Dynojet Uitlaat-test mei 2018

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Dynojet Uitlaat-test mei 2018

This topic contains 45 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by sx3-swe 4 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
  • #771975

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    5 mei 2018 hebben we een uitlaten-test gehouden. Namens heel Vespa-ciao.nl wil ik @erik-j bedanken voor zijn gastvrijheid en het beschikbaar stellen van zijn testbank. @ac-racing, @martino & @speedbuxy bedanken wij voor het leveren van de brommers en alle verschillende uitlaten!

    Om een kleine impressie te geven van die dag heeft @herr-flick een filmpje samengesteld.

    Klik op de download link hieronder om alle rauwe data te downloaden in .drf formaat. Om deze bestanden te bekijken maak je gebruik van WinPEP 7 Dyno Run Viewer (direct downloaden). Met dit programma kan je bijvoorbeeld de grafieken van verschillende uitlaten over elkaar heen leggen. Daarvoor mag je ook een verzoekje in dit topic plaatsen.

    Download link testuitslagen

    Ik heb het vermogen (hp), koppel (Nm) & toerental (rpm) voor elke individuele uitlaat gecombineerd en geconverteerd naar een afbeelding. Het informatieblok linksboven in de grafiek bevat alle beschikbare informatie van de test. Klik op de naam van de uitlaat of de afbeelding om deze op volledige grootte te bekijken. Per setup staat alles op alfabetische volgorde gesorteerd, met uitzondering van de originele uitlaat die bovenaan staat.


    Testuitslagen 50cc:
    Cilinder: 38.2 mm met gevlakte kop
    Carters: Snor
    Carburateur: 12/10 met sproeier 45
    Filter: Snor

    Originele uitlaat


    DPR Handmade Special

    FM Racing – Ciao

    Gianelli Excel Fibre

    Gianelli Mega – Si

    Gianelli Original Power

    Giovinazzo Handmade Titanium No.001

    Leovinci Handmade – Oude type

    Leovinci Racing – Bravo

    Polini Country

    Polini SP

    Polini Top One – Ciao

    Proma Original Snor – Si

    Proma Replica Twinner – Si

    Simonini Calibrata

    Tecno CC / Circuit

    Tecno Estoril


    Testuitslagen 70cc:
    Cilinder: 43 DR Evo
    Carters: Polini Evolution
    Carburateur: 19mm met sproeier 70
    Filter: 19mm Polini Evo

    DPR Handmade


    Fabrizzi Racing

    FM Racing

    Gianelli Hyper

    Leovinci SP / Sigaar

    Polini SP

    Simonini Calibrata

    Tecno Estoril


    Testuitslagen 80cc:
    Cilinder: 47 DEPS Aluminium
    Carters: Reed Valve
    Carburateur: 19mm met sproeier 88
    Filter: Malossi E12

    DPR Handmade

    DPR Peugeot 103 RCX

    Fabrizzi Evolution – 28mm flens

    Fabrizzi Racing

    Gianelli Excel – Si

    Gianelli Fire – Oude type

    Gianelli Original Power

    Giavinazzo Handmade Titanium No.001

    Leovinci CC / Circuit – Ciao

    Leovinci Handmade – Ciao, Oude type

    Leovinci Handmade – Si

    Leovinci SP / Sigaar – Ciao

    Leovinci SP / Sigaar – Si

    Polini Top One

    Proma Summit

    Proma Superbowl

    Simonini Calibrata – 22mm flens

    Simonini Calibrata – 28mm flens

    Simonini Thunder – 22mm flens

    Simonini Thunder – 30mm flens

    Tecnigas Twinner

    Tecno CC / Circuit

    Tecno Estoril

    Zirri Sigaar

    #772056

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 532

    Top man dit.
    Ik ga zo ff achter de pc om te kijken.
    Bedankt allen en zeker een aanwinst weer!


