This topic contains 516 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 11 months, 2 weeks geleden.
-
Gebruiker
-
27 november 2020 om 18:25 #804503
Heb laatst 2 uitlaten (leo hm en leo sp) opgestuurd naar zevenenergie. Vandaag binnen gekregen.
de uitlaten hadden allebij de eerst bocht een deuk er in. Wou dit eerst zelf repareren en was aan het zoeken op dit forum naar een slimme oplossing, toen kwam ik terecht bij zevenenergie!
ik heb contact met hem gehad via whatsapp en besproken wat ik wou. Ook heeft hij het demperwol van de leo sp vervangen en de mondstukken weer goed passend gemaakt!
Nu heb ik de uitlaten terug van hem, en ik ben super tevreden over het vakwerk wat hij leverd! Je ziet nauwelijks dat er gelast is etc.
Als ik nog een moeielijke reparatieklus heb dan weet ik waar ik het heen stuur😉 en zou ook iedereen adviseren om zn klusje aan hem over te laten!
een echte vakman!
nogmaals bedankt Zevenenergie
ter info: ik heb gevraagd om de rvs leovince kap er van af te laten omdat ik hem opnieuw ga spuiten
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door R_S.
27 november 2020 om 20:14 #804506Dank je voor je enthousiaste reactie
Het vervangen van het demperwol was hard nodig want de perforatie zat helemaal dicht gekoolt.Voor wie het ook wil doen, bocht doorzagen en uitdeuken en weer vastlassen.
Hier de instelling:
Tig. lasapparaat 22 ampère, pulserende lasstroom, 1,5mm wolfram, cup 7.
Argon 4.6 8 L/Min.
De binnenkant moet brandschoon zijn i.v.m. het opnemen van koolstof uit het roet.
Het lassen van de bocht is tricky, want er mogen geen bulten aan de binnenkant komen door een doorzakkende las.
Alles vloeien zonder toevoeg martiaal.
Dus de uiteinden moeten zonder kiertje tegen elkaar zitten anders smelt er een gat in.
(bij een gat heb je altijd een bult aan de binnenkant)Let op de pasvorm want een mm afwijking bij de bocht geeft +/- 3cm afwijking bij het ophangpunt.
Voor het vervangen van het demper martiaal; De pijp rondom doorzagen op 87mm van het verste uiteinde.
Niet dieper dan 8mm zagen anders zaag je de demper door.Eenmaal doorgezaagd is er niets wat de demper tegenhoud. Beetje draaien en trekken dan komt hij er uit.Succes.
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door zevenenergie.
3 december 2020 om 23:39 #804702Dag zevenenergie, pb gestuurd voor eenzelfde klus.
Groeten Ralf
14 december 2020 om 15:42 #804948Vandaag in dit toppic beland en letterlijk alles gelezen wat er te lezen viel. Respect voor deze man met zijn creaties. Een nieuwe volger heb je erbij!✌️
15 december 2020 om 10:51 #804987Dank je voor het compliment, thumb:
Er zijn hier op het forum aardig wat perso,s die de moeite waart zijn om eens flink door te spitten.Bijvoorbeeld: ktmgek , Waarom en ArvidW maar er zijn zoveel meer parels te vinden………
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 3 months geleden door zevenenergie.
20 mei 2021 om 17:15 #810110Vandaag twee kelkjes gedraaid:
Het scheelt aanzienlijk of je nu van de kelk kant of van de rechte kant blaast.Er is duidelijk verschil in lucht weerstand 😀1 van de twee plak ik op de 13/13 van mijn daily.
Het kelkje zit bijna tegen het gaasje van het orginele filter. 😐
Dus het moet jammer genoeg wel in combinatie met een En mijn brommer maakt al best veel lawaai.
- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door zevenenergie.
20 mei 2021 om 18:09 #810113Ben erg benieuwd naar de prestaties!
20 mei 2021 om 18:55 #810115netjes, maar het luchtfilter is voor mij ook de reden om dit niet te willen. Is er misschien ruimte om een soort verlengstukje te maken voor het luchfilter zodat het gaasje verder van de kelk zit?
