Beste citypower

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Beste citypower

Dit onderwerp bevat 17 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door IJskonijn 1 maand, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker

Dustin
    Topic starter

Goedeavond,

Er zijn meerdere citypowers te koop op het moment. Ik wil graag een nieuwe kopen, maar welke is naar jullie mening de betere keuze? Ik wil graag dat de uitlaat de toeren wat nekt maar wel lekkere trekkracht heeft. Ik heb nu een, als ‘t goed is, oude proma citypower er op zitten, ziet er prima uit maar omdat (bijna) alles er nieuw opzit wil ik ook een nieuwe uitlaat :D.

Welke raden jullie mij aan? Ik heb een citta met std brug, setup staat in m’n profiel. Ik zit te twijfelen over de Sito, die is hier bij de lokale brommerboer (k-parts) 22,50.

18E90A45-3141-4847-AC63-A2DFFF1B91CC

38.4 DR, 13/13, brom mix carters.
    Mijn citta

petrolhead
    Bijdrager

als het je toch niet om snelheid te doen is kan je eigenlijk gewoon gelijk wat steken hoor. Wat ik wel al ooit gedaan heb om de overtoeren en de snelheid wat in te perken was een ring in de uitlaat steken (pastte precies in een  citypower zonder erdoor te vallen. Trok nog goed op maar hield de toeren en top tegen. Eigenljk gewoon het principe van een prop in een scooter uitlaat.

SuperSi
    Bijdrager

Waarom schuur je de uitlaat niet af en spuit je hem opnieuw?

Dustin
    Topic starter

@supersi, de aansluiting v/d uitlaat is ovaal, en de klem zit erop vastgerot hahaha. Hij zit nu los om de uitlaatflens heen geschoven als tijdelijke oplossing. Ik kon hem niet zoals bij mn andere uitlaten nog fixen, en voor dat beetje geld maakt ‘t me niet zoveel uit om een nieuwe te halen 🙂

@petrolhead da’s ook een goeie, maar hij loopt met deze 33 op de GPS, en ben er wel blij mee zo. Ik wil alleen een nieuwe die weer goed aansluit en er nog wat netter uit ziet!

Mijn citta

KillerNoway
    Donateur

Met een Gianelli Citypower en origineel luchtfiltertje willen ze best wel stil zijn en origineel klinken. Toch net wat meer power dan een originele pijp. Ook kan je “onopvallend” 70cc rijden met zo’n pijp.

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Dustin
    Topic starter

Thanks voor de suggestie, ik vind de gianelli toch wat te luid en ben geen fan van het “roostertje”, die uitlaat is geloof ik ook een vermomde expansie uitlaat 😉 . Ik wil mijn toeren dus juist wat in laten houden zodat de top laag ligt haha. Ik ben wat verder gaan zoeken, en ga denk ik DEZE dit weekend ophalen.

Mijn citta

KillerNoway
    Donateur

Ik vind zo’n uitlaatje niks. Kwestie van smaak geloof ik. Hihi.

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

VespaCiao1970
    Bijdrager

Zonder meer de Gianelii Ori Power, dat is gewoon een verkapte expansie pijp en doet t op zowat elke set up erg goed. Had m op een 50cc DR en nu op een 65cc Polini Sport, doet nauwelijks onder voor een echte expansie pijp en is veel stiller met onopvallende looks en meteen lekker veel koppel

Dustin
    Topic starter

Ik hoor nu toch wel erg veel goeds over de gianelli, zal het in gedachte houden 😛 . Die andere uitlaat halen wordt ‘m niet trouwens, ik probeer mijn huidige wel op te knappen, is toch wel een proma citypower. heb 2 grote bultjes/puntjes bij de uitlaatmond en de klem zit vast :lol

Mijn citta

AA-T
    Sleutelbeheerder

Als het om een Proma Original Snor gaat is dat niet een hele indrukwekkende uitlaat. 5 mei hebben we uitlatentest gedaan op de rollerbank van Erik J (alle resultaten vind je hier). De Proma Original Snor presteerde daarbij het minste van geteste citypowers.

Verschil Citypower uitlaten – Vermogen (hp) – Getest op 38.2mm origineel

Verschil Cittypower uitlaten – Koppel (Nm) – Getest op 38.2mm origineel

Zoals je kan zien presteerd de Gianelli verreweg het beste in zowel het vermogen als koppel. En om de Gianelli nog wat extra te promoten heb ik hem in de volgende grafiek vergeleken met een andere uitlaat die iedereen de hemel in prijst, de Leovinci SP.

