Guido’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Guido’s brommers

Dit onderwerp bevat 130 reacties, heeft 37 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Guido 7 maanden, 3 weken geleden.

11 berichten aan het bekijken - 121 tot 131 (van in totaal 131)
  • Gebruiker

Guido
    Topic starter

Rotterdam, Noordereiland gezien vanaf de Maasboulevard

Omdat sinds mijn laatste post de hoeveel dreigmail de inbox deed overstromen, heb ik toch tegen beter weten in de DR50 gemonteerd.

Malossi luchtfilter met 1 gaasje
    13:13 @66
    Mike getjoent carter, door 7energie gerepareerd
    DR50
    Standaard kop
    Gianelli Orisnelli
    Koppeling met groene veren en poelie 80

Trekt als een jichtige slak weg, maar eenmaal boven de 20 onstaat er een boost, het lijkt net alsof dat ding raketaandrijving heeft.

In Rotterdam zijn ze zo inventief geweest om de bromfietsers te verbannen naar de weg, dus niet meer op het fietspad. Als argument werd de vele ongelukken tussen fietsers en bromfietsers gebruikt. Ja. Dus.
    Wat men niet heeft onderzocht is de toedracht van die ongelukken. De fietsers in Rotterdam hebben Amsterdamse trekjes. Zo fietsen ze bij voorkeur:

– zonder licht
    – tegen het verkeer
    – met een mobiele telefoon in de hand, ogen op het scherm gericht
    – zonder richting aan te geven
    – door het rode licht

Ik hoop dat er eens een heldere geest opstaat die dit soort gedrag aan banden gaat leggen. Dat hoeven echt geen boetes te zijn, laat bij een overtreding de banden leeglopen en pak de ventieltjes af.

😀

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het is echt een plaag.
    Als je net lekker op gang bent zwalken ze alle kanten op.

Een oplossing zou kunnen zijn,
    Bij de vrouwelijke exemplaren de eierstokken verwijderen, voordat ze zich voortplanten.

Of ga ik nu te ver=)

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Guido
    Topic starter

Ik ben er nog!
    Het is een tijdje stil geweest op mijn pagina. Een van de redenen is dat mijn relatie na ongeveer 7 jaar over was in augustus. Nu is dat niet zielig of erg, het is beter zo. Ik kan tenminste weer dronken thuiskomen!
    Door al die consternatie die zoiets met zich meebrengt kon ik mijn ambitieuze bod op een van Dino’s Porters helaas niet waarmaken. Daar baal ik nog het meeste van.
    Ook heb ik eind september een WOK op Appie gekregen. Een motorjood sprong ter hoogte van ons lokale winkelcentrum voor mijn wielen terwijl hij ‘hee’ zei. Ik stuurde er vakkundig omheen en vervolgde mijn weg. De klabak zette de achtervolging in en had mijn binnen 100 meter ingehaald. Toen volgde een hilarische woordenwisseling, ik ben G en klabak is K:

K: waarom stopte je net niet voor mij het zebrabad?
    G: volgens de regels moet ik inderdaad stoppen bij een zebrabad wanneer een voetgang oversteekt, of wilt oversteken. U bent geen voetganger, dus ik hoef niet te stoppen voor u.
    K: Ik sprak je aan!
    G: U zei ‘hee’ hee is geen aanspreken.
    K: Jij hoort dan te stoppen.
    G: Ik hoor te stoppen als u mij een stopteken geeft. U gaf geen stopteken.

De klabak haatte me toen al. Ik moest volgen naar een controlepunt. De klabak reed uiteraard voor en ik deed alsof mn brommer niet harder als 20 kon. Kon die smeerpijp de 3 kilometer naar dat punt lekker slingeren. We komen aan en er gebeurd weer iets leuks: iemand verlaat een parkeerplaats.

K: Zie je nou wat ik doe? Ik rem zodat die auto het parkeervak kan verlaten.
    G: Die auto hoort ons voor te laten aangezien deze een parkeervak verlaat.
    K: Je bent er, meld je maar bij mn collega’s.

Klabak gaat weer verder op brommerjacht.

Bij de controle verliep alles soepeltjes. De agenten hadden nog nooit een Ciao gezien, dus er stonden 6 man zich ter vergapen. Na controle van de technische zaken en mijn papieren mocht ik verder. TOTDAT er een puisterige brugklasagent begon te zeuren om mij op de rollerbank te zetten. Na veel wikken en wegen moest ik toch. Tja. 41.

Ik kon lopen naar huis.

De bekeuring betaald en de Officier van Justitie een leuk stukje leesvoer toegestuurd. Jammer had deze teveel tijd, dus verklaarde hij mijn beroep ongegrond.

En toen heel lang wachten tot ik weer zin had om iets aan Appie te doen. In het achterwiel gingen 25 nieuwe spaken, een nieuwe Sito-uitlaat en wat kleingrut.

Vandaag, 27-2-17, was de keuring bij het RDW. Ik had Appie’s nieuwe uitlaat nog voorzien van 2 ringen met een klein (10mm) gat, zodat hij bij de rollerbank een schrale 21 kilometer per uur aangaf.

Over een paar dagen gaat de WOK eraf, kan ik weer lekker touren. Ik zal m wel dusdanig aanpassen dat ik bij een volgende controle wel door mag rijden.