20 mei 2021 om 19:50 #810116Hoe zit ie erin? Gelijmd? Geperst? Waar is het gaatje voor? En past je choke hendel nog?
kan je hem niet inkorten? Of een polini filter. Zijn volgens mij ook wat stiller dan de malossi.of een snelle filter nemen :p
https://www.k-parts.nl/luchtfilter-cif-voor-gilera-citta-vespa-ciao-si-6-gaats-snel.htmlPs. Weer mooi stukje vakmanschap!
- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door Gratje.
20 mei 2021 om 20:32 #810118Ik ben ook benieuwt naar de prestaties maar omdat het een malossie filter word kan ik niet vergelijken,ik rijd nu met aangepast standaard filter.(gaatjes) dus dat ontloopt elkaar niet veel maar toch.
Ik maak er een suskastje omheen van binnen bekleed met luchtfilterschuim, dat zal hopelijk het geluid wat drukken.
Het gaatje in de kelk is om dat er achter ook een gaatje zit in de carb. Ik rijd altijd zonder choke.
De bedoeling van het hele geheel is in 1 klap te slaan. En meer vermogen en de brom wat stiller.
- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door zevenenergie.
20 mei 2021 om 21:42 #810125Hoe zit ie erin? Gelijmd? Geperst? Waar is het gaatje voor? En past je choke hendel nog? kan je hem niet inkorten? Of een polini filter. Zijn volgens mij ook wat stiller dan de malossi. of een snelle filter nemen :p https://www.k-parts.nl/luchtfilter-cif-voor-gilera-citta-vespa-ciao-si-6-gaats-snel.html Ps. Weer mooi stukje vakmanschap!
Polini is idd stiller, maar daar zit het schuim op dezelfde plek als het gaas, dus dat werkt niet goed. Ben benieuwd naar de suskast… als dat werkt, heb ik interesse!
21 mei 2021 om 21:20 #810138Volgens mij zijn deze kelken voor een open atmosferische gebruik dus zonder luchtfilter/huizing voor een maximaal effect dus een labyrint, spons, en gaasjes gaan daar niet bij helpen lijkt me.
Maar lijkt mij wel leuk om te testen op mijn getunde 43mm Pinasco Depps 13/13 want die loopt pas echt hard met sproeier 86 zonder luchtfilter, dus misschien kan ik met gebruik van kelk naar sproeier 88 of hoger zonder te viertakten.
Binnenkort te bestellen of eerst de juiste curve vinden en aansluiting mooi strakSucces want volgens mij heb ik zoiets nodig voor dit blokkie 😛
Edit ; dus zonder luchtfilter mag die van mij hoger en wijder worden 😎
TICKLING BARN22 mei 2021 om 14:14 #810155Terwijl ik zit te wachten op het luchtfilter schuim Heb ik even zo,n afstands tussen ring (ala idee schark) gedraaid uit kunststof. Zodat ik mijn standaard filter kan gebruiken.En zo het verschil goed kan voelen.
@ Crullie
zonder luchtfilter zou ik ook wel willen, maar dat gaat niet op mijn daily, ik maak veel Km,s en het bigend en de zuiger zou te veel te leiden hebben. Als er voldoende aanvoer van lucht is werk het. Ik zie ze ook zitten op snelle weg motoren en die hebben ook een filter en sus kast.Als je er een aangepaste versie van wil hebben voor op jouw brommertje moet je maar een PM sturen met wat je er voor over hebt. Wie weet wil ik het wel doen 😉
- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door zevenenergie.
22 mei 2021 om 19:15 #810168ja dat bedoelde ik, doet ie toch maar weer eventjes, netjes hoor!
ben benieuwd naar prestaties23 mei 2021 om 09:40 #810197Ik ga even meten en weten en je een tekening opsturen, mag van mij van een mooi stukje hout zijn dan maak ik het wel pas, glad met een laagje epoxy hars voor de smoothness
Een H rubbertje zou de opening voor de choke mooi dicht kunnen houden zodat dat gat geen invloed kan hebben op de inkomende luchtstroom.
Je heurt van me 😉
TICKLING BARN -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.