Beste setup?

Home Forums Techniek Opvoeren Beste setup?

This topic contains 12 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Cittaboy 3 years, 1 month geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #807732

    Cittaboy
    Topic starter
    Berichten: 8

    Hallo allemaal

    ik wil binnekort een heel snel blokje opbouwen, nu heb ik al een setup op het oog.
    Dr 65cc
    nuova race krukas
    13/13 carb
    std carters( inlaat uitgevijlt en opgeboord, spoelpoorten gepolijst)
    simonini calibrata uitlaat
    Ik ben benieuwd wat jullie van deze setup vinden en of ik hier de 85/90 km/h mee kan halen?
    Ps ik ga er alleen op zondag een rondje op rijden

    #807736

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Op een ciao of citta? EDIT zie dat je een citta hebt.

    De 85/90km/h halen is niet makkelijk. Het ligt er ook aan welke overbrenging je wil. Met een simo/belgenkoppeling icm met poelie 70 moet het op een ciao wel lukken alleen ga je er wel 2 km en een beste wind mee nodig zijn om op snelheid te komen.

    Met een citta wordt het een ander verhaal, die heeft kleinere wielen en je zou dan maximaal poelie 60 kunnen gebruiken met een simo/belgen koppeling. Met een lichtere overbrenging ga je je aangegeven snelheid niet redden op een citta.

    Ik rijd zelf met ongeveer precies dezelfe setup als jij met simo koppeling en poelie 70 en een snorkrukas. Haal ik 76 km/h mee als de wind goed staat.

    #807739

    Cittaboy
    Topic starter
    Berichten: 8

    Jaa ik rij op een citta

    ik rij nu met poelie 65 en als ik dan nog die andere koppeling bestel in combinatie met de race krukas zou de 85 km/h denk wel haalbaar zijn

    ik zit ook te denken om mijn uitlaatpoort te vergroten dat scheelt denk ook een paar kilometers

    #807745

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Ik zou beginnen met een polini speedengine.
    Inlaat is groter dan je gaat krijgen in een std carter en je spoelpoorten kunnen groter.
    Daarnaast kan er een grotere carb op. Tot 16mm SHA of PHBG carbs met het juiste inlaatstuk.
    Ook zal je met een dremel aan de slag moeten in je cilinder. Spoel en boosters verdiepen en je uitlaatpoort ophogen en verbreden.

    Lees ook eens de perso van waarom? door.
    Die heeft aardig gek gedaan met een DR43

    #807758

    Cittaboy
    Topic starter
    Berichten: 8

    Eigenlijk was ik niet van plan om een speedengine te gebruiken maar met een std uitgevijlt carter zijn deze snelheden toch ook wel te behalen?

    #807759

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    90km/u halen met een 13mm carburateur??
    Want dat is de max carb die past op het carter dat jij wilt gebruiken.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807760

    Cittaboy
    Topic starter
    Berichten: 8

    Jaa dat zou toch wel moeten lukken denk?

    #807761

    Millyway
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Wil je echt een snel blokje moet je even op zoek gaan naar een ATG turbo blokje..succes

    Moet ik dat nou wel doen?
    #807766

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik moet bij het lezen van dit topic denken aan een project van ArvidW. Wanneer je de tijd hebt een erg leuke perso om eens door te lezen met veel nuttige info, helaas werken niet alle foto’s meer, maar vooral zijn DR626 project met bewerkingen aan de cilinder zullen jou wel interesssen. Wanneer je zonder andere carters deze hoge topsnelheid wilt halen zal je toch echt wat aan de cilinder moeten doen.

    #807770

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Wanneer je zonder andere carters deze hoge topsnelheid wilt halen zal je toch echt wat aan de cilinder moeten doen.


    Dan zou ik al voor een cilinder gaan die in de basis al sneller is.
    En een aluminium cilinder met chroomwand kiezen van een goed en bekend merk.

    Want 90km/u met een gietijzeren??
    Op toptoerental met een 13mm carb(=weinig benzine).
    Maar wie weet, met een hele grote sproeier.
    Het klinkt spannend.
    Maar ik ga het volgen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807772

    Cittaboy
    Topic starter
    Berichten: 8

    Ik ga wel beginnen met de dr 65cc, die zelf te gaan tunen en dan kijken hoe hard ik daar mee rij
    want wat ik heb gelezen is de dr wel een goede en snelle cilinder

    dan zou ik altijd later nog een aluminium cilinder er op kunnen zetten

    #807773

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Het is te doen als je weet wat je moet tunen en in je achterhoofd goed onthouden dat je een blokje gaat creëren die niet zo lang meegaat omdat slijtage stukken hoger is.
    Dat is nu eenmaal het lot van een stevig getunde 2Takt motor 😈
    Dat word wel eens vergeten.

    TICKLING BARN
    #807857

    Cittaboy
    Topic starter
    Berichten: 8

    ik ben van plan om een inlaatspruitstuk van een speedengine op een std carter te maken waardoor ik een 16 mm carb op een std carter kan zetten

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.