Javad
    Donateur

Mooi verhaal, misschien maar gewoon een (choke)begrenzertje installeren?
    Heeft mij al 3 keer gered.

<3 Thunderstone
    Check mijn perso!

zevenenergie
    Forum Goeroe

De politie mag dan wel verbaliseren, maar volgens mij ben jij verbaal sterker 😉

En nu snel weer een vriendinnetje scoren, want je hebt een begrenzer nodig 😀

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Wilk1985
    Moderator

Guido :

K: waarom stopte je net niet voor mij het zebrabad?
    G: volgens de regels moet ik inderdaad stoppen bij een zebrabad wanneer een voetgang oversteekt, of wilt oversteken. U bent geen voetganger, dus ik hoef niet te stoppen voor u.
    K: Ik sprak je aan!
    G: U zei ‘hee’ hee is geen aanspreken.
    K: Jij hoort dan te stoppen.
    G: Ik hoor te stoppen als u mij een stopteken geeft. U gaf geen stopteken.

Guido als ik niet al met een vrouw getrouwd was had ik je nu ten huwelijk gevraagd. Geniaal :thumb:thumb:thumb Ik zie het voor me.

Mooi dat Appie weer fit is, van de zomer gaan we zeker een rondje rijden 8)

Guido
    Topic starter

In 2017 heb ik mijn Citta een makeover gegeven. Motorisch is alles standaard.
    Omdat ik vind dat kappen belachelijk duur zijn, heb ik de bestaande kappen bestickerd met een stickerbomb. 2 euro, helemaal uit PRC 😀

IMG_20180728_211139_6

speedbuxy
    Bijdrager

Lange tijd geleden qua post Guido. Maar nog steeds in het bezig van een net beestje zie ik:thumb

1

Florian
    Moderator

Leuk ding! Alleen dat zadel is niet zo appealing

Guido
    Topic starter

Ik ben een beetje dikker geworden…..

Guido
    Topic starter

Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond.

Ik mag er geen gewoonte van maken; slechts eens per zoveel jaar iets hier neerzetten!

Gelijk de belofte dat ik ga proberen wat frequenter hier iets te posten.

De hobby bestaat nog steeds, maar is net als ik wat volwassener geworden.

Mijn Si-Mix heb ik van de hand gedaan. Hoewel het een erfstuk was bleek deze echt overbodig te zijn. Na er een jaar er niet op gereden te hebben is de knoop doorgehakt. Verkocht via Marktplaats voor een schijtprijs. Ik had dan wel de garantie dat de koper er ook écht op ging rijden en hem niet aan stukken zou trekken voor het geld.

Ondertussen heb ik nog 3 brommers:

Appie de gele Ciao

Jeanette de rode Citta

Jaap de scrapcitta

En daar houd ik het voorlopig wel even bij.

Met Appie had ik plannen. Ik wilde hem laten poedercoaten en daarna voorzien van een Bravovoorvork. Dat laatste is momenteel gedaan, dat poedercoaten toch maar niet.

Hoewel ik poedercoaten  één van de betere manieren vind om iets duurzaam te conserveren, denk ik dat het niet rendabel is op het moment.

In navolging van Amsterdam is de gemeente Rotterdam voornemens haar klimaatplannen te gaan verscherpen.

Omdat het sluiten van Shell Pernis en de Rotterdamse haven direct de oorzaak zouden zijn van het faillissement van Nederland zal mijn gemeente waarschijnlijk ook wel overgaan op de symboolpolitiek waar men in onze hoofdstad in uitblinkt:

Laten we tweetaktbrommertjes verbieden!

Eenieder die een beetje verstand heeft snapt dat een tweetaktbrommer niet de oorzaak is van het probleem en het verbieden ervan geen oplossing is. Maar voor de bühne is het leuk.

Nu maar hopen dat het in Rotterdam niet zo’n vaart gaat lopen. Desalniettemin ga ik geen investeringen doen in mijn brommers totdat ik zeker weet dat deze klimaatwaanzin afgelopen is.

Vlug terug naar de brommers:

Appie krijgt een bravovoorvork. Ik heb niets aan het balhoofd gedaan, vond ik zonde. De originele buisjes tussen de kroonstukken zijn iets te kort, maar dat hindert niet. Tevens krijgt Appie een 12volt accu waarmee de claxon en de verlichting van elektriciteit wordt voorzien. Ik maak geen laadinrichting, de investering en de arbeid wegen niet op tegen het functionele gebruik. Opladen van de accu gaat trouwens via het lichtnet.

Omdat men in Rotterdam druk is met het vangen van snelle tweewielers (waar ik het trouwens helemaal mee eens ben) heb ik Appie een beetje geknepen. Gaat precies 30.

Met dank aan vriend Lennaert heb ik een chrome tankdop!
    114_0314114_0312

Na een beetje op internet gezocht te hebben blijken mijn buisjes bij de kroonstukken gewoon te kort te zijn. Hoe dat komt? IDK. Zal wel eens kijken of ik een dunwandige buis kan vinden en er zelf wat van ga maken.

Treeplankje ligt trouwens in de schuur. Kan de schroef niet vinden!

11 berichten aan het bekijken - 121 tot 131 (van in totaal 131)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.