DBR Engine 3-Taps

Home Forums Mening & ervaring Carters DBR Engine 3-Taps

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Tiesman1986 3 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #782093

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 536

    Hier wat foto’s van de nieuwe 3taps dbr engine.
    Met een minarelli membraam:D
    20181223_10330120181223_10334320181223_10340120181223_103324

    #782097

    Robbert Trigt
    Bijdrager
    Berichten: 56

    pff ziet er weer gelikt uit!
    ben benieuwd wie hem hier als eerste gaat rijden en testen haha!

    #782098

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6410

    Tering  Ties – al besteld?  😯

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #782102

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 9897

    Dit vind ik nou een mooi cartertje ala Vespa:thumb
    Al een prijs bekend?

    #782103

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 536

    Enkel kost 350 , bestel je er meer 250.

    #782154

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2316

    Zit er ook een spruitstuk bij?

    Als je deze met meerdere tegelijk zou bestellen is het in verhouding tot de Malossi MP One nog best interessant.

    #782161

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6522

    Ik vind 250,- toch een hoop geld ondanks het wellicht een CNC gefreesd carter betreft. Persoonlijk heb ik liever een mooi gegoten carter. Een Malossi Carter koop je voor 150,- namelijk, gezien ze bij Mopshop vaak een korting geven. Mopshop Link

    Een voordeel van het DBR carter kan de ruime keuze aan Minarelli membramen zijn, maar een van deze bevestigingsgaten zit precies op de splitsing van de carterdelen?

    #782168

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2316

    Oei, wist niet dat die momenteel zo goedkoop is bij Mopshop :thumb

    Ik heb begrepen dat het carter is gemaakt voor een VL14 membraan. Dat boutgaatje is inderdaad erg jammer. De kans dat het schroefdraad snel slijt is daardoor een stuk hoger.

    #782169

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2323

    Het glimt prachtig 😀
    Het blok ademt iets oers uit. Je ziet dat er over nagedacht is, zonder koude drukte van een PR afdeling erbij .

    Ik weet niet waar de foto,s vandaan komen maar dit carter is gepolijst.
    Omdat 250 a 350 euro heel goedkoop is voor een cnctje, denk ik dat het niet standaard is.
    sx3-swe is een cnc carter aan het ontwerpen en alleen het blok aluminium was al 200 euro.

    Constructeurs van raceblokken geven de voorkeur aan zand gegoten blokken, omdat zo,n blok aluminium dat voor cnc gebruikt word, inwendig spanningen heeft en zodra je er in gaat frezen, gaat het vervormen. Je kan dan wel met de laatste bewerking alles aan de maat maken, maar eigenlijk zou je het blok tussen door een maandje moeten laten rusten, spanningen komen langzaam vrij.

    Een zand gegoten blok heeft veel minder bewerking nodig en vervormt daardoor minder. Het resultaat is nauwkeuriger. Hetzelfde geld voor het spuitgieten dat bij de Mallosie carters toegepast is.
    Echter bij een ciao blok geeft cnc wat nauwkeurigheid betreft versus gieten geen meetbaar verschil, dat komt door de kleine afmetingen en de eenvoud.

    Als ik zie hoeveel vlees er is om nog lekker in te rommelen en dat je aan dit blok kan lassen, maakt dat  ik voor het dbr carter zou gaan. Dat het schroefdraad gaatje precies op de splitsing zit, is niet netjes. Ik zie het als een dichterlijke vrijheid van de ontwerper. Het vormt geen enkel probleem zolang je niet onnodig veel kracht op het boutje zet.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #782200

    sx3-swe
    Bijdrager
    Berichten: 181

    I agree with zevenenergie, it’s not fair to compare cast to CNC even though they both have pros and cons.
    In the CNC case you need larger amount of material which mostly are dead milled and useless, while casting you only consume the correct amount of material. So material cost is much higher.
    But as with everything else, the more you buy the cheaper it gets, I guess DBR buy enough quantity to keep the prices on raw material down.

    A CNC carter needs much more time to produce, the more simple machine you use, the more time it takes to flip the piece and re align it and problably you can’t use high feedrate and make deep cuts and still keep it within satisfying tolerances. But then again I think DBR have a pretty good mill.

    A cast carter goe fast ones you have the plug, larger manufactureres have several plugs so they’ll make larger batches.. Once the plug is finnished there aren’t much more costs than the material itself.
    Smaller amount of milling is needed, for the bearing seat and so but not as time consuming as milling a whole carter.

    Regarding my case, I actually “got my ass out of the wagon” (as we say in Sweden) and ordered the material needed: Found a seller on Ebay, which was the cheapest I could find: 145 £ GBP incl shipping:
    https://www.ebay.co.uk/itm/Aluminium-Plate-for-m-cheraghi/273617473981?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=573049094869&_trksid=p2060353.m2749.l2649

    #782217

    Mick Gerritsen
    Bijdrager
    Berichten: 28

    nice ties is dat die nieuwe waar je het over had

    #782223

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 536

    Nee deze niet :p is ook een x klaar 🤣

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.