    #772059

    Nautika
    Bijdrager
    Berichten: 11

    Super mooi om de data zo te kunnen zien, echter weet ik nu nog niet welke run welke uitlaat is 😉

    #772063

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Dat zou je met de dynoviewer allemaal moeten kunnen bekijken. Heb zelf nog niet gekeken, als ik dit wel heb gedaan kan ik misschien meer vertellen over hoe en wat.

    Of Erik J moet me voor zijn 😉

    #772084

    Erik J
    Donateur
    Berichten: 90

    Als het goed is dan staat dat in de gegevens van de run.
    Cilinder
    Carter
    Carb
    Uitlaat

    #774077

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    De testuitslagen van de standaard setup zijn toegevoegd aan de beginpost.
    Misschien is het nog leuk als iemand ook nog wat meer over elke uitlaat kan vertellen, dan voeg ik deze informatie ook toe.

    #774082

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Goed bezig! Complimenten.
    Wel een vraagje. Is er met vario gereden of poelie?

    #774087

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Alle runs zijn met poelie gedaan. Dit om ook echt de prestaties te kunnen meten.
    Een vario stel je namelijk zo af dat je direct het maximale vermogen van je blokje vraagt waardoor je dus niet meer kan zien of een uitlaat bijvoorbeeld goed in het middengebied of juist hoog in de toeren is.

    #774089

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Top gedaan Alrik:thumb
    Ik wil nog even quoten dat het 50cc blokje waarmee getest is een zgan fabrieks blokje is  en daar ook naar loopt.
    Verwacht dus niet meteen dat ieder 50cc blokje de snelheden haalt als in deze test het geval was.
    Maar het geeft offcourse wel een mooi beeld welk pijpje bij je eisen past:thumb

    #774095

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Op verzoek van @aa-t nog even een teaser in elkaar gezet met wat beeldmateriaal;

    Edit AA-T, filmpje in de startpost gezet. Bedankt voor het maken, geeft een leuke impressie!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #774101

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203

    Heel vet om dit allemaal te bekijken!

    Moet ik alleen naar de vormen van de grafieken kijken of kloppen de linksbovenstaande gegevens ook? 51 km/h met 6000 toeren met een snor blok met standaard uitlaat? Mijn C7 oldtimer rijdt met Gianelli Citypower 53 km/h met 6150 toeren. Dan moet er dus wel een 1:7 bromklok in de testbrommer gezeten hebben of niet?


    #774103

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Oei, zie dat ik een foutje heb gemaakt, de Proma Original snor en Proma Replica Twinner hebben dezelfde grafiek. Zal dit morgen herstellen.
    Edit: Hersteld.

    @jaffabaffa, je mag er inderdaad vanuit gaan dat de gegevens kloppen. Behalve de vertanding zijn er natuurlijk nog meer factoren van invloed op de snelheid. Velgmaat, bandenmaat, poelie, slippende segmenten of snaar, …

    Kijk dus niet al te veel naar de snelheid. De verhouding tussen vermogen/koppel en toerental zegt veel meer over het karakter van de uitlaat.

    #774109

    Erik J
    Donateur
    Berichten: 90

    De gemeten toerentallen kloppen met de snelheid.

    #774147

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2442

    Update: De testuitslagen 70cc zijn ook aan de startpost toegevoegd.

    Het is ook best leuk om uitlaten onderling te vergelijken. Hieronder kan je bijvoorbeeld de verschillen zien tussen de Citypower uitlaten (getest op 50cc). In de startpost kan je het programma en de bestanden vinden om dit zelf ook te doen

    Verschil Citypower uitlaten – Vermogen (hp)


    Verschil Cittypower uitlaten – Koppel (Nm)

    #774166

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik vroeg mij al af hoe je aan de teksten en grafieken komt. Bij mij krijg ik hele andere grafieken en kan ik niet een vermogen en koppelgrafiek teglijk laten zien. Tevens klopt de 5,21 hp voor de Original Power niet op een 38mm cilinder, maar was dit waarschijnlijk op de 47mm.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.