeten hebben :thumb

    Ik heb een malossi filter.
    Ik had eerst sproeier 64 erin,en toen was de bougie kleur,licht bruin met licht grijs,dus volgens mij een maatje te klein.

    #140946

    mipgast
    Donateur
    Berichten: 146

    mijn vespa loopt op het moment gewoon… KUT

    eerst wil die nie starten, laat je hem staan en dan doet hij het in eens wel…
    dan rijd ie heel sloom, daarna doe ik de benzinekraan dicht en rij hem maar leeg (want anders gaat ie misschien lekken)
    dan trekt hij weg en dan iheeft ie geen benzine meer (misschien andere sproeier??)

    en dan wil die nie meer starte… (dat is dus nu 4 minute geleden)

    iemand idee wat ik er aan moet doen?

    #140947

    Thomasc
    Bijdrager
    Berichten: 180

    Wat voor ontsteking heeft een ciao mix?
    2, 3 of 4 spoels?

    #140948

    .-{2F4OV}-.

    Dacht 3 spoels ma kweet t nie cker;)

    #140949

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    mipgast :
    mijn vespa loopt op het moment gewoon… KUT

    eerst wil die nie starten, laat je hem staan en dan doet hij het in eens wel…
    dan rijd ie heel sloom, daarna doe ik de benzinekraan dicht en rij hem maar leeg (want anders gaat ie misschien lekken)
    dan trekt hij weg en dan iheeft ie geen benzine meer (misschien andere sproeier??)

    en dan wil die nie meer starte… (dat is dus nu 4 minute geleden)

    iemand idee wat ik er aan moet doen?

    misschien kunnen we wat beter zien wat het probleem is als je je complete setup en sproeiermaat erbij zet?
    en loopt hij hoogtoerig? heb je je bougiekleur bekeken? vonkt hij goed (cp goed afgestelt)? kan het zijn dat er iets verstopt zit (carb)?

    #140950

    Thomasc
    Bijdrager
    Berichten: 180

    Thomasc :
    Wat voor ontsteking heeft een ciao mix?
    2, 3 of 4 spoels?

    .-{2F4OV}-. :
    Dacht 3 spoels ma kweet t nie cker;)

    Weet iemand het wel cker? πŸ˜›

    #140951

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    TimoO_ :

    mipgast :
    mijn vespa loopt op het moment gewoon… KUT

    eerst wil die nie starten, laat je hem staan en dan doet hij het in eens wel…
    dan rijd ie heel sloom, daarna doe ik de benzinekraan dicht en rij hem maar leeg (want anders gaat ie misschien lekken)
    dan trekt hij weg en dan iheeft ie geen benzine meer (misschien andere sproeier??)

    en dan wil die nie meer starte… (dat is dus nu 4 minute geleden)

    iemand idee wat ik er aan moet doen?

    misschien kunnen we wat beter zien wat het probleem is als je je complete setup en sproeiermaat erbij zet?
    en loopt hij hoogtoerig? heb je je bougiekleur bekeken? vonkt hij goed (cp goed afgestelt)? kan het zijn dat er iets verstopt zit (carb)?

    er zit ergens in je benzinetraject iets verstopt, loop je filters en het slangetje even na.

    #140952

    nico90
    Bijdrager
    Berichten: 25

    Hey ik heb een probleem met mijn brommer. Ik heb er een nieuwe v-snaar opgezet met 95 poulie.
    Het blok naar voren geduwd tot de vsnaar strak zat. Maar als ik nu ga lopen met de brommer wil de motor al meedraaien. De koppelingsblokjes pakken al direct. Stationair werkt ook niet goed omdat de koppeling dan nog steeds wil aandrijven maar niet meer genoeg kracht heeft waardoor de brommer uitvalt.

    Ik heb de koppeling al eens eraf gehad maar alles is in orde hiermee. Heb ik de snaar misschien te strak gespannen? Hoeveel cm speling moet je ongeveer hebben als je de bovense riem induuwd?

    #140953

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Ongeveer 2 vingers speling.

    #140954

    nico90
    Bijdrager
    Berichten: 25

    ja ik kan hem makkelijk inknijpen maar enig idee hoe dit dan kan?

    #140955

    mipgast
    Donateur
    Berichten: 146

    misschien kunnen we wat beter zien wat het probleem is als je je complete setup en sproeiermaat erbij zet?

    9cm dell’orto cabrateur
    sproeier 49
    bougie kleur: zwart/donkerbruin (dat hoort niet of wel?)
    hoogtoerig: valt mee, hij rijdt traag en dan af en toe trekt hij hard weg
    cp goed afgesteld: wat bedoel je met cp (ben beginner he)
    verstopt weet ik niet maar hij lekt wel af en toe (waar de luchtfilter aanzit, die haal ik er dan af en dan stroomt daar benzine uit)

    #140956

    sieger
    Bijdrager
    Berichten: 763

    zwart donkerbruin is goed:thumb
    die benzine in je filter hoort zo heb ik ook last van…

    #140957

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    sieger :
    zwart donkerbruin is goed:thumb
    die benzine in je filter hoort zo heb ik ook last van…

    Nee dan is die juist 1 – 2 maten te groot.

    Koffie bruin is koffie met een scheutje melk erin dus gewoon lichtbruin achtig.

    #140958

    mipgast
    Donateur
    Berichten: 146

    hansieb :

    sieger :
    zwart donkerbruin is goed:thumb
    die benzine in je filter hoort zo heb ik ook last van…

    Nee dan is die juist 1 – 2 maten te groot.

    Koffie bruin is koffie met een scheutje melk erin dus gewoon lichtbruin achtig.

    dat dacht ik ook, ik heb ook nog 48 liggen (nu is er 49 in) dus dan probeer ik dat wel

    enne dar hoort toch niet met bakken er uit te stromen of wel? die benzine in luctfilter, na een dag is me tank leeg:S

    #140959

    wyber
    Bijdrager
    Berichten: 75

    paar kleine vraagjes:

    1. olie voor acterklok kan gewoon automaat olie (voor auto’s) in toch?

    2. en er zit een heel klein beetje roest aanslag aan de onderkan in me cilinder, dit kan ik er toch wel met een stukje 600 schuurpapier of schuursponsje er uit schuren / vegen?? zo jah in de lengte toch?

    3. er zitten wat krassen in de magneet van me cp vliegwiel is dit heel erg?

    4. kan ik zonder problemen zon mooie “grootte” powerfilter op me 65cc zetten?

15 berichten aan het bekijken - 5,131 tot 5,145 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.