‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 12,436 tot 12,450 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #129930

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=5328

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #129932

    vesparijder
    Bijdrager
    Berichten: 67

    ok thx πŸ˜‰

    #129933

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Even vraagje, Waar dient deze Centreerring eigenlijk voor en waar moet deze gemonteerd worden? Want weet eigenlijk niet waar deze voor dient en waar hij moet zitten. Het is dus voor de vario.;)

    #129934

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    Dat is het onderste schaaltje waar je drukveer invalt. Het ”hapje” eruit is het punt waar de veer invalt. (dat kleine uitstekende puntje)

    #129935

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Die valt dus eigenlijk in de schaal met de koppelingssegmenten? En moet hij er zoals de foto in gedaan worden of andersom?

    #129936

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    dat ding hieft er niet eens in πŸ˜‰
    met of zonder, je merkt toch niks:P

    #129937

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661
    #129938

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    Ik heb nou sinds gister een 43 mm Dr op mijn Vespa.
    maar ik rijd nu met leo krul en poelie 80 maar ik voel dat die op top nog verder wil ik denk dat hij nou iets rond de 65 wil halen.

    heb zonet met een Simo koppeling geprobeerd van een kameraad van mij en toen ging hij toch overduidelijk een heel stuk harder, maar trok totaal niet meer op.

    Wat raden jullie mij aan een andere uitlaat of wat ?

    zo ja wat voor uitlaat ik wil wel graag een goeie boost houden

    #129939

    st3yn
    Bijdrager
    Berichten: 683

    Simo koppeling is niks op een 43 DR, heb ik ook geprobeerd πŸ˜‰

    Je kan inderdaad het beste een ander uitlaatje kopen, bijv. een Proma cc, Top One of Leovince Handmade.
    Allemaal leuk op een 43 DR!

    #129940

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    Nou ja het gaat wel leuk op top maar optrekken is super bagger maar koop binnekort vario dan kan ik cker het beste met een leovince handmade rijden ofniet ?

    #129941

    sjaak trekhaak

    ja handmade of een hoogtoerige uitlaat ,bv simonini racing.

    #129943

    NvdV
    Bijdrager
    Berichten: 16

    hallo mensen, ik heb een probleempje met een vespa ciao. Ik had eerst een ciao gekocht met een bromblokje, 12/10 carb., std. 50cc en er zat een 105 poelie op. Deze brommer liep ongeveer 45/50. Nu had een maat van mij ook een ciao gekocht, alleen dan een snor ciao. Hij wilde hem ook graag zo rond de 45 hebben lopen dus ik dacht ik gooi mijn bromcarters eronder met zijn cilinder en ontsteking, 13/13 carb. en hij heeft een 80 poelie. Ik dacht dat hij nu zeker harder dan 45 zou moeten lopen maar dat doet hij dus niet, hij loopt met een beetje geluk iets harder dan 35 met dikke overtoeren. Wat is er mis en wat kan ik er het beste aan doen. Owja op beide blokjes is gebruik gemaakt van een leovince sigaar uitlaat. Alvast heel erg bedankt voor de reacties:thumb

    #129944

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    het gaat vooral om de vertanding in je achterwiel, je moet een bromnaaf (klok) gebruiken (zwaardere vertanding)
    originele snorcilinders hebben vaak ook een kleinere uitlaatpoort (en dus minder vermogen) dan een bromcilinder

    #129945

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    En we zitten op de 250 paginas
    We gaan nu naar ‘Kleine vragen’ topic 2

    /close

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #774811

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Wilk1985 schreef:
    Goedemiddag allemaal!

    Het valt op dat het kleine vragen topic steeds meer wordt gebruikt om discussie in te voeren. Dit heeft tot effect dat het topic zeer onoverzichtelijk wordt, en een nog groter nadeel is dat veel vragen moeilijk of slecht beantwoord worden aangezien de vraag snel ondersneeuwt.

    We hebben als Admins besloten om het topic bij wijze van test een tijdje dicht te gooien, om eens te kijken wat voor effect dat heeft.

    We hopen hiermee ook nog meer leven in de rest van het forum te krijgen, dus bij deze willen we jullie aanmoedigen om vooral topics aan te maken met daarin jullie kleine en grote vragen! We weten dat er dan topics zullen komen met kleine simpele vragen die al eerder gesteld zijn, maar ook dat kan een positief effect hebben aangezien we dan eens met een frisse blik naar zaken kunnen kijken :).

    Fijn weekend allemaal, kom maar op met die kleine en grote vragen!

    Daarnaast stond het topic weer open op het nieuwe forum, dus bij deze sluit in hem wederom

15 berichten aan het bekijken - 12,436 tot 12,450 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.