De knutsels van zevenenergie

Home Forums Perso’s Projecten De knutsels van zevenenergie

This topic contains 516 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 11 months, 2 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 517)
  • Gebruiker
  • #804503

    R_S
    Bijdrager
    Berichten: 103

    Heb laatst 2 uitlaten (leo hm en leo sp) opgestuurd naar zevenenergie. Vandaag binnen gekregen.

    de uitlaten hadden allebij de eerst bocht een deuk er in. Wou dit eerst zelf repareren en was aan het zoeken op dit forum naar een slimme oplossing, toen kwam ik terecht bij zevenenergie!

    ik heb contact met hem gehad via whatsapp en besproken wat ik wou. Ook heeft hij het demperwol van de leo sp vervangen en de mondstukken weer goed passend gemaakt!
    Nu heb ik de uitlaten terug van hem, en ik ben super tevreden over het vakwerk wat hij leverd! Je ziet nauwelijks dat er gelast is etc.
    Als ik nog een moeielijke reparatieklus heb dan weet ik waar ik het heen stuur😉 en zou ook iedereen adviseren om zn klusje aan hem over te laten!
    een echte vakman!
    nogmaals bedankt Zevenenergie
    ter info: ik heb gevraagd om de rvs leovince kap er van af te laten omdat ik hem opnieuw ga spuiten

    595A06C9-B2DC-4717-9386-F9F5904A54DA

    0B6334BE-FB0B-4B33-9904-02E1281F677FBA1700B6-6230-439A-9774-B1A84569F314450A5CAB-16BD-4B9A-A9CA-8BDAEBB864A6
    image

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door R_S.
    #804506

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Dank je voor je enthousiaste reactie :thumb
    Het vervangen van het demperwol was hard nodig want de perforatie zat helemaal dicht gekoolt.

    Voor wie het ook wil doen,  bocht doorzagen en uitdeuken en weer vastlassen.

    Hier de instelling:
    Tig. lasapparaat 22 ampère, pulserende lasstroom, 1,5mm wolfram, cup 7.
    Argon 4.6  8 L/Min.
    De binnenkant moet brandschoon zijn i.v.m. het opnemen van koolstof uit het roet.
    Het lassen van de bocht is tricky, want er mogen geen bulten aan de binnenkant komen door een doorzakkende las.
    Alles vloeien zonder toevoeg martiaal.
    Dus de uiteinden moeten zonder kiertje tegen elkaar zitten anders smelt er een gat in.
    (bij een gat heb je altijd een bult aan de binnenkant)

    Let op de pasvorm want een mm afwijking bij de bocht geeft +/- 3cm afwijking bij het ophangpunt.

    Voor het vervangen van het demper martiaal; De pijp rondom doorzagen op 87mm van het verste uiteinde.
    Niet dieper dan 8mm zagen anders zaag je de demper door.Eenmaal doorgezaagd is er niets wat de demper tegenhoud.  Beetje draaien en trekken dan komt hij er uit.

    Succes.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door zevenenergie.
    #804702

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Dag zevenenergie, pb gestuurd voor eenzelfde klus.

    Groeten Ralf

    #804948

    Brommers kieken
    Bijdrager
    Berichten: 45

    Vandaag in dit toppic beland en letterlijk alles gelezen wat er te lezen viel. Respect voor deze man met zijn creaties. Een nieuwe volger heb je erbij!✌️

    #804987

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Dank je voor het compliment,   thumb:
    Er zijn hier op het forum aardig wat perso,s die de moeite waart zijn om eens flink door te spitten.

    Bijvoorbeeld: ktmgek , Waarom en ArvidW  maar er zijn zoveel meer parels te vinden………

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 3 months geleden door zevenenergie.
    #810110

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Vandaag twee kelkjes gedraaid:IMG_1337
    Het scheelt aanzienlijk of je nu van de kelk kant of van de rechte kant blaast.Er is duidelijk verschil in lucht weerstand 😀

    1 van de twee plak ik op de 13/13 van mijn daily.IMG_1338

    Het kelkje zit bijna tegen het gaasje van het orginele filter. 😐

    Dus het moet jammer genoeg wel in combinatie met een Screenshot_2021-05-20 Luchtfilter Malossi Vespa Citta Vespa Si Vespa Ciao Vespa Bravo 043687 Cityparts nlEn mijn brommer maakt al best veel lawaai.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door zevenenergie.
    #810113

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Ben erg benieuwd naar de prestaties!

