Guido’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Guido’s brommers

This topic contains 130 reacties, has 37 deelnemers, and was last updated by Guido 4 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 131)
  • Gebruiker
  • #493911

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    leuk weer Guido:thumb
    Wat voor bandje heb je om dat wieltje gelegt?

    #493912

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Gaaf zo met die Mix spiralen in de Siao Guido! Dat wil ik even proberen hoe dat rijdt. Ik hoop toch dat je de Malossi 43mm kan reanimeren voor de VCT :thumb

    #493914

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Echte Deestone 2.25 banden.

    #489453

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Het werd weer tijd voor een update!
    Binnenkort ga ik meerijden met de VCT, speciaal daarvoor heb ik de setup van de groene SI aangepast:
    Zo heb ik via Mike een setje nette 10 spakers overgenomen, zelf nieuwe semislick bandjes gekocht, evenals een kompas.

    Het blokje is ook aangepast voor de reis: een Alfearre 43 met 43 mm kop. Het blok is er helemaal op aangepast en rijdt met een sproeier 70 als een trein. Jammer dat ik nog in de inrij periode zit, maar de keren dat ik het gas wat verder open trek komt er aardig wat leven in het blok.

    Op advies van meerdere toerders ga ik de rit volbrengen met poelie aandrijving. Vooral op top zal dit best comfortabeler rijden. De poelie zal zijn rondjes gaan maken door een standaard koppeling met blauwe trekveren.

    Qua uitlaat ben ik er nog niet helemaal uit. Het liefst doe ik het op m’n Gianelli Orisnelli, maar ik heb ook een leuk expansie uitlaatje… we zien wel.

    Ook mn oude mixzadeltje zit er weer op. Zit toch net even wat lekkerder dan dat andere SI zadel.

    Voor het leuke wil ik de olietank gebruiken als extra brandstoftank. Gewoon met een splitter aansluiten op de gewone brandstofslang. Kan ik toch een halve liter extra meenemen.

    De zijtassen zijn al bijna klaar. Ik ga ze voorzien van trespa platen aan de wielzijde, zodat ze niet per ongeluk tussen de spaken kunnen flapperen. En ik monteer van die mooie chromen stangen.



    #462264

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Kijk als we de weg kwijt zijn kunnen we Guido even aanspreken in welke richting we aan het rijden waren!

    Zijn blauwe veren voor de 43mm AR wel een geschikte keuze? De Polini wordt meestal gebruikt in combinatie met groene veren en een poullie 80. De 10 spakers staan prima in de Si alleen dat beschermende stoflaagje op de kapjes e.d even wegpoetsen he!

    Misschien dat een stuurfoampje niet zal misstaan en dit behoud ook het chroomwerk van roest dus een win win situatie ;).

    #442298

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Zei mike dat over dat schuim?
    Vandaag weer inrijden, dan experimenteer ik gelijk met groene veren.

    #436401

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Prima bel hoor, ik navigeer er ook altijd op 8)

    #494776

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    @ Rijsoord, Waaltje

    #494782

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Nice :thumb

    #494783

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Echt mooie Si en dat zadel staat hem ook nog eens niet zo verkeert. Misschien eens een keer tijd dat ik op zoek ga voor een mix zadel voor mijn Si. :p

    #494890

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Update na de VCT,
    Zoals sommige weten is die nogal dramatisch verlopen voor mij. Hieronder het verslag van het debacle.

    Na de afsluitdijk staan we geruime tijd stil voor allerlei reparaties. Uiteindelijk gaan we op pad. Omdat mn brommertje wat laat aangrijpt rij ik als laatste. Voor mij hebben een paar Duitsers stukken, dus wacht ik even. Eindelijk gaan we weer op pad. In de verte meen ik de staart van het peloton te zien, maar dat zijn dus hele andere gasten. We rijden dus al ruim 6 kilometer de verkeerde kant op! Gelukkig heeft Jelle briefjes uitgedeeld met de route, zodat we weer snel op de goede weg zijn. Wederom voer ik het groepje aan (tijd inhalen) en na ongeveer 3 kilometer ben ik iedereen kwijt. Ik ga ervan uit dat ik weer verkeerd ben gereden en ga dus zelfstandig verder, the lonely rider.

    Onderweg veel respect gekregen van de motorrijders.

    Na ongeveer 3 uur alleen gereden te hebben moet ik tanken. Bij het tankstation hoor ik ineens een bekend geluid: Vespa brommers! Mike en Batty kijken mij aan alsof ik de verrijzenis ben, zij hadden mij namelijk niet hier gewacht. Kennelijk heb ik dus een hele tijd op kop gereden!

    Na samen een glaasje cola op een terras te hebben gelopen gaan we weer verder en toen begon de ellende.

    Eerst merk ik dat mijn zijtas van de brommer is gevallen, dus ik terug. Omdat het fietspad daar nogal smal is (1 meter) en voor fietsers, bromfietser en voetgangers in beide richtingen gebruikt mag worden, is het nogal oppassen. Door een onverwachtse slinger van een bejaard fietsend echtpaar moet ik uitwijken waarna ik keihard op mijn muil ga. Resultaat: Gat in mijn knie, schaafwonden en her en der blauwe plekken. Gelukkig vind ik mijn zijtas met inhoud terug bij zo’n bruggetje..

    Batty komt me oppikken, samen rijden we verder. Onderweg zie ik dat hij een stepje verliest, dus ik keer om en raap het op. Vanaf dat moment doet mn brommer helemaal niks meer.

    Dokter Mike komt tot de volgende nare diagnose:

    -kapotte lagerpassing van de verder nette kruk
    -versleten koppelingsschoenen en kapotgetrokken veerhouders
    -aangelopen vliegwiel
    -versleten v-snaar

    Waarschijnlijk door een combinatie van een rot lager en een strakke v-snaar.

    Uiteraard ben ik in alle staten. Zolang ik brommers rijdt heb ik nog nooit pech van deze omvang gehad. Ik zweer nooit meer op een brommer te stappen en alles ter verkopen voor het symbolische bedrag van 1 euro aan een bepaald forumlid.

    De volgende dag zwaai ik de overige tourders uit, want ik ga naar huis. Ondanks aandringen en goede hulp wil ik liever zelf mn brom weer aan de praat krijgen. Mn broer haalt me op en brengt me weer naar mijn auto in Wieringenwerf, waarna we weer richting Rotterdam gaan.

    Thuis kom ik weer bij zinnen en besluit toch maar weer verder te gaan met de brommers. Zodoende brand ik een vers blokje in elkaar met een nieuwe DMP kruk.
    Hier komt de DR50 op en zal met de juiste set-up goed zijn voor 60 kmh.

    #494884

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Wat een ongeluk man! Beterschap met je wonden!

    #494887

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Damn Guido:o
    Ik had dit doordat ik er s,avonds niet bij was niet echt goed mee gekregen, maar het was dus duidelijk niet jou weekend.
    Maar wel mooi dat de spirit een paar daagjes later alweer op de rails staat:thumb

    #494888

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Maar Guido de vraag is nu natuurlijk heb je je blok er al onderuit en gedemonteerd nu en wat is het uiteindelijke oordeel? Daar zijn wij nu natuurlijk reuze benieuwd naar!

    #494892

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Ik heb het verkeerd getypt…
    Blokje opengebrand, kruk met lagers bij het oudijzer, nieuwe kruk met lagers erin en weer dichtgebrand. Straks hangt het blok weer onder de Si!

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 131)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.