Gianelli Original Power vs. Leovinci SP – Vermogen & Koppel – Getest op 47mm deps
    Vergelijking Gianelli Original Power - Leovinci SP Ciao HP&NM
    Nee ik verkoop ze niet 😉

Dustin
    Topic starter

Interessant om te zien zo, je overtuigd me wel. De proma ziet er hier wel heel erg bagger uit zeg met prestaties, ik dacht dat hij echt wel snel was. Ik heb DEZE , nog een linkje(betreft Si model) , kijk maar naar de voorbocht op mijn foto, is anders dan de sito / techno 😉 . Een “proma original” voor een si of ciao heb ik niet echt kunnen vinden na even zoeken… twijfel of die statistieken echt over mijn uitlaatje gaan. Vanavond maak ik wel even een filmpje, vanaf vrijwel stationair al goede power, ookal lekt hij een beetje bij de flens en zit er 9+ jaar aan zooi in, toen ik de demper extra vast ging lassen (er was tegen de demper getikt, daardoor kwam de las nét los) rookte die nog 20 minuten na 😛 .

Mijn citta

IJskonijn
    Bijdrager

Ik ben al jaren fan van de Gianelli. Voor mij geen andere std ogende uitlaten meer.

No replacement for displacement

SauSaurus
    Bijdrager

Past het Ciao model van de Gianelli Original Power zonder aanpassingen op een normale Citta brug?

Wilk1985
    Moderator

Ik heb even gekeken op de site van K-Parts, maar de uitlaat die jij hebt gezien is geen Sito hoor. De echte Sito is een stuk duurder, en is ook eigenlijk de uitlaat die jij zoekt. De echte Sito is stil, heeft een goede pasvorm en trekt hard op maar laat op top niet zoveel toeren toe.

De uitlaat die je bij K-Parts hebt gezien is een slecht passende scheef hangende Tecno troep herriepijp (die overigens wel redelijk presteert)

Voor een kleine impressie van de Sito Citta versie zie onderstaand:

Hij is niet zo makkelijk te vinden maar als je hem kan vinden ben je blij :thumb

Martino
    Bijdrager

Ik lees dit topic met gemengde gevoelens eens door. Vooral omdat je makkelijk langs elkaar heen praat wanneer je het over een Citypower hebt. Een Citypower is er alleen van Proma en is destijds als lijn neer gezet  om het uiterlijk van een originele te behouden, maar wel met betere prestaties. Zo zijn er ook citypowers voor schakelbrommers etc en kwamen deze allen in een mooie zak met een cityskyline afgedrukt.

Vervolgens zijn er vele merken die de uitlaat kopieren of welke erop lijken en is in de volksmond het woord citypower een soort verzamelnaam geworden waar zelfs brommerzaken aan meedoen. Er zal vast wel geen patent op de naam zijn.

Een Giannelli, Sito of Tecno Citypower is er dus niet en al lijken veel uitlaten op elkaar er zijn degelijk wel verschillen te ontdekken. Het topictitel had wellicht beter “Beste origineel ogende uitlaat” kunnen heten.
    Het vergelijk van de uitlaattest zal je ook goed moeten kijken. De Proma daar is een snor versie. Vervolgens is er ook een originele bromuitlaat getest en de Giannelli Original power. De Proma Citypower is hier dus ook niet getest! Als ik een schatting zal moeten doen zal een echte Citypower tussen een originele en Giannelli original power presteren en dan dichter bij de prestaties van de Giannelli liggen.

Het grootste verschil in prestaties is terug te leiden naar de dikte van de voorbocht. De stelregel; Des te dikker deze voorbocht hoe beter de uitlaat presteerd. En dit kan je van buiten ook makkelijk zien en meten. Wel is het ook zo dat met de betere prestaies ook direct het aantal rpm toeneemt. Het is heel moeilijk door met een dergelijke uitlaat dit te doen knijpen. Je trekkracht zal ook afnemen namelijk.

Dan zijn er van het merk Sito ook nog eens verschillende uitlaten en is de uitlaat waar Wilk1985 over praat een Sito+. Het artikelnummer staat in de demper gedrukt; Sito+ (24mm) art.0248Ciao en Sito+ (24mm) art.0249Si

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.