    #810115

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    netjes, maar het luchtfilter is voor mij ook de reden om dit niet te willen. Is er misschien ruimte om een soort verlengstukje te maken voor het luchfilter zodat het gaasje verder van de kelk zit?

    #810116

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 498

    Hoe zit ie erin? Gelijmd? Geperst? Waar is het gaatje voor? En past je choke hendel nog?
    kan je hem niet inkorten? Of een polini filter. Zijn volgens mij ook wat stiller dan de malossi.

    of een snelle filter nemen :p
    https://www.k-parts.nl/luchtfilter-cif-voor-gilera-citta-vespa-ciao-si-6-gaats-snel.html

    Ps. Weer mooi stukje vakmanschap!

     

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door Gratje.
    #810118

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Ik ben ook benieuwt naar de prestaties maar omdat het een malossie filter word kan ik niet vergelijken,ik rijd nu met aangepast standaard filter.(gaatjes) dus dat ontloopt elkaar niet veel maar toch.

    Ik maak er een suskastje omheen van binnen bekleed met luchtfilterschuim, dat zal hopelijk het geluid wat drukken.
    Het gaatje in de kelk is om dat er achter ook een gaatje zit in de carb. Ik rijd altijd zonder choke.
    IMG_1340IMG_1341

    De bedoeling van het hele geheel is index in 1 klap te slaan. En meer vermogen en de brom wat stiller.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door zevenenergie.
    #810125

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    Hoe zit ie erin? Gelijmd? Geperst? Waar is het gaatje voor? En past je choke hendel nog? kan je hem niet inkorten? Of een polini filter. Zijn volgens mij ook wat stiller dan de malossi. of een snelle filter nemen :p https://www.k-parts.nl/luchtfilter-cif-voor-gilera-citta-vespa-ciao-si-6-gaats-snel.html Ps. Weer mooi stukje vakmanschap!

    Polini is idd stiller, maar daar zit het schuim op dezelfde plek als het gaas, dus dat werkt niet goed. Ben benieuwd naar de suskast… als dat werkt, heb ik interesse!

    #810138

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Volgens mij zijn deze kelken voor een open atmosferische gebruik dus zonder luchtfilter/huizing voor een maximaal effect dus een labyrint, spons, en gaasjes gaan daar niet bij helpen lijkt me.
    Maar lijkt mij wel leuk om te testen op mijn getunde 43mm Pinasco Depps 13/13 want die loopt pas echt hard met sproeier 86 zonder luchtfilter, dus misschien kan ik met gebruik van kelk naar sproeier 88 of hoger zonder te viertakten.
    Binnenkort te bestellen of eerst de juiste curve vinden en aansluiting mooi strak :thumb

    Succes want volgens mij heb ik zoiets nodig voor dit blokkie 😛

    Edit ; dus zonder luchtfilter mag die van mij hoger en wijder worden 😎

    TICKLING BARN
    #810155

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Terwijl ik zit te wachten op het luchtfilter schuim Heb ik even zo,n afstands tussen ring (ala idee schark) gedraaid uit kunststof. Zodat ik mijn standaard filter kan gebruiken.En zo het verschil goed kan voelen.

    IMG_1342IMG_1347

    @ Crullie
    zonder luchtfilter zou ik ook wel willen, maar dat gaat niet op mijn daily, ik maak veel Km,s en het bigend en de zuiger zou te veel te leiden hebben. Als er voldoende aanvoer van lucht is werk het. Ik zie ze ook zitten op snelle weg motoren en die hebben ook een filter en sus kast.

    Als je er een aangepaste versie van wil hebben voor op jouw brommertje moet je maar een PM sturen met wat je er voor over hebt. Wie weet wil ik het wel doen 😉

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door zevenenergie.
    #810168

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    ja dat bedoelde ik, doet ie toch maar weer eventjes, netjes hoor!
    ben benieuwd naar prestaties

    #810197

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ik ga even meten en weten en je een tekening opsturen, mag van mij van een mooi stukje hout zijn dan maak ik het wel pas, glad met een laagje epoxy hars voor de smoothness :thumb

    Een H rubbertje zou de opening voor de choke mooi dicht kunnen houden zodat dat gat geen invloed kan hebben op de inkomende luchtstroom.

    Je heurt van me 😉

    TICKLING BARN
15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 517)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.