Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
20 juni 2007 om 15:30 #140945
FonS :
@ sjaak trekhaak: ja dat gaat gewoon π@ simonferrari: ff met je vinger wat 2 takt olie over de cilinderwand smeren, en wat in je lagers druppelen, doe ik ook altijd π natuurlijk wel ff rustig rijden in het begin voor goede smering
@ kelvin: sproeier is aan de grote kant ja, welk luchtfilter heb je? ik had met malo filter, 13/13 + bewerkte inlaat, 50cc DR en citypower 60 erin, jij zal 62, hooguit 64 moeten hebben
Ik heb een malossi filter.
Ik had eerst sproeier 64 erin,en toen was de bougie kleur,licht bruin met licht grijs,dus volgens mij een maatje te klein.20 juni 2007 om 15:33 #140946mijn vespa loopt op het moment gewoon… KUT
eerst wil die nie starten, laat je hem staan en dan doet hij het in eens wel…
dan rijd ie heel sloom, daarna doe ik de benzinekraan dicht en rij hem maar leeg (want anders gaat ie misschien lekken)
dan trekt hij weg en dan iheeft ie geen benzine meer (misschien andere sproeier??)en dan wil die nie meer starte… (dat is dus nu 4 minute geleden)
iemand idee wat ik er aan moet doen?
20 juni 2007 om 17:10 #140947Wat voor ontsteking heeft een ciao mix?
2, 3 of 4 spoels?20 juni 2007 om 17:21 #140948
.-{2F4OV}-.Dacht 3 spoels ma kweet t nie cker;)
20 juni 2007 om 17:28 #140949mipgast :
mijn vespa loopt op het moment gewoon… KUTeerst wil die nie starten, laat je hem staan en dan doet hij het in eens wel…
dan rijd ie heel sloom, daarna doe ik de benzinekraan dicht en rij hem maar leeg (want anders gaat ie misschien lekken)
dan trekt hij weg en dan iheeft ie geen benzine meer (misschien andere sproeier??)en dan wil die nie meer starte… (dat is dus nu 4 minute geleden)
iemand idee wat ik er aan moet doen?
misschien kunnen we wat beter zien wat het probleem is als je je complete setup en sproeiermaat erbij zet?
en loopt hij hoogtoerig? heb je je bougiekleur bekeken? vonkt hij goed (cp goed afgestelt)? kan het zijn dat er iets verstopt zit (carb)?20 juni 2007 om 17:34 #140950Thomasc :
Wat voor ontsteking heeft een ciao mix?
2, 3 of 4 spoels?.-{2F4OV}-. :
Dacht 3 spoels ma kweet t nie cker;)Weet iemand het wel cker? π
20 juni 2007 om 17:48 #140951TimoO_ :
mipgast :
mijn vespa loopt op het moment gewoon… KUTeerst wil die nie starten, laat je hem staan en dan doet hij het in eens wel…
dan rijd ie heel sloom, daarna doe ik de benzinekraan dicht en rij hem maar leeg (want anders gaat ie misschien lekken)
dan trekt hij weg en dan iheeft ie geen benzine meer (misschien andere sproeier??)en dan wil die nie meer starte… (dat is dus nu 4 minute geleden)
iemand idee wat ik er aan moet doen?
misschien kunnen we wat beter zien wat het probleem is als je je complete setup en sproeiermaat erbij zet?
en loopt hij hoogtoerig? heb je je bougiekleur bekeken? vonkt hij goed (cp goed afgestelt)? kan het zijn dat er iets verstopt zit (carb)?er zit ergens in je benzinetraject iets verstopt, loop je filters en het slangetje even na.
20 juni 2007 om 18:30 #140952Hey ik heb een probleem met mijn brommer. Ik heb er een nieuwe v-snaar opgezet met 95 poulie.
Het blok naar voren geduwd tot de vsnaar strak zat. Maar als ik nu ga lopen met de brommer wil de motor al meedraaien. De koppelingsblokjes pakken al direct. Stationair werkt ook niet goed omdat de koppeling dan nog steeds wil aandrijven maar niet meer genoeg kracht heeft waardoor de brommer uitvalt.Ik heb de koppeling al eens eraf gehad maar alles is in orde hiermee. Heb ik de snaar misschien te strak gespannen? Hoeveel cm speling moet je ongeveer hebben als je de bovense riem induuwd?
20 juni 2007 om 18:37 #140953Ongeveer 2 vingers speling.
20 juni 2007 om 18:41 #140954ja ik kan hem makkelijk inknijpen maar enig idee hoe dit dan kan?
20 juni 2007 om 19:15 #140955misschien kunnen we wat beter zien wat het probleem is als je je complete setup en sproeiermaat erbij zet?
9cm dell’orto cabrateur
sproeier 49
bougie kleur: zwart/donkerbruin (dat hoort niet of wel?)
hoogtoerig: valt mee, hij rijdt traag en dan af en toe trekt hij hard weg
cp goed afgesteld: wat bedoel je met cp (ben beginner he)
verstopt weet ik niet maar hij lekt wel af en toe (waar de luchtfilter aanzit, die haal ik er dan af en dan stroomt daar benzine uit)20 juni 2007 om 20:33 #140956zwart donkerbruin is goed
die benzine in je filter hoort zo heb ik ook last van…20 juni 2007 om 20:43 #140957sieger :
zwart donkerbruin is goed
die benzine in je filter hoort zo heb ik ook last van…Nee dan is die juist 1 – 2 maten te groot.
Koffie bruin is koffie met een scheutje melk erin dus gewoon lichtbruin achtig.
20 juni 2007 om 20:56 #140958hansieb :
sieger :
zwart donkerbruin is goed
die benzine in je filter hoort zo heb ik ook last van…Nee dan is die juist 1 – 2 maten te groot.
Koffie bruin is koffie met een scheutje melk erin dus gewoon lichtbruin achtig.
dat dacht ik ook, ik heb ook nog 48 liggen (nu is er 49 in) dus dan probeer ik dat wel
enne dar hoort toch niet met bakken er uit te stromen of wel? die benzine in luctfilter, na een dag is me tank leeg:S
20 juni 2007 om 23:44 #140959paar kleine vraagjes:
1. olie voor acterklok kan gewoon automaat olie (voor auto’s) in toch?
2. en er zit een heel klein beetje roest aanslag aan de onderkan in me cilinder, dit kan ik er toch wel met een stukje 600 schuurpapier of schuursponsje er uit schuren / vegen?? zo jah in de lengte toch?
3. er zitten wat krassen in de magneet van me cp vliegwiel is dit heel erg?
4. kan ik zonder problemen zon mooie “grootte” powerfilter op me 65cc zetten?
-
Gebruiker
Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.