Guido’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Guido’s brommers

This topic contains 130 reacties, has 37 deelnemers, and was last updated by Guido 4 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 131)
  • Gebruiker
  • #495941

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    super nice yellow color. =)

    #495947

    #RIDINGSOLO

    Heel sexy geworden. Zal z’n gele neef de Citta weer leven in blazen.
    Kunnen we als 2 bananen op pad 😂

    #495948

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Guido :
    Met deze redelijk tamme setup gaat hij makkelijk 35, dit gaat wel gepaard met enorme veel trillingen, dus ik ga zo tegen de 30 om comfortabel te rijden. Vrouwlief gaat wel 35.

    :D:D:D:D :bloos

    #494422

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Getipt door Wilk1985, een partijtje onderdelen in Dordrecht. Na wat geappt te hebben, mocht ik het ophalen.
    De buit:

    Oldtimer kappen, cilinder, carter (met zo’n klinknagel bij de massa) vliegwiel…
    Verder nog een voordrager voor een Citta, veel kappen, koppelingen, kabels, twee Si achterbruggen, drie redelijke spaakwielen, een berg aardige cilinders, een paar carters, al met al een aardige buit vandaag.

    #494323

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 701

    Die weer was getipt door “Ik’:D als je die C24 kappen weg doet hou ik me aanbevolen! leuke buit!
    En dito gele Ciao!

    #496396

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Dat is zeker een mooie buit!! Ik had niet gedacht dat het zo veel was :con

    #496400

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Terugkomen op de oldtimeronderdelen.
    Tot mijn verrassing zat er nog al wat tussen. De brommer waar het ooit op heeft gezeten is mijns inziens nogal verkracht. De originele kleur weet ik niet, maar daarna is hij rood, blauw en zwart gespoten.



    Die arme koplamp… de verkoper gaat eerdaags zijn schuur verder opruimen, als hij nog Vespa gerelateerde onderdelen vind, zal hij mij bellen. Hopelijk kan ik het blok verder compleet maken. Anders zal het oldtimerspul zijn weg wel vinden naar een echte liefhebber.



    De originele carburateur ontbreek grotendeels, alleen het vlotterbakje en de gasschuif heb ik. Verder mis ik de spoelen, de originele krukas en de bobine. Ik heb wel de contactpunten gevonden, die lagen in een emmer tussen allemaal roestige bouten en moeren. Maar er zat gelukkig ook wat beter spul tussen.

    Met de rest van de spullen heb ik Appie een beetje beter aangekleed. Er zit nu een bromklok in. Ook het plastic geleidertje van de chokestang zit er weer op.

    #497840

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Halverwege 2015 heb ik mijn huidige woning gekocht. Er zat zoveel werk in dat ik daardoor de brommerhobby tot voor kort heb moeten laten wat het was.
    Niet dat ik nu klaar ben in huis, er is nog genoeg te doen. Het geld is op, dus ik kan me nu focussen op de projecten die ik toen niet meer heb afgemaakt.

    De VCT van 2015 (welke ik toen heb laten schieten) wilde ik gaan rijden met een DR50. Robuust, betrouwbaar en eenmaal aardig getuned nog best snel.

    Omdat Mike destijds een elektrisch blokje voor me had getuned moet de DR50 daarop komen. Door allerlei omstandigheden was het een waar cartercarrousel geworden. Verwisselde helften, nummers die niet matchen enzovoorts. Dus eerst zaak om de boel te inventariseren en een actielijstje te maken.

    Als eerste kwamen twee matchende carterhelften van een cp blokje vrij. Deze gelijk in elkaar gebakken met nieuwe pakkingen, lagers en een keerring.

    Daarop ben ik begonnen met het openmaken van een elektrisch mixcarter waarin een oldtimer P12 kruk zat. Helaas is het draad van deze kruk beschadigd, hier moet iets op verzonnen worden aangezien het zonde is om zoiets dergelijks op de schroothoop te gooien.

    Van vriendje Wilk1985 een mixkrukas overgenomen. Die kon mooi in het mixcarter, als ik het bijhorende kleine carterhelft zou vinden. Na wat spitwerk in de schuur kwam deze ook voor gaas.
    Het bleek een begrenst carter te zijn. Met een vijl heb ik de begrenzing eruit gevijld. Daarna met een stukje schuurlinnen de boel zo glad mogelijk gemaakt. Het viel me op dat alleen het grote helft deze begrenzing heeft.

    Op de foto is te zien dat het carter niet is getuned. Hier komt een standaard Piaggio cilinder op. Ik heb namelijk een originele 38,4mm cilinder met een originele P10 zuiger. Op de cilinder staat een code welke ik nog niet eerder heb gezien:


    Hieronder naast een echte oldtimercilinder:

    Ik ben nu al een stuk verder, maar het carter voor de DR50 is er nog steeds niet…

    #497841

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Mooie update Guido, dat er nog maar vele mogen komen als je huis af is 🙂

    DR50 lijkt me een goede keus voor de VCT, CP is niks mis mee als het maar netjes in elkaar zit :thumb

    Die cilinder is apart, maar ik heb er nog wel meer gezien met vreemde tekens erin.. Ik heb al iets van 8 verschillende tekens langs zien komen in de jaren 🙂

    #497842

    #RIDINGSOLO

    Weer lekker bezig Maatje!

    #497881

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Guido aan de dr moeten wij je nu ook in opdracht van Mike DR-guido noemen?

    #498436

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Brommer klaar voor de VCT!

    Tijdens de Sluis tot Soeptoer bleek mijn DR50 harder te zuipen dan ik ooit deed in mijn beste dagen. Over de gehele tour ruim 6 liter benzine verstookt! Dat kan anders dacht ik zo.
    Wellicht ga ik met de meest tamme, maar ook met de meest zuinige setup rijden deze VCT!

    Polini filter
    12:10 @56
    Origineel onverneukt mixcarter zonder mixaansluiting
    38.4 originele cilinder
    Gianelli original power
    Koppeling met gewone veertjes
    Poelie 95

    al met al goed voor een mooie 51 KMH GPS

    Het leuke is dat deze snelheid bij een rollerbank net niet opgaat voor een WOK melding. En hij zuipt gelijk niet meer zo erg.

    #498437

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Erg verstandig van je guido zo,n setup. Zuinig, lekker betrouwbaar en nooit in de problemen kunnen komen. Daar ga je een hoop geld mee besparen.:thumb

    Als je tijdens de VCT zo min mogelijk remt, rijd je nog zuiniger en kan je iedereen bijhouden en in de bochten zelfs voorbij rijden. 😀

    #498438

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Hey maar Guido, je weet dat we als toersnelheid 60 kmu aanhouden bij de vct…

    Ik vind het prima als je 51 wilt gaan, maar het moet niet zo zijn dat je straks de rest van 42 man gaat ophouden.

    tip: gebruik een kleinere poelie en wie weet haal je de 60 dan wel en blijf je zuinig rijden…

    #498439

    Guido
    Topic starter
    Berichten: 605

    Met een poelie 80 is tie niet vooruit te branden.
    Achteraan of alleen rijden is voor mij geen probleem, ik rij toch in mijn natuurlijke habitat. Kan ik mooi verdwaalde Duitsers op weg helpen.

    “Uiteraard rijd je deze toer op eigen verantwoording en zijn wij als organisatie niet verantwoordelijk voor eventuele boetes en schades”

    Met name het puntje boetes baart me zorgen. Ik kan nu al die gelukzalige koppen van de sterke arm zien als we een fuik in rijden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 